וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמארטפון עם מסך מושלם: בדקנו את הנוקיה 9 והופתענו

8.7.2019 / 12:12

בשנים האחרונות נוקיה חזרה לעולם הסמארטפונים ומדי שנה מנסה להצדיק את קיומה בעולם התחרותי. מאז שחזרה לשוק הסמארטפונים, דגלה בממשק נקי ועדכוני תוכנה מהירים במיוחד. האם זה מספיק למכשיר דגל בשנת 2019? בדקנו

נוקיה 9. מייקי לוי, מערכת וואלה!
בדקנו את הנוקיה 9 והופתענו./מערכת וואלה!, מייקי לוי

חברת נוקיה חזרה לעולם הסמארטפונים ולתחרות הקשה לפני מספר שנים, ומאז נאבקת על חייה ומנסה להצדיק את קיומה. מבחן הזמן לא הצליח להרגיע אותי שמדובר בחברה שהולכת להישאר כאן לעוד הרבה זמן, ונראה כי היא עדיין נאבקת בעולם ובישראל בפרט. עם זאת, המוצרים שלה נהדרים והם כל מה שצריך להיות במכשירי האנדרואיד: עדכוני תוכנה תכופים, מפרט מתקדם ומחיר אטרקטיבי. אולי זה בגלל המותג או העיצוב המעט מרושל, אך אין שום סיבה שנוקיה לא תהפוך לחברה פופולרית בישראל ובעולם. הפעם הגיע אלינו מכשיר הדגל, הנוקיה 9 שמגיע עם לא פחות מחמישה חיישני צילום אחוריים ואחד קדמי: בסך הכל שישה חיישני צילום. האם הוא שווה את הכסף? בדקתי.

עיצוב

אם יספרו לי שהחזרה בזמן קיימת, התגובה הראשונה תהיה שמדובר בשטויות. עם זאת, הנוקיה 9 מצליח להראות שאפשר לחזור בזמן ולהביא את 2016 אל 2019. הסמארטפון מרגיש יוקרתי ביד, אך עם זאת הוא כולל אלמנטים עיצוביים עתיקים, כמו השוליים הגסים במיוחד. וזה לא שהוא לא מרגיש יוקרתי: המסגרת מרגישה נהדרת, הגב נראה מצויין ואף חיישן לא בולט החוצה, כך שמתקבל גב שטוח לגמרי. עוד בגב ניתן למצוא את הלוגו android one שנוקיה כה מתגאה בו ובצדק, ואת הלוגו של Zeiss, חברת עדשות גרמנית שמבטיחה ביצועים גבוהים. אך למרות הכל, אני לא יודע מה, אך העיצוב הרגיש באמת מיושן, אולי אלו היו הכפתורים, או שילוב של הכפתורים עם השוליים הגדולים. אך באותה הנשימה, הוא עדיין שומר על רמת יוקרתיות, כשהמסגרת מאלומיניום מצליחה לספק תחושה נהדרת ביד.

נוקיה 9. מייקי לוי, מערכת וואלה!
עיצוב מעט מיושן אבל עדיין מרגיש יוקרתי./מערכת וואלה!, מייקי לוי

מסך

אחד הדברים שיותר אהבתי בנוקיה, זה דווקא המסך הפנומנלי שנוקיה שילבה בתוך הסמארטפון. זו למעשה, הייתה נקודת האור שלי בסמארטפון: מדובר במסך בגודל 5.99 אינץ' ברזולציית QHD ופאנל מסוג OLED הנחשב לטוב ביותר ומספק חדות וצבעים פנומנליים. עוד הוא מצופה בזכוכית גורילה 5 נגד שברים ושריטות ותומך בתקן HDR10, מה שהופך את חווית הצפייה בנטפליקס לטובה במיוחד. לטעמי, זה מסך האנדרואיד הטוב ביותר שראיתי בסמארטפון שנמכר בישראל. קיימים מסכים דומים במכשירים כמו פיקסל של גוגל, אך הם טרם עשו עלייה לישראל, ואינם נמכרים באופן רשמי. הצבעים לא רווים מדי כמו בגלקסי, ואין כאן חוסר חדות כמו בוואווי: יש כאן מסך מושלם, שמספק את כל המרכיבים לכך: צבעים מדויקים, חדות גבוהה, בהירות עוצמתית שתספיק לעבודה תחת שמש ישירה ופרט שאולי נראה שולי אך עושה את הכל: צבעי הממשק עושים חסד עם המסך ומצליחים לקחת את כל הנתונים הגבוהים, ולזקק אותם לעיני המשתמש.

חומרה

זה בלתי נסלח שחברה משיקה סמארטפון עם חומרה לא עדכנית. מילא אם מדובר בערכת שבבים ביניים עדכנית מהשנה הנוכחית, והנוקיה 9 עושה בדיוק את זה: הוא מגיע עם ערכת שבבים משנה שעברה. מדובר בערכת שבבים סנאפדרגון 845, ערכת שבבים משנה שעברה שמגיעה עם 6 גיגה זיכרון ראם ו-128 גיגה לאחסון ללא אפשרות הרחבה. זוהי אומנם ערכת השבבים המתקדמת ביותר שיצאה בשנה שעברה, אך עדיין מדובר בערכת שבבים לא עדכנית. בעוד מספר חודשים תושק ערכת השבבים סנאפדרגון 855, מה שיהפוך את הסמארטפון ללא עדכני עוד יותר.

לא בטוח שבמבחן הזמן הוא יוכל להריץ את כל המשחקים והאפליקציות המתקדמות ביותר, אך כאן גם חשוב לעשות תיאום ציפיות: האם אתם מוכנים להתפשר, ואם כן, האם אתם בכלל משתמשים באפליקציות כל כך כבדות? במידה והשימושים שלכם בינוניים, ייתכן והסמארטפון יהיה רלוונטי גם לטווח הארוך. עם זאת כיום, הוא מספק ביצועים טובים ועוצמתיים, לרבות ריבוי משימות שמתבצע בצורה חלקה וטובה, שלזה גם יש חלק לממשק הנקי והלא מעיק על הסמארטפון.

מתחת למסך ניתן למצוא קורא טביעות אצבע איטי במיוחד, ויש לי הרגשה שהבניה של הנוקיה 9 הייתה מהירה מדי, מתוך ניסיון להוציא סמארטפון שטרם ראו בשוק. אך עם זאת, הוא מפספס בענק עם קורא טביעות האצבע. עוד בלב הסמארטפון סוללת 3,320 מיליאמפר-שעה הנטענת באמצעות הטענה מהירה של Quick Charge 3 ותומך בטעינה אלחוטית מהירה. חיי הסוללה מחזיקים ליום עבודה שלם ואינטנסיבי ללא כל בעיה, הודות למסך החסכוני.

תוכנה

ביום שבו כל יצרניות האנדרואידים יעברו לממשק הנקי של גוגל ויבטיחו עדכוני תוכנה, ייתכן וזה יהיה היום שבו יגיע השלום בעולם הסמארטפונים. היצרניות השונות עובדות על ממשקים משלהן, אך זה בא על חשבון עדכוני התוכנה. האם הממשק שלהם כל כך טוב שזה מצדיק את זה? כנראה שלא ואין תחליף לעדכונים תכופים, בטח שלא עדכוני אבטחה. הממשק של נוקיה מגיע נקי לגמרי, ללא שום אפליקציה מיותרת או אפליקציה שמותקנת מראש, כלומר בדיוק כפי שגוגל התכוונה לשווק מכשירי אנדרואיד, כך זה מגיע אל הלקוחות. הממשק נקי ומהיר במיוחד. עם זאת, הוא דורש תקופת הסתגלות קצרה, מאחר ובאנדרואיד 9 אין כפתור בית. מהרגע שהנוקיה 9 הגיע אליי, הוא זכה לכמה וכמה עדכוני תוכנה, לרבות עדכוני אבטחה תקופתיים.

נוקיה 9. מייקי לוי, מערכת וואלה!
ממשק מצויין./מערכת וואלה!, מייקי לוי

סיכום

המפרט הטכני של הסמארטפון לעיתים תכופות שקוף ללקוח ומה שנראה בהפעלה הראשונית זה העיצוב, המסך והתוכנה. בעוד שהעיצוב לוקה בחסר, המסך והתוכנה מספקים חוויה נפלאה ומהנה, שסמארטפונים רבים לא מצליחים לספק. עם זאת, יש לו גם לא מעט חסרונות: החומרה המעט מיושנת והמצלמה שמתיימרת לספק הרבה יותר ממה שהיא מסוגלת. הסמארטפון מיועד לקהל מאוד מצומצם: כאלו שצופים בנטפליקס דרך הסמארטפון ורוצים לקבל את חווית הצפייה הטובה ביותר. לצד העדכונים התכופים, ניתן ליהנות מסמארטפון שלמרות החומרה המעט ישנה, יהיה רלוונטי לתקופה ארוכה במיוחד. האם הוא מצדיק את מחירו שעומד על 2,600 שקלים? כנראה שלא.

  • עוד באותו נושא:
  • סמארטפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully