וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברים דירה? כך מזמינים הובלה בחוכמה באינטרנט

יהונתן גבע

7.7.2019 / 15:00

עוברים דירה ובודקים איך להעביר את הכבודה? גם תחום ההובלות עבר מהפך בשנים האחרונות, ובלחיצת כפתור ניתן לבצע הזמנה, אך יש כמה דברים שאתם חייבים לבדוק לפני שאתם מזמינים את ההובלה

ערימת רהיטים. ShutterStock
עוברים דירה? חמישה טיפים שאתם חייבים להכיר./ShutterStock

גם תחום ההובלות כמו תחומים רבים אחרים עבר במהפכת הדיגיטל, ובלחיצת כפתור יכול כיום הצרכן לקבל אין ספור הצעות מחיר להובלת תכולתו. אלא שהמציאות מלמדת כי צרכנים רבים מלינים על כך שנפלו בפח ובסופו של יום שלמו סכום גבוה משמעותית מזה שכתוב באתר. על אילו נקודות מהותיות צריך לתת את הדעת בעת הזמנת שירות הובלה באינטרנט? 5 עצות להזמנה בטוחה.

אבל באינטרנט היה כתוב שהמחיר הרבה יותר זול

יש אין ספור אתרים בהם נכתבים מחירי ההובלה והלקוח התמים סבור כי בהכרח הוא ישלם את אותו המחיר. אלא שלא די ביעד ההובלה ובהערכה גסה שמתבססת על מספר החדרים בבית, אלא יש לכלול בה את מספר הארגזים, גודלם כמו גם כמות הריהוט ופריטים יוצאי דופן שמייקרים את ההובלה. מחקרים שנעשו מלמדים כי בלמעלה מ 35% מהמקרים, התגלה פער בין הצעת המחיר שנתנה במסגרת האתר לבין המחיר אותו שילם הצרכן בפועל. למעשה, המחיר הוא פונקציה מהותית בקבלת ההחלטות אך לתוכה צריך להכניס משתנה נוסף - רמת שביעות הרצון של הצרכן. מחקרים מלמדים כי למעלה מ 50% מהצרכנים לא מבצעים בדיקה באינטרנט לגבי פידבקים של לקוחות קודמים. עוד קובע המחקר כי למעלה מ 65% מבין אלו שלא בררו זאת קודם - התחרטו על כך. הסיבות לכך מגוונות : בין אם מדובר על פער בין הצעת המחיר שנתנה לבין הסכום אותו דרש המוביל בפועל ובין אם לאור נזקים שנגרמו לתכולה במהלך ההובלה - השורה התחתונה ברורה : לא מזמינים הובלה לפני שבוחנים לעומק את דעת הקהל לגבי טיב החברה המסוימת. לצד זאת, יש לזכור כי חוות דעת הן עניין די טריקי ובקלות יכולה החברה לשתול עדויות חיוביות. על כן מומלץ להתבסס בין היתר על הפייסבוק.

"לא דיברנו לפני דקה?"

ישנם לא מעט אתרי השוואות מחירי הובלה שלכאורה מספקים לכם קשת של הצעות מגורמים שונים אולם בפועל, לעיתים לא רחוקות - מדובר על מספר מצומצם של מובילים שמוצגים תחת שמות שונים. כך יוצא כי האחד נותן הצעת מחיר יקרה ואילו הבאים אחריו מוזילים אותה במקצת. הלקוח התמים סבור שקיבל הצעה הוגנת ואטרקטיבית אך בפועל - המחיר שישלם גבוה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הבעה מצחיקה בשיחת טלפון. ShutterStock
״לא דיברנו לפני דקה?״./ShutterStock

"אבל באתר כתוב שיש ביטוח"

המודעות לצורך בביטוח הובלות יצרה מצב בו רבים מהצרכנים טורחים לברר זאת קודם לכן. אולם האומנם עצם העובדה שנכתב באתר כי יש ביטוח - מעידה בהכרח כי קיים כזה בפועל? ואף אם קיים כזה בפועל, האומנם הוא רחב דיו בשביל לתת מענה למכלול הסיכונים שכרוכים בהובלת המטען שלכם? התשובה לשתי השאלות היא לא. צרכן נבון לא מתבסס על מידע שכתוב באתר אלא טורח לדרוש לראות את הפוליסה או אישור אחר שהמעיד על קיומה, כמו כן, יש לשים לב לגבולות האחריות ולגובה הכיסוי הביטוחי שבו. צריכה להתקיים הלימה סבירה בין סכום הביטוח לבין שווי הציוד שמועבר. אל תסתפקו בפוליסה כללית או הצהרות סתמיות. בנוסף, מלבד ביטוח סחורה, דרשו לראות כי קיימת לחברה פוליסה שנותנת כיסוי ביטוחי למקרה בו העובד נפגע במהלך ההובלה.

"ראיתי באתר תמונה של משאית גדולה"

הזמנת עבודה מאתר באינטרנט, מצריכה מהצרכן לברר קודם לכן מה היקף התכולה שהמשאית יכולה להעמיס. אחד מהמשפטים הטעונים שנאמרים תדיר כאשר חצי מתכולת דירתכם בחוץ ואתם תקועים עם היתרה - הוא " צריך לעשות עוד נגלה". זה קורה בגלל הערכה לא נכונה של המוביל, שנגרמת בדרך כלל מכיוון שלא נעשתה התאמה בין גודל המשאית להיקף התכולה.

נהגי הובלה. ShutterStock
״ראיתי באתר תמונה של משאית גדולה״./ShutterStock

"השיטות לניפוח מחיר"

מחיר נמוך מדי צריך להדליק נורה אדומה. יש לקחת בחשבון שהעלויות של המוביל כוללות משכורות לעובד, סולר, תחזוקת משאית וכד'. החיסכון במחיר עלול להסתיים בעוגמות נפש ובנזקים ברכוש, שלא בהכרח יכוסו על-ידי פוליסת הביטוח - אם כלל קיימת. הזהרו מהשיטות הנפוצות לניפוח המחיר: טענה על כך שיש יותר ציוד ממה שסוכם, שהחפצים לא היו ארוזים כהלכה, או שנדרשים יותר מובילים מהמתוכנן. שיטות יצירתיות יותר כוללות תעריף לילה כאשר ההובלה גולשת אל החשיכה.

הכותב הוא מנהל שירות לקוחות בחברת הובלות הקיבוצניקים.

  • עוד באותו נושא:
  • מעבר דירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully