וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לשיחות אינטימיות: עובדי קבלן של אפל האזינו להקלטות של סירי

28.7.2019 / 8:42

אחרי שדווח כי אמזון וגוגל העבירו את ההקלטות הרגישות מהעוזרת הקולית, ואיפשרו לעובדי קבלן או עובדי חברה להאזין להן, כעת נחשף כי אפל ביצעה מהלך זהה שבו עובדי קבלן האזינו להקלטות הרגישות ביותר שבוצעו באמצעות סירי

אפל אישרה כי "חלק קטן מהבקשות לסירי" נשלחות ומבוקרות על ידי חברה חיצונית, שם מאזינים להקלטות עובדי קבלן, אך לטענת אפל אף אחד מהבקשות לא מקושרות לחשבונות אפל, כך שלא ניתן לזהות את האנשים. עם זאת, מידע כמו מיקום המשתמש, פרטי התקשרות ופרטים נוספים מאפליקציות מתועדות לחלוטין ונכללות בהקלטות הנשלחות לבדיקה. "התגובות של העוזרת הקולית, סירי, מנותחות ונבדקות במתקנים מאובטחים, וכל הסוקרים מחויבים לעמוד בדרישות הסודיות המחמירות של אפל", כך אמרה החברה, שהוסיפה כי פחות מאחוז מהבקשות היומיומיות מסירי נבדקות בדרך הזו.


אמזון הייתה הראשונה, אחריה גוגל וכעת גם אפל מצטרפת לטקס ה"וידויים" של העוזרות הקוליות. כולן עוקבות אחרינו, ואף נורא מכך, מעבירות חלק מהשיחות שלנו עם העוזרות הקוליות שלהן, גם אלו שהוקלטו בטעות. העניין נחשף כשמשתמש חשד בנושא והעביר את הפרטים לאתר "The Gurdian". המקור של "הגרדיאן" טוען כי חלק גדול מההקלטות הנשלחות למרכז הבקרה, נובעות מהפעלה מקרית, וכך גם שיחות על פרטים רפואיים, עסקאות סמים ומפגשים מיניים ככל הנראה הוקלטו על ידם ונשלחו לבדיקה על ידי גורם אנושי. מדובר בפרטים מרתיעים למדי - בני אדם יוכלו לשמוע את השיחות שלכם כל עוד סירי פועלת במרחק שמיעה.

העוזרת הקולית של אפל, סירי, Siri. ShutterStock
סירי/ShutterStock

בדומה לעוזרת הקולית של אמזון, אלקסה, והעוזרת הקולית של גוגל, מטרת הליך סריקת וביקור ההקלטות מגיע על מנת לשפר את הדיוק וההבנה. על פי אפל, העובדים צריכים לדרג את ההקלטות, שאורכן הוא לרוב רק כמה שניות, בשאלה האם סירי התמודדה עם האינטראקציה מול המשתמש כראוי. בהתחשב בהתמקדות של אפל בפרטיות המשתמשים בקמפיין הפרסומי שלהם, יתכן שהיא תנקוט בקרוב בצעדים לשיפור האנונימיות של אותן ההקלטות, טרם בדיקתן, או לאפשר למשתמשים לבחור אם ההקלטות שלהם ישלחו. נכון להיום, אף חברה לא מאפשרת למשתמשים לבטל את שליחת ההקלטות לחברות חיצוניות, כך שאם אתם חרדים לפרטיות שלכם, אחת הפעולות היא ביטול העוזרת הקולית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully