וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורסים את כדור הארץ: לוויין חושף כיצד האדמה נחצית לשניים אחרי רעידת האדמה בקליפורניה

25.7.2019 / 6:25

עצוב ומעורר דאגה: צילומי לוויין חושפים כיצד האדמה נחצית לשניים אחרי רעידת האדמה בקליפורניה. חוקר רעידות אדמה חושף כיצד האדמה "נקרעה" לשניים בעקבות רעידת האדמה ששינתה את פני האזור בקליפורניה לצמיתות. 48 קילומטרים במדבר המוהאבי שכבר לא יראו כמו פעם

צילומי לווין חושפים את ההשלכות המזעזעות מרעידת האדמה שפגעה בקליפורניה בתחילת החודש. רעידת האדמה הייתה בעוצמה 7.1 והורגשה בעיקר בדרום קליפורניה, יום לאחר רעידת האדמה החזקה ביותר שהורגשה באזור זה 25 שנה. הרעש הכה כ-17 קילומטרים צפון-מזרחית לעיר ריד'גקרסט, שם נרשמו כמה מוקדי שריפות. כוחות החירום דיווחו על כמה מבנים שנפגעו ברעידת האדמה באזור מחוז סן ברנדינו הסמוך ללוס אנג'לס. "בתים רעדו, יסודות מבנים נסדקו וקירות קרסו", אמרו כוחות הכיבוי של סן ברנדינו. הרשויות מסרו כי אלפי תושבים נותקו מהחשמל.

המידע שפרסם חוקר רעידות האדמה באתר Los Angeles Times חושפות כיצד האדמה "נקרעה" לשניים בעקבות רעידת האדמה, ולצמיתות שינתה את פני האזור. התמונות הללו נלקחו מאזור באורך של כ-48 קילומטרים במדבר המוהאבי שבארצות הברית. על פי הדיווחים, הקרע נצפה רגעים לאחר רעידת האדמה, ותזוזתה נמדדה בין 91 סנטימטרים ל-396 סנטימטרים.

גוגל ארת' הפכה לנגישה לציבור בשנת 2005 ומאפשרת לצפות בתצלומי לוויין של כדור הארץ ברזולוציית צילום גבוהה ביותר, לרבות ערים מפורסמות כמו ניו יורק, לונדון, פריז או מוסקבה. הפלטפורמה מציגה תצלומי לוויין דינמיים, המכילים מידע גאוגרפי רב-ממדי. עוד גוגל מאפשרת צפייה במאדים, צפייה בירח, בחלל החיצון וגם צפייה מתחת למים. האפליקציה זמינה לאנדרואיד, ל-iOS וגם למשתמשי ווינדוס ומק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully