וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו לא מחאה - זו אנרכיה": הרשת מגיבה להפגנות האלימות

מעל 50,000 נהגים שהמתינו שעות רבות בפקקים, עשרות שוטרים שנפצעו והרס רב: אמש התקיימו הפגנות אלימות בעקבות הרג הנער סלומון טקה בן ה-18. נתיבים רבים נחסמו בעקבות ההתפרעויות, ולצד זה, גם מכוניות הושחתו. אלו שלא המתינו בפקקים, זעמו ברשתות החברתיות

מחאת בני העדה האתיופית על רקע הריגתו של סולומון טקה, צומת עזריאלי, תל אביב 2 ביוני 2019. יותם רונן
מחאה אלימה שיצאה מכלל שליטה./יותם רונן

עשרות פצועים, עשרות אלפי נהגים שנתקעו במשך שעות בפקקים ונזקים לרכוש: אלפים ברחבי הארץ מחו אמש (שלישי) בעקבות הרג הנער סלומון טקה בן ה-18 מקריית חיים, בידי קצין משטרה. המפגינים חסמו צירי תנועה מרכזיים במוקדים שונים ברחבי הארץ, ובחלקם אף התעמתו עם שוטרים. כ-47 שוטרים נפצעו ומעל ל-60 מפגינים נעצרו. נתיבים רבים נחסמו בעקבות ההתפרעויות, ולצד זה, גם מכוניות הושחתו. ההפגנות האלימות הגיעו לשיאן כשהציתו כלי רכב בעזריאלי, כמה שעות אחרי שיידו לעברו אבנים. עוד אחר כך, הציתו גם פחי זבל ושריפה באמצע צומת עזריאלי.

במשטרה ובציבור מתחו ביקורת חריפה נגד החלטות צמרת הארגון, בדבר הכלת מחאתם של יוצאי אתיופיה על הרג טקה. חלק מהביקורת הופנתה נגד השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שקולו לא נשמע במשך שעות ארוכות ולא התבטא בסוגייה. "כך נראה ארגון חלש בלי פיקוד", אמר בזעם קצין במשטרה. "התקבלה החלטה להחביא את שוטרי היס"מ, לקחו להם בצהריים את האקדחים והזהירו אותם שלא להתקרב לצמתים כי לא רוצים להיכנס לעימותים עם מפגינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully