וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשלושה צעדים: כך תשמרו על חשבון הפייסבוק שלכם מפריצות

אילן דראי

30.8.2019 / 7:26

אחת לכמה חודשים אנחנו מגלים על עוד פריצות או דליפות מידע שיצאו מפייסבוק, מה שמסכן את המידע הפרטי שלנו ולפעמים גם את הסיסמאות האישיות. בכמה צעדים פשוטים, כך תאבטחו את החשבון ותהיו בבקרה על מי שנכנס אליו

פייסבוק. אילוסטרציה. shutterstock, ShutterStock
פייסבוק/ShutterStock, shutterstock

אחת לכמה חודשים אנחנו שומעים על עוד פריצות או נסיונות לגניבת מידע על משתמשים ברשת החברתית הגדולה בעולם. רק בשנה שעברה, ב-2018, פייסבוק הותקפה על ידי האקרים וכ-50 מיליון חשבונות הושפעו מהפריצה. בניסיון להתגבר על המתקפה, פייסבוק ניתקה מהמערכת 90 מיליון משתמשים רשומים. אמנם פריצה לחשבון הפייסבוק שלכם כנראה לא תספק לפצחנים את פרטי חשבון הבנק או האשראי שלכם, אבל היא תתן להם מידע חשוב על חייכם האישיים - וזה מידע שתרצו לשמור עליו.

הצעד הראשון הוא שינוי את הסיסמה שלכם. פייסבוק לא מספקת לכם חיווי על חוזק הסיסמה שלכם, לכן כדאי שתבחרו בסיסמה שלא כוללת את תאריך הלידה שלכם, או לחילופין השם שלכם, היא כוללת לפחות אות אחת גדולה, סימן מיוחד כמו סימן קריאה, ומספרים. אם אתם חוששים שתשכחו את הסיסמה, ישנם מגוון שירותים ברשת המהווים "כספות" לשמירה סיסמאות. בכל מקרה, איפוס הסיסמה במקרה ששכחתם אותה אינו מסובך - אז אין סיבה להעדיף סיסמה "קלה" על חשבון הביטחון האישי שלכם.

הנה מספר צעדים לאבטחת חשבון הפייסבוק שלכם

ראשית, הכנסו לאתר פייסבוק ברשת או לאפליקציה על המכשיר הנייד ועקבו אחר ההוראות:

שינוי סיסמה באפליקציה:
לחצו על התפריט (הסמל המורכב משלושה קווים מאוזנים מקבילים). גללו למטה לקטגוריית "הגדרות ופרטיות" ולחצו עליה כדי לפתוח את תפריט המשנה: בתפריט זה, לחצו על "הגדרות". כעת, לחצו על "אבטחה וכניסה לחשבון". הקליקו על "שינוי סיסמה" ועקבו אחר ההוראות.

בעמוד הזה יש מספר הגדרות חשובות שמומלץ להשתמש בהן, אבל כרגע נתמקד בבחירת סיסמה חזקה לחשבון שלנו. בהמשך תועברו לעמוד "שינוי סיסמה" על מנת להשלים את התהליך. עכשיו ששיניתם את הסיסמה בהצלחה, חשבון הפייסבוק שלכם מוגן יותר. עם זאת, אתם מוזמנים להמשיך ולקרוא על מנת לדעת כיצד להתמודד עם מצב בו אתם חושבים שהחשבון שלכם נפרץ.

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, מעיד בפני ועדת המסחר של בית הנבחרים בוושינגטון, 11 באפריל 2018. GettyImages
מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק/GettyImages

אולי עדכון הסיסמה נתפס בעיניכם כפרט קטן, אבל בכל יום נפרצים עשרות אלפי חשבונות מפני שהסיסמה שלהם חלשה מדי. שתפו את המידע הזה, כדי שאנשים אחרים יוכלו ליהנות ממנו. אם אתם חוששים שחשבונכם כבר נפרץ, אל דאגה, המשיכו לקרוא בשביל לגלות עוד טיפים לשמירת החשבון שלכם בטוח יותר.

איך להתמודד עם פריצה

אם אתם חוששים שחשבונכם נפרץ, חזרו למסך ההגדרות הראשי, בו התשמשתם כדי לשנות את סיסמתכם, כדי לאבטח את חשבונכם בצורה טובה יותר.

ראשית, מומלץ לבדוק אם בוצעה כניסה לחשבונכם ממקור לא ידוע. לחצו על האפשרויות "מהיכן התחברתי" ו"חיבורים מורשים":

כעת, פשוט עקבו אחר ההוראות ומחקו מקומות ומכשירים לא-מזוהים שהתחברו לחשבון שלכם. אם אתם חוששים שחשבונכם נפרץ, חיזרו לתפריט הראשי של אפשרויות האבטחה והכנסו למסך הזה. עקבו אחר ההוראות. פייסבוק תציג לכם "אשף" מיוחד שיקל עליכם בתהליך אבטחת החשבון. על מנת לקדם הבנה טובה יותר של עולם אבטחת המידע, שתפו את המאמר הזה עם חבריכם ובני משפחתכם.

המאמר מאת אילן דראי סמנכ"ל עיצוב וקריאטיב בחברת Cybereason ומייסד בלוג להנגשת נושאי הסייבר CyberForPeople.com

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully