וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות הסחר הפדרלית הטילה קנס בהיקף 5 מיליארד ד' על פייסבוק

אושרית גן-אל

24.7.2019 / 15:54

הרשות הודיעה היום רשמית על הסכם הפשרה שנחתם עם פייסבוק בעקבות חקירה על הפרות פרטיות ברשת החברתית. כחלק מההסכם, פייסבוק תקים ועדת פרטיות עצמאית בדירקטוריון שלה, שתיקח מהמנכ"ל מארק צוקרברג חלג מהשליטה שלו לגבי החלטות הונגעות לפרטיות משתמשים

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, מעיד בפני ועדת המסחר של בית הנבחרים בוושינגטון, 11 באפריל 2018. GettyImages
מארק צוקרברג/GettyImages

רשות הסחר הפדרלית (FTC) הודיעה באופן רשמי כי היא תטיל קנס בגובה 5 מיליארד דולר על פייסבוק, הגבוה ביותר שה-FTC הטילה אי פעם. במסגרת ההסכם בין השתיים, הוטל על פייסבוק גם להקים ועדת פרטיות עצמאית בדירקטוריון שלה, שתיקח ממנכ"ל החברה מארק צוקרברג חלק מהשליטה שלו לגבי ההחלטות הנוגעות לפרטיות המשתמשים. חבריה ימונו ע"י ועדה עצמאית נוספת, וניתן יהיה לפטר אותם רק באמצעות הצבעה של שני שליש מבעלי זכות ההצבעה בפייסבוק - מה שימנע מצוקרברג לשלוט בהצבעה באמצעות הכוח שבו הוא מחזיק באמצעות מניותיו.

על צוקרברג תוטל גם אחריות אישית להבטיח שהחברה תעמוד בתנאי ההסכם. הוא ובכירים נוספים יצטרכו להתחייב בכל רבעון בפני ה-FTC שהחברה עומדת בתנאים, ויהיו אחראים באופן אישי להצהיר דברי אמת, או להתמודד עם האפשרות שיוטלו עליהם עונשים פליליים ואזרחיים.

חקירת ה-FTC נועדה להכריע אם פייסבוק הפרה תנאי הסכם בין חברת הענק לרשות שנחתם ב-2011, בו היא התחייבה להגן על המידע של המשתמשים ולהיות שקופה לגבי האופן בו היא משתמשת במידע אישי. החקירה התמקדה בעיקר בשערוריית קיימברידג' אנליטיקה, במסגרתה נחשף בשנה שעברה כי פרטים אישיים אודות 87 מיליון משתמשי החברה דלפו לחברת הייעוץ הפוליטית.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully