וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנטפליקס של סרטי הגמר": הכירו את אתר SchoolFlix

22.1.2020 / 12:47

הכירו את הנטפליקס של הסטודנטים לקולנוע: אתר סקולפליקס מאגד בתוכו מעל ל-300 סרטים במאגר, ועוצב ותוכנן בצורה כה נוחה, שהיא תגרום לכם להתבלבל שמה פתחתם נטפליקס. שוחחנו עם מייסדי האתר

תכירו "הנטפליקס של סרטי הגמר", ונוצר על ידי ארבעה סטודנטים, שגיא שלום, רון ג'ינו, הראל הורביץ ועדן עומר לוי את אתר 'סקולפליקס'. במבט ראשוני, קשה שלא להתבלבל בין שני השירותים. רמת ההשקעה נראית כאילו אין שנייה לה, במיוחד כשמגלים שבמאגר כבר יש מאות סרטי גמר ולכל אחד מהם התצוגה המיוחדת שלו. סקולפליקס זו פלטפורמה חדשה שהוקמה רק לפני מספר שבועות, אולם מאחוריה עומדים חודשי עבודה מפרחים וצוות אחד עם רעיון ייחודי, כזה שטרם נשמע בעולם הקולנוע החובבני בישראל - בטח שלא ברמת גימור שכזו. "ארבעתנו היינו במגמות קולנוע בעצמנו. כל אחד מאיתנו עשה תפקיד ראשי כלשהו בסרט גמר ולכן אנחנו אוהבים מאוד לצפות בסרטי גמר", אמרו לנו סקולפליקס, בריאיון לוואלה! TECH.

בארץ ישנם אלפי סטודנטים ותלמידים במגמות קולנוע, רובם בעלי תפקיד כזה או אחר בסרט גמר. אותו סרט בסופו של דבר מוקרן בפני המגמה, ובמקרה הטוב גם מוצא את עצמו ביוטיוב, אולם חלק מהסרטים כלל לא זוכים לחשיפה המגיעה להם. הפלטפורמה החדשה הזו מגיע לפתור את זה - ועושה זאת בדרך הרבה יותר מתוחכמת ממה שנראה לעין. "הבנו שיש קהל ענק לתחום סרטי הגמר, אך יש צורך להנגיש את סרטי הגמר לקהל היעד שיתעניין בהם".

סקולפליקס SchoolFlix. SchoolFlix, אתר רשמי
אתר סקולפליקס/אתר רשמי, SchoolFlix

מה גרם לכם לפתוח אותו? מאיפה הגיע הרעיון?

"בזמן הצפייה בהם, שמנו לב שלרוב סרטי הגמר שראינו היו עשרות אלפי צפיות, ולפופולריים יותר גם מאות אלפים ומיליוני צפיות. אולם ככל שהעמקנו בתחביב, שמנו לב שיש סרטי גמר לא פחות טובים עם אלפים בודדים או אפילו מאות צפיות. ככה למעשה הבנו שיש קהל ענק לתחום סרטי הגמר, אך יש צורך להנגיש את אותם לקהל היעד שיתעניין בהם. בשביל להשיג את המטרה הזאת, אנחנו מקטלגים את הסרטים בצורה ידנית, כך שהחיפוש מדויק מאוד והאלגוריתם שבנינו יכול להציע למשתמשים סרטי גמר שהוא חושב שהם יאהבו".

כמה זמן לקח לכם הפרויקט ואילו קשיים היו לכם בדרך?

"בניית המיזם מתחילתו ועד יום ההשקה לקחה 7 חודשים שבמהלכם הוצאנו גרסה ראשונית לקהל מאוד מצומצם, בדקנו את התגובות ושינינו את הפלטפורמה בהתאם. הקושי העיקרי בבניה של סקולפליקס היה למצוא דרך מספיק רגישה להציג את הסרטים בצורה שתכבד אותם ותגרום ליוצרים להיות גאים בכך שהסרט שלהם מוצג אצלנו. אנחנו מתעסקים בסרטים של תלמידי תיכון שהכנתם לקחה שנת לימודים שלמה, כך שהיה לנו חשוב מאוד לזכור את זה בכל שלב בבניית הפלטפורמה".

מה למעשה מטרת האתר? מה למעשה ניסיתם ליצור איתו?

"מטרת האתר היא לאפשר פרסום פשוט וצפיה נוחה של סרטי גמר. אנחנו זוכרים כמה שלב ההפצה יכול להיות מאתגר. הרבה מאוד סרטי גמר נשארים מאחור ולא מקבלים את החשיפה והכבוד שמגיע להם, אז החלטנו ליצור פלטפורמה שתקל עליהם ותאפשר הפצה הרבה יותר יעילה".

מה הפידבק שקיבלתם מאנשים על פרויקט הגמר שלכם? הייתה איזושהי ביקורת?

"הפידבקים שאנו מקבלים הם חיוביים מאוד. הסטודנטים שמחים לראות את סרטי הגמר שלהם אצלנו באתר והמורים רואים את החשיבות של המיזם ומיד שמחים לשתף איתנו פעולה ולסייע בהפצת האתר לתלמידים".

כמה סרטים יש לכם כבר במאגר? אתם רואים היענות גדולה מצד התלמידים?

"נכון לרגע זה יש קרוב ל-300 סרטים אצלנו במאגר ויש עוד הרבה מאוד סרטים שנשלחו אלינו שמחכים להתווסף. ההיענות ענקית, בכל יום נשלחים אלינו עשרות סרטי גמר".

סקולפליקס SchoolFlix. SchoolFlix, אתר רשמי
אתר סקולפליקס/אתר רשמי, SchoolFlix

אתם מפעילים איזושהי צנזורה על סרטים מסוימים?

"אנחנו לא מפעילים שום צנזורה על סרטי גמר שנשלחים אלינו, מלבד בדיקה שאכן מדובר בסרט גמר. חשוב לציין שהם נוצרו במגמות קולנוע של בתי ספר תיכונים, כך שבמידה ויש צנזורה, היא נעשית במסגרת בית הספר".

מי קהל היעד של האתר?

"קהל היעד שלנו הוא תלמידי מגמות קולנוע בבתי ספר תיכוניים. גם אלו שהכינו כבר סרט גמר ורוצים לפרסם אותו אצלנו, וגם אלו שנמצאים בתחילת תהליך ההכנה של סרט הגמר שלהם ורוצים למצוא השראה לסרט שהם עתידים להכין. בנוסף לקהל היעד העיקרי שלנו, ישנם הרבה צופים שאינם קשורים למגמות הקולנוע אך אוהבים לצפות בסרטי גמר. ההוכחה לכך היא כמות הצפיות האדירה שחלק מהסרטים הללו מקבלים ביוטיוב".

אתם חושבים שזה חשוב לתת במה לאותם סרטי הגמר? יש בכלל ביקוש לתוכן הזה?

"אנחנו חושבים שזה מאוד חשוב לתת במה ליוצרים הצעירים. בהרבה מאוד מהמקרים, סרט הגמר הוא הניסיון הראשון של התלמידים ליצור משהו כזה. התגובות שהם יקבלו עליו יהיו קריטיות להמשך דרכם בתחום, או לאהבתם ליצירה באופן כללי. לכן אנו רואים חשיבות גדולה מאוד במתן הזדמנות שווה להפצת כל סרטי הגמר".

לאן אתם חושבים שהפלטפורמה שלכם צפויה להתפתח?

"כרגע אנחנו תומכים בסרטי גמר אחרי שהם כבר מוכנים. אנו מאוד מקווים שבעתיד תהיה לנו אפשרות לתמוך בסרטי גמר בכל שלבי ההפקה השונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully