וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרמבה" תשלב את פתרונות הסייבר במערכות המולטימדיה הפופולריות של Alpine

18.7.2019 / 13:47

חברת "קרמבה" המפתחת פתרונות סייבר למעבדי הרכבים השונים, חתמה על הסכם שבו תשלב את הפתרונות בתוך מערכות המולטימדיה של חברת Alpine הפופולרית בעולם. "בתור חברה המייצרת מערכות מולטימדיה לחברות יוקרה, הם לקחו בחשבון את מתקפות הסייבר", אמר יו"ר קרמבה

קרמבה אבטחה. צילום מסך
״לקחו בחשבון את מתקפות הסייבר״./צילום מסך

תחשבו על התרחיש שבו אתם נוסעים ברכב, על כביש מהיר ופתאום האקרים משתלטים על הרכב, עוצרים אותו ומגבירים את מערכת השמע עד הסוף, עד כדי כך שאתם לא שומעים כלום. אין לאן לצאת מהכביש, כפתור הכיבוי של האוטו לא עובד מכיוון שהוא אלקטרוני ולכם רק נשאר להתפלל שהסיוט יגמר כמה שיותר מהר ובשלום. אך התרחיש הזה אינו דמיוני: הוא קרה לכתב של כלי התקשורת הבריטי Wired. במהלך נסיעת מבחן בג'יפ שירוקי, הותקף הרכב שבו נסע, כשבמהלך כביש מהיר עצר הרכב ועוצמת מערכת השמע פעלה בשיא העוצמה. חברות הסייבר זיהו את התופעה, ואחת מהן היא חברת קרמבה הישראלית, שחתמה בימים האחרונים על הסכם עם חברת Alpine המספקת מערכות מולטימדיה יוקרתיות ליצרניות הרכב.

מערכת האבטחה האוטונומית שקרמבה פיתחה, מאפשרת גילוי ומניעת התקפות סייבר. מיד עם המטעת הטכנולוגיה, תוכנת מערכת המידע והבידור מזהה, מונעת ומדווחת על התקפות סייבר. הפתרון שקרמבה מספקת, מאפשר הגנה על בקרי הרכב השונים, לרבות ביצוע השתלטות קוד מרחוק ומסייעת להגן על כלי הרכב מפני התקפות. מרבית מהכנסות של Alpine מגיעות ממערכות מולטימדיה מתקדמות". אמר דודי ברזילי, יו"ר קרמבה סקיוריטי, "Alpine רצו להראות שהם פורצי דרך, ודווקא בתור חברה שמכוונת לרכבי היוקרה, הם לקחו בחשבון את מתקפות הסייבר. ככל שהמערכת מחוברת יותר, כך היא חשופה יותר", הוסיף.

האם מתקפות הסייבר יאטו את קצב הפיתוח של הרכבים האוטונומיים?

יצרניות רבות הכריזו בעבר כי ישיקו רכבים אוטונומיים עוד בשנת 2020. אלא שנראה כי החלום של יצרניות הרכבים והצרכנים, עשוי להתרחק מעט. הבעיה טמונה בכוח עיבוד רב שהרכבים האלו דורשים, לצד רגולוציה. אם בעבר חשבו שמדובר במשימה פשוטה, הרי שהיום המשימה מתבררת כמורכבת במיוחד. אך לדבריו של ברזילי, נראה כי הבעיה היא לא מתקפות הסייבר, אלא תשתיות. "מדובר ברמות שמצריכות יכולות עיבוד תמונה משמעותית שקשה להשגה וגם יכולת קבלת החלטות שהיא קשה", אמר ברזילי. "כתוצאה מכך, חברות עיבוד תמונה כמו Nvidia חזרו אחורה, להשקיע ברכבים שהם כמעט אוטונומים וכוללים מערכות תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית, רכבים שיודעים לנסוע בפקקים ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully