וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם וונדר וומן נפלה בפח: גל גדות פרסמה את "אמנת רומא" ומחקה מיד

21.8.2019 / 12:52

אותו פוסט מ-2015 ש"אוסר על פייסבוק להעתיק את התמונות" חזר לאופנה, והוונדר וומן הישראלית, גל גדות ושורה של סלבס בינלאומיים נפלו בפח. אז לא, אם תכתבו יפה שאתם לא מאשרים לפייסבוק להעתיק את התמונות, זה לא ממש ישנה

גל גדות פרסמה את אמנת רומא באינסטגרם. צילום מסך
הפוסט של גל גדות באינסטגרם, שמאז נמחק/צילום מסך

הוונדר - וומן הישראלית גל גדות ושורה של סלבס בינלאומיים נפלו בפח: אמנת רומא עושה קאמבק לעמודי האינסטגרם של המפורסמים. לאחר שהפוסט צבר תאוצה ב-2015, נראה היה שהסלבס למדו את הלקח שלהם והבינו שלאותה הודעה כלל אין השפעה. עם זאת, בימים האחרונים הפוסט, שניסוחו לא השתנה מאז פרסום המקורי, חזר לצבור תאוצה ברשתות החברתיות. "אני לא נותן פייסבוק או כל גופים הקשורים לרשות הפייסבוק להשתמש בתמונות שלי, מידע, או הודעות, בעבר ובעתיד. ממידע זה, אני מודיע לפייסבוק שאסור בהחלט לחשוף, להעתיק, להפיץ, או לעשות כל פעולה אחרת נגדי מבוסס על פרופיל זה ו / או בתכניו. התוכן של פרופיל זה הוא מידע פרטי וסודי. הפגיעה בפרטיות יכולה להיענש על פי חוק (UCC 1-308- 1 308-103 1 ואמנת רומא)", נכתב בפרסומים.

כמו בפוסט המקורי מ-2015, הטענה מאחורי הפרסום המחודש היא שפייסבוק הפכה לגוף ציבורי, ועל כן, כלל התמונות והפוסטים שהועלו לרשת החברתית יהפכו לציבוריים, גם אם סימנתם את העמוד שלכם כפרטי. כמו כן, הפוסט הקודם שותף בעיקר בפייסבוק, אלא שכעת הוא בעיקר משפיע על משתמשי הרשת החברתית שבבעלותה, אינסטגרם. מפורסמים מרחבי העולם "נפלו בפח" בהעלאת הפוסט, וביניהם נמנות אפילו גל גדות וג'וליה רוברטס. אז קודם חשוב להבהיר - התמונות הציבוריות שפרסמתם באינסטגרם הן ציבוריות. כמובן שיש חוק זכויות יוצרים וזה לא כל כך פשוט, אך ברגע שהתמונה באינטרנט - היא חשופה לכל. אם הפרטיות כה חשובה לכם, פשוט אל תפרסמו את התמונה. עם זאת, במידה והחשבון שלכם מסומן כ"פרטי", השימוש בתמונות שלכם הוא אסור, אבל כמובן שברגע שתמונה עולה לרשת, קשה מאוד להעלים אותה לאחר מכן.

אותה אגדה אורבנית מופצת גם בישראל כמעט באותה מהירות שהיא מופצת ברחבי העולם. והעובדה שזה נשמע משפטי לא הופכת את זה לנכון, ושום פוסט לא באמת מגן עליכם מול התקנון של אינסטגרם, עליו חתמתם עם ההרשמה לאתר. בפועל, תנאי השימוש של פייסבוק אינם מקנים לרשת החברתית בעלות על חומרים של המשתמשים, ואילו היו מעניקים זכויות, הסטטוס הזה ממש לא היה משנה.

החוזה אליו הסכמתם, עם הצטרפותכם לשירות (זוכרים את המסך ההוא עם הטקסט הבלתי נגמר שגללתם למטה וסגרתם מיד?) מתיר לחברה לעשות שימוש בחומרים בהתאם להגדרות הפרטיות שתבחרו לכל פוסט, כמו למשל בצילומי מסך מפוסטים פומביים מהרשת החברתית למטרות פרסום או אירועי השקה, אך הבעלות וזכות הקניין הרוחני על כל החומרים נותרת במלואה בידי המשתמש. על פי סעיף 2.4 בתקנון של פייסבוק, לפייסבוק זכות מלאה לעשות שימוש בחומרים שלכם, אבל עד היום לא השתנה הסעיף באופן שיהפוך את מנהלי הרשת החברתית הפופולרית בעולם לבעלים של תוכן המפורסם בה. ולמען הסר ספק, לאמנת רומא אין שום קשר לפייסבוק, אינסטגרם או לפרטיות ברשתות חברתיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ג'ון מאייר החליט דווקא להתבדח

"אתם יכולים להשתמש בכל התוכן שלי לרבות: המתכון המפורסם שלי לפשטידת בשר, תסריטי פנטזיה על ג'ו קאמל, צילומים של 'מועדון קרב', תמונות של כיורים, ציורים של ג'נגה ג'נגיסון, כוכבת הפורנו הדמיונית שיצרתי המורכבת ממקלות עץ, וקסמים"

View this post on Instagram

For immediate dissemination

A post shared by John Mayer ? (@johnmayer) on

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully