וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כזה לא הייתם רוצים: צפון קוריאה משיקה סמארטפון חדש

2.7.2019 / 7:19

ללא חיבור לאינטרנט אלחוטי או אפשרות סלולרית, ומעבד מתקדם: צפון קוריאה משיקה סמארטפון חדש ומסורס במיוחד. למרבה ההפתעה, הסמארטפון בכלל מיוצר בסין, וצפוי להגיע לחנויות במדינה הסגורה בעולם, במהלך החודשים הקרובים

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און במופע של הצבא, 3 ביוני 2019. רויטרס
כן, יש להם גם סמארטפונים עכשיו/רויטרס

מתקדמת אל עבר המאה ה-21? צפון קוריאה השיקה סמארטפון חדש וזה כנראה אחד מהסמארטפונים הבלתי שמישים. לא בכל יום אנחנו שומעים על סמארטפון שמשווק על ידי מדינה, ובטח לא כזה שמקור הרעיון שלו במדינה הכי סגורה בעולם, קוריאה הצפונית. הפיונגיאנג 2425 הוא הסמארטפון החדש מבית היוצר של הממשלה הצפון קוריאנית והוא מגיע עם מערכת הפעלה מיוחדת שנבנתה על ידיה. המכשיר עצמו יוגבל ולא יאפשר חיבור אינטרנט אלחוטי או סלולרי, אבל הוא כן יוכל להתחבר לרשת האינטרנט "Mirae" של צפון קוריאה, המאפשרת שימוש באפליקציות ספציפיות שאושרו על ידי הממשלה. והחלק המפתיע - על אף שהממשלה דוגלת בייצור ביתי ותומכת בפילוסופיה שמדגישה חוסר תלות במדינות אחרות, המספר הסיריאלי של הסמארטפון מצביע על כך שמיוצר בסין.

ממש כמו סמארטפון סטנדרטי, בלב המכשיר תמצאו ערכת שבבים בעלת שמונה ליבות, יכולת להטעין את הסוללה בצורה אלחוטית וטכנולוגיית ביטול נעילה באמצעות זיהוי פנים. כאמור, המכשיר אינו מסוגל להתחבר לרשתות אינטרנט אלחוטיות, ואפילו חסמו את הגישה לפתיחת תמונות או רינגטונים המגיעים עם המכשיר כברירת מחדל. ערוץ הטלוויזיה הדרום קוריאני, Daily NK, שם את ידו על אחד מהמכשירים הללו ומבדיקה זריזה גילה כי צפון קוריאה מייצרת אותם בסין.

עוד על פי מומחים, המכשירים יובאו ככל הנראה לצפון קוריאה כסמארטפונים מוכנים, טרם התקנת מערכת ההפעלה הצפון קוריאנית. "בזמן ששינוי גרסת התוכנה במכשיר עלולה להוביל לתקלות חמורות בעת השימוש בו, ללא קשר בסוג החומרה איתה הוא פועל, נראה כי צפון קוריאה מתקינה את הגרסה המיוחדת שלה לאחר ייבוא המכשיר", אמר אחד מהם לחדשות הדרום קוריאניות. מהתמונות שנחשפו, עולה כי המכשיר יכלול אפליקציות ללמידת אנגלית וסינית, וכן אפליקציות לאנציקלופדיה ומזג אוויר, שכמובן אושרו על ידי הממשלה. זה לא המכשיר הראשון שנוצר על ידי הממשלה הצפון קוריאנית, ולמעשה שלוש חברות משווקות את מוצריהן שם: אריאנג, פיונגיאנג וג'ינדלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully