וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די תמשיכו: הטכנולוגיות "המשבשות" שישנו לנו את החיים

17.7.2019 / 8:34

הן הגיעו לעולם ועוררו שאלות וספקות עד כמה הן יפריעו לחיינו או במקרה הרע: יהרסו אותם. אך במהרה, גילינו שהטכנולוגיות "משבשות חיים", התגלו בתור טכנולוגיות יעילות שמשנות חיים. הנה כמה טכנולוגיות שחשבנו שיהרסו אותם, אך בסוף הן ישנו את חיינו ולטובה

חמל טכנולוגיה. מערכת וואלה!
הן באו כדי לשבש את החיים ונשארו כשהן משפרות אותם./מערכת וואלה!

חשבנו שהן הולכות לשבש את החיים שלנו והיו לנו הרבה ספקות, אבל הטכנולוגיות האלו התגלו בתור משנות חיים. Uber שהובילה את מהפכת התחבורה השיתופית, מאפשרת לכל אחד להיות נהג וגם להוזיל את מחירי המוניות, בוקינג שמאפשרת גישה למיליוני מלונות ברחבי העולם ובמחירים זולים, מסכי המגע שהפכו את אפל וסמסונג למובילות עולמיות ו-Waze הישראלית שעוזרת לנו להגיע ליעד שלנו בזמן המהיר ביותר. "החיים שלנו מלאים בדוגמאות איך חדשנות שיבשה את הסדר הישן והובילה להיווצרות שווקים חדשים, אבל האמת היא שהכל מתחיל מיתרון עסקי או טכנולוגי", אמר מייקל ריינור בספרו "פתרון החדשנות". המשותף לכולן הוא השינוי המבורך שהביאו לאנושות. החדשות הטובות הן שבעתיד הקרוב צפויות לפקוד את חיינו עוד טכנולוגיות שיהפכו את החיים שלנו לקלים יותר. הנה כמה שווה להכיר.

לחפש באמצעות הקול

מנועי החיפוש הגדולים בעולם מטריווגו ועד אמזון, עסוקים באתגר הבא: לדייק את הרצונות של כולנו - מבלי שכתבנו מילה אחת. "זיהוי הרצונות של הצרכן באמצעות זיהוי קל ושפה טבעיים (NLP) יחסכו זמן הקלדה גבוה וייעלו את תהליכי השירות והרכישה בכל פעם שאנחנו מחפשים משהו ברשת", מסביר עמית בן שחר, מנהל תחום בינה מלאכותית ב- LogMeIn, המפתחת פתרונות תקשורת ושירות לקוחות. איך זה יתבצע? באמצעות שילוב יכולות בינה מלאכותית ו- Machine Learning. "הטכנולוגיה מבינה את היחסים בין הודעה להודעה ומייצרת חוויה של שיחה זורמת", מוסיף בן שחר. באחרונה פיתחה חברת איטייפ מקבוצת מלם-תים מנוע חיפוש דובר עברית בעל יכולות גבוהות של ניתוח שיחות מכירה באמצעות בינה מלאכותית, שמבחין ברגשות וכוונות בין המילים.

כנס המפתחים של גוגל. רויטרס, רויטרס
תשכחו מחיפוש באמצעות הקלדה./רויטרס, רויטרס

אינטרנט במהירות האור

כולנו מגיבים בהתלהבות בכל פעם שאחת מחברות התקשורת מציעה מהירות גלישה גבוהה יותר, אבל בעוד כמה שנים את "מבצעי ה-100 ג'יגה" יחליף פורמט חיבור מהיר יותר פי 100. טכנולוגיית LI FI (Light Fidelity) מבוססת על תקשורת רשת דו כיוונית שעוברת בין גלי אור ונושאת את שדר הנתונים במהירות שהעין האנושית לא ממש יכולה לקלוט. במספר מדינות באירופה כבר החלו לשלב את טכנולוגיית הגלישה החדש, שלא רק מהיר יותר אלא גם יעיל ונטול הפרעות. כך לדוגמה בסקוטלנד החלו לשלב את הטכנולוגיה בבתי ספר, על מנת להעביר מידע בין הסטודנטים במהירות גבוהה במיוחד, ובסלון האווירי בפריז הודיעו כבר על כך ש-AirFrance, תשלב את הטכנולוגיות במטוסיה.

גיף אינטרנט בסמרטפון. אתר רשמי
תתכוננו לאינטרנט במהירות האור./אתר רשמי

בלוקצ'יין כדי לייעל את התהליכים האיטיים של הבנקים

רשת הבלוקצ'יין כבר חוללה מהפכה ענקית במטבעות הקריפטו, אלא שהיא לא עוצרת כאן ומגיעה לפתחו של עולם הבנקאות והתשלומים. "כולנו משלמים לסוכני ביניים כמו בנקים, סוכני נסיעות, סוכני ביטוח ועוד מתווכים למיניהם. עם הבלוקצ'יין, התיווך הזה עשוי להפוך לנחלת העבר", מסביר יגיל חדרי, ראש צוות הפריסייל ב- SAP ישראל. "הבלוקצ'יין מאפשר לייעל תהליכים ולפעול ללא פיקוח או ניהול של גורם מרכזי שגובה עמלות. זו הסיבה שגופים עסקיים רבים, בראשם הבנקים, עוקבים מקרוב אחרי הטכנולוגיה הזאת".

ביטקויין מטבע וירטואלי. ShutterStock
הטכנולוגיה שמאחוריי הביטקויין יכולה לעזור להחליף ולייעל את תהליכי הבנקים./ShutterStock

להדפיס רקמות

מדפסות תלת ממד הן לא דבר חדש, אבל בשנים האחרונות הן נוגסות יותר ויותר בעולמות חדשים כמו פיסול, מזון, אמנות, אורבניות, תעשייה ואפילו השתלת איברים. מומחים עולמיים בתחום אף מאמינים שבעוד עשור נוכל לייצר איברי גוף בהדפסת D3 ולהשתילם בגוף, כך שהטכנולוגיה בהחלט מתיימרת להציל חיים."היתרון הגדול של הדפסת תלת ממד, מעבר לעיבוד המידע הדיגיטלי לחיים האמיתיים, הוא חיסכון בעלויות ושימוש מדויק בחומרי גלם, אומרים בחברת Team CAD, העוסקת בפיתוח פתרונות דו ותלת ממדים לתחומי התכנון, העיצוב, ההנדסה וסימולציה. "לא רחוק היום שכל אחד מאיתנו ידפיס לעצמו את הקערה או הדלי כמו שהוא אוהב".

מחקר להאצת קליטת רקמות מושתלות. דוברות הטכניון,
המדפסות מגיעות לעולם הבריאות./דוברות הטכניון

עולם ללא חוטים

טכנולוגיית הבלוטות' שכבר מסייעת לאנושות לנהל את העולם מרחוק, תמשיך להתפתח ולהעמיק את אחיזתה במציאות היומיומית. העברת נתונים באמצעות חוטים? ובכן, תחשבו שוב. טכנולוגיית ה- Bluetooth נכנסה באחרונה עמוק גם לתעשיית הבריאות. כך לדוגמא, חברת המכשור הדנטלי הישראלית, פורום טק, פיתחה לראשונה בעולם מכשיר דנטלי שסורק את תעלות השיניים לצורך טיפול שורש מהיר וקל יותר. "המטרה היא לייעל באופן משמעותי את הטיפול ולמנוע כאבים בשורש השן", אומרת המנכ"לית שרי גור. על הפרק נמצאים גם מכשיר לניטור דופק עוברי ללא חיווט ואבחון מחלות באמצעות ניתוח צילומי רנטגן באמצעות הסמארטפון.

טיפול שיניים. ShutterStock
סורק את תעלת השיניים ומונע כאבים./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully