וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטפליקס, מאחורייך: דיסני הכריזה על שירות מתחרה וזול יותר

8.8.2019 / 6:25

במחיר זהה ואף זול יותר משל חבילת הבסיס של נטפליקס, דיסני הכריזה על שירות הסטרימינג החדש שלה, "דיסני פלוס". השירות צפוי לכלול את כל התוכן מבית אולפני החברה, ואף להציע חבילת ערוצי ספורט ואת שירות הסטרימינג Hulu. נראה שתקופת השליטה של נטפליקס מגיעה לסופה

דיסני פלוס/דיסני

נטפליקס נהנתה משקט יחסי והייתה מונופול בינלאומי בעולם הסטרימינג, אולם כעת הכל הולך להשתנות: חברת דיסני חושפת את המחירים ותאריך ההשקה של השירות "דיסני פלוס", שעל פי הפרטים החדשים, יציע שילוב של מספר שירותי סטרימינג תחת המנוי. מלבד דיסני פלוס, כמובן, במנוי יכללו ערוצי הספורט ESPN+ ושירות הסטרימינג הולו, המציע סרטים וסדרות, במחיר העומד על 12.99 דולרים בלבד, שהם כ-45 שקלים. לשם ההשוואה, מדובר במחיר זהה לחבילה הבסיסית של נטפליקס. בדיסני אף הודיעו כי יציעו חבילת בסיס הכוללת את השירות העיקרי בלבד תמורת 6.99 דולרים, שהם כ-24 שקלים.

אך לתחרות בנטפליקס יש מחיר והוא עשוי להיות כבד: משקיעי דיסני והחברה עצמה, נהנו ממנייה ששברה השנה שיא, והגיעה לשווי הגבוהה ביותר מאז שהונפקה. אולם החגיגה נגמרה כשהמנייה צנחה בחמישה אחוזים אחרי הדיווח של מנכ"ל דיסני. הרקע נובע מכך שדיסני מסרה כי שירות הסטרימינג עשוי להכביד על התזרימים של החברה, ולהוביל להוצאות גבוהות יותר בשנים הקרובות. בכירים בדיסני מסרו כי ההשקעה בתוכן דיגיטלי, עשויה להוביל להפסדים אופרטיביים של 900 מיליון דולרים ברבעון הרביעי, לעומת הפסדים אופרטיביים של 593 מיליון דולרים אשתקד.

אלן הורן, מנכ"ל אולפני דיסני, בכנס D23. GettyImages
יציעו הרבה יותר מרק תכנים של דיסני. השקת דיסני פלוס/GettyImages

בוב איגר, מנכ"ל חברת דיסני, שיתף כי השירות "דיסני פלוס" יהיה זמין לקהל הרחב החל מה-12 בנובמבר. עם זאת, איגר לא שיתף באילו מדינות תתקיים ההשקה מלבד ארצות הברית, אך אם נסתמך על דיווחים קודמים, אנו צפויים לראות השקה גלובאלית של השירות במהלך שנת 2020. עוד שיתפו בדיסני כי השירות צפוי לפנות לילדים בעיקר, בזמן שרוב התוכן עבור מבוגרים יכלל בשירות של Hulu, שבבעלות החברה. מן הצפוי, כלל השירותים יכללו את כל התוכן מבית לוקאספילם, מארוול ודיסני. בשירות של דיסני יתחרו גם אלה של וורנר מדיה ו-NBC יוניברסל. כך או כך, נראה שתקופת השליטה של נטפליקס בשוק הולכת ומסתיימת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully