וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום קנס: כך תיהנו מהסמארטפון בזמן נהיגה ומבלי להוריד את העיניים מהכביש

25.7.2019 / 6:25

משטרת ישראל חושפת נתונים מדאיגים: עלייה בהיקף כמות הדוחות לישראלים שמשתמשים בסמארטפון במהלך נהיגה. עם זאת, ניתן ליהנות מהסמארטפון והיכולות שלו תוך כדי נהיגה, מבלי לסכן חיים ומבלי להוריד את העיניים מהכביש וכך תעשו זאת

מבצע אכיפה משטרת התנועה הארצית נגב נגד משאיות עם משקל חורג. קובי ליאני
שוטרי התנועה יפעילו הרבה שיקול דעת, אז כדאי לכם לתעד את פנים הרכב./קובי ליאני

משטרת ישראל חשפה השבוע את הנתונים המדאיגים, המספקים לנו הצצה על הרגלי הנהיגה המפוקפקים של הישראלים. מספר הדוחות על השימוש בסמארטפונים במהלך נהיגה מתחילת השנה עומד על כ-98 אלף. לשם ההשוואה, בין החודשים ינואר ליולי בשנה שעברה, ניתנו לנהגים הישראלים רק כ-65 אלף דוחות. משטרת ישראל מחמירה יותר ויותר בשנים האחרונות בכל הנוגע לשימוש בסמארטפון שלנו בזמן נהיגה. שילוב המצלמות החדשות העלו את מספר הדוחות בכ-50 אחוזים לעומת השנה שעברה. כל עיסוק במהלך הנהיגה שמונע מכם להתרכז בכביש, מסכן את חייכם ואת האנשים שעל הכביש. אם תצאו מזה בשלום, ויתפסו אתכם משתמשים בסמארטפון שלכם במהלך הנהיגה, שוטרי התנועה יוכלו לתת לכם דוח של 1,000 שקלים והוספה של 8 נקודות ברישיון הנהיגה. כך גם על קריאה או כתיבת הודעות טקסט בזמן נהיגה.

ההנחיה משאירה מרווח תמרון רב לשיקול הדעת של השוטרים וברגע שהם מתרשמים שהורדתם את מבטכם מהדרך, הם רשאים לתת דוח מבלי להוכיח שהייתם עסוקים בסמארטפון. חשוב להדגיש שמשחק עם הסמארטפון בזמן נסיעה הוא באמת מסוכן ויש להילחם בתופעה הזו, אבל בזמן נהיגה הסמארטפון משמש גם כמכשיר ניווט בזכות אפליקציות כמו Waze, וכן מאפשר לנו לתקשר בשיחות קוליות וגם להאזנה למוזיקה במקום להאזין לרדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully