וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיה בשחקים: המטוס הטכנולוגי ביותר הגיע לישראל

מייקי לוי

11.7.2019 / 16:06

כשהטכנולוגיה פוגשת את עולם התעופה: לאחרונה הבינו חברות התעופה שהן צריכות להתאים עצמן לנוסעים ולהציע את הטכנולוגיות החדשות והטובות ביותר. מאינטרנט במטוס ועד למערכת מולטימדיה מתקדמת: חברת יונייטד מפעילה את המטוס הטכנולוגי ביותר שנוחת בישראל

מייקי לוי

חברת יונייטד החלה להפעיל בחודשים האחרונים על הקו תל אביב - ניו יורק, את המטוס המתקדם ביותר שנמצא אצלה בצי: הדרימליינר 787-10. זהו למעשה הדרימליינר הגדול ביותר, ואחד מהמטוסים החדשים שנמצאים בצי של חברת התעופה האמריקאית. מדובר במטוס המתקדם ביותר שבואינג פיתחה עד כה: ויסות הלחץ (מה שמשפיע על ההרגשה והעייפות) מדמה שהייה בגובה של 6,000 רגל, דחיסת האוויר נעשית באמצעות מערכת חשמלית ייעודית ולא באמצעות המנועים, חלונות הנוסעים גדולים במיוחד, בציפוי LCD, ומערכות המטוסים שודרגו בצורה משמעותית, כך שהמטוס הרבה יותר חכם, לרבות תא הטייסים ואולי החשוב מכולם לחברות התעופה: צריכת הדלק ירדה ב-20 אחוזים, באמצעות שימוש בחומרים קלים ומנועים חסכוניים.

מטוס 787 של חברת יונייטד אירליינד. GettyImages
חברות התעופה הבינו שהן חייבות להיות כמה שיותר טכנולוגיות./GettyImages

דגש על טכנולוגיות מתקדמות

מטוסי הדרימליינר לא חדשים למי שמבקר לעיתים תכופות בשדות תעופה, אך מנגד המטוס של יונייטד יוצא דופן מבחינת הטכנולוגיות, הנראות והקישוריות שהוא מציע. החברה עדכנה בדרימליינר 10 את מערכת המולטימדיה בצורה משמעותית, כך שמדובר בשינוי מהותי עבור הממשק. בין אם טסים בתיירים או מחלקת הפרימיום והעסקים, ניתן ליהנות מחווית ממש נוחה ויעילה הרבה יותר. כבר בפתיחת המסך, מקבלים תקציר על אופן הטיסה, מתי יוגש אוכל, מתי "כיבוי אורות" ואפילו "להירגע" באמצעות ממשק ייעודי המספק סרטונים נעימים לצפייה ואודיו מרגיע במיוחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מסך מגע. יח"צ,
"נגיש לכולם"./יח"צ

אם המטוסים עד כה סיפקו חוויה שמסתכמת בישיבה על כיסא, או להצטופף בכיסא ולנחות ביעד, הרי שהיום חברות התעופה נלחמות עלינו ועל כל חלק בטיסה ובמטוס: במקרה של יונייטד, מדובר במטוס המתקדם בעולם, לצד מערכת בידור חדשה שמנסה לתת ערך מוסף לנוסע. במחלקת העסקים ניתן ליהנות ממסך בגודל 16 אינץ', במחלקת הפרימיום ממסך בגודל 13 אינץ' וגם מחלקת התיירים לא מקופחת, שם כל נוסע מקבל מסך אישי בגודל 10 אינץ'. כולם מצויידים באותו הממשק, שמאפשר גם תוך כדי צפייה בסרט, אפשרות לראות היכן נמצא המטוס ומתי מגיעים אל היעד. עוד במטוס ניתן ליהנות מאינטרנט אלחוטי ומהיר במיוחד, שנמכר למרבה ההפתעה במחיר של 29 דולרים לכל אורך הטיסה או 19 דולרים לכמה שעות בודדות. רוחב הפס המהיר של יונייטד אפשר צפייה בנטפליקס, כמעט ורציפה. לאורך הטיסה היו מספר ניתוקים.

מסך מגע. יח"צ,
ממשק מצויין./יח"צ

חברות התעופה נלחמות על כל נוסע, כשמצד אחד הן מחפשות כיצד להוזיל את ההוצאות ולהכניס כמה שיותר נוסעים אל המטוס, ומצד שני מנסות לשפר את חווית הנוסע. בשנים האחרונות החל ענף התעופה לשלב לא מעט סטארט-אפים וטכנולוגיות מתקדמות המשפרות ומעשירות את חווית הנוסע. אחת מהן היא יונייטד, ששמה לה דגש מאוד חשוב, במיוחד בטיסות מישראל שנחשבת למעצמת הסטארט-אפ. לשמחת הנוסעים התכופים או המזדמנים, יונייטד כל כך השקיעה בישראל, כשתל אביב אחד מהיעדים הראשונים שבהם פועל המטוס הטכנולוגי.

עוד שוחחנו עם אנשי יונייטד על האתגרים שעמדו בפניהם, ואולי גם על הטכנולוגיה העתידית שתגיע אל המטוסים.

איך מפתחים ומעצבים ממשק שנוח ומתאים לכל הנוסעים, צעירים עד מבוגרים?

"הפתרון למערכת בידור בגב הנוסע, הוא מורכב מאוד וזה הציב אתגרים ומכשולים בפני חברות התעופה וגם ספקי המערכות האלו. ביונייטד נקטנו צעד פעיל כדי להתגבר על האתגרים האלו ולהיות חלוצים בתחום על ידי אינטגרציה של מערכת בידור נגישה מאוד, שתספק חוויה נוחה. יונייטד סבורה כי מערכות הבידור בגב הנוסע, וכל מערכות הבידור המודרניות, צריכות להיות זמינות לכולם - לרבות נוסעים עם בעית ויזואליות, שמיעה או ניידות. האמונה הובילה לכך שנקטנו באופן יזום לפיתוח של מערכת נגישה לכולם, בכל רמה של לקות ראייה, שמיעה או ניידות".

"לדוגמה, לקויי ראייה יכולים להשתמש בתרגום מטקסט לדיבור, כבדי שמיעה יכולים להשתמש בכתוביות מונגשות, ניתן לשנות את גודל הגופן, להפעיל את המסך במצב נגיודיות גבוה, כך שיהיה קל יותר לקרוא, או להפוך את הצבעים ולהכהות אותם, כך שיתאימו למי שרגיש לבהירות גבוהה".

אתם חושבים שחווית ההתאמה האישית לנוסעים תגיע גם למערכות הבידור?

אנו ממשיכים לבחון אפשרויות ודרכים חדשות כדי לשפר את חווית הלקוח, על מנת להתאים אישית את האינטראקציה עם המערכת, לרבות את החוויות שלהם במהלך כל חלק בטיסה.

עולם הגיימינג בנסיקה, האם זה תחום שאתם מתעניינים בו, אולי לספק אינטרנט מספיק מהיר למשחקים במטוס?

מתן אינטרנט יציב ומהיר נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו, אנחנו מבינים שלכל נוסע יש העדפה אחרת לגבי צורת הבידור והתוכן שהוא צורך. אנחנו בוחנים את הטכנולוגיות העדכניות והשירותים שישפרו את מוצרי הגיימינג הנוכחיים, לרבות אלו שנמצאים במערכת הבידור שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully