וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל אחוז חשוב: כך תוכלו לחסוך בחיי הסוללה של המחשב הנייד

9.9.2019 / 1:15

בין אם אתם סטודנטים או עובדים, המחשב הנייד שלכם כנראה מהווה חלק בלתי נפרד מחיי היומיום והשגרה שלכם. לכן, קל מאוד להיות מתוסכלים כשאתם מגלים ששכחתם להטעין אותו בלילה. אספנו עבורכם חמישה טיפים הכרחיים לחיסכון בסוללה של המחשב הנייד

לפטופ סוללה חלשה. ShutterStock
סוללה חלשה במחשב הנייד? יש לנו את הטיפים עבורכם/ShutterStock

כמעט כולם היום מסתמכים על המחשב הנייד ככלי עבודה זמין - בין אם מדובר בהייטקיסטים שזקוקים אותו לעבודה ובין אם מדובר בסטודנטים המנצלים אותו להכנת עבודות וללמידה. אם תשאלו כל אדם מה הקריטריונים החשובים ביותר עבורו בבחירת מחשב נייד, ללא ספק תתקלו ב"חיי סוללה". לאנשים רבים המחשב הנייד מהווה כלי עבודה חשוב מאוד, שעלול לפגוע ולעכב את השגרה היומיומית במידה ואינו טעון. ולמרות שבשנים האחרונות זכינו לראות שלל פיתוחים בעולם הסוללות ומאמץ גדול של החברות לשפר את חיי הסוללה במכשירים הניידים, ברוב המוצרים, הפחד להישאר ללא הטענה עדיין קיים. אז כדי להימנע מהתסכול של להישאר ללא הטענה וללא גישה לשקע, הבאנו לכם חמישה טיפים לחיסכון בסוללת המחשב הנייד.

כבו את הרשת האלחוטית כשהיא לא בשימוש

למרות שרוב הפעילות שלכם עם המחשב תדרוש במילא שימוש ברשת האלחוטית, יצרניות המחשבים עדיין כוללות אופציה לכבות את התכונה כשהיא לא בשימוש, ואנו ממליצים מאוד שתעשו זאת. מתאם ה-WiFi המובנה במחשב הנייד שלכם שואב לא מעט מחיי הסוללה שלו, וזאת בגלל שהמחשב מחפש באופן תמידי רשתות זמינות ברקע. לכן, במידה ואתם נמצאים במקום שממילא אין בו קליטה של רשת אלחוטית, תרצו לבטל לחלוטין את הפונקציה במחשב הנייד שלכם. כדי לעשות זאת, תוכלו להיכנס בסרגל הכלים התחתון של המחשב שלכם להגדרות הרשת האלחוטית ולכבות אותה לחלוטין. אותו הדבר ניתן לעשות גם עם חיבוריות הבלוטות' ולחסוך אף יותר בחיי הסוללה.

הנמיכו את בהירות המסך

הבהירות של מסך המחשב שלכם זהו כנראה הגורם בעל ההשפעה הגדולה ביותר על חיי הסוללה שלו. זה ישמע לרובכם פתרון פשוט מדי, אולם הנמכה ולו המעטה ביותר של הבהירות יכולה לשפר באופן משמעותי את חיי הסוללה של המחשב ולאפשר לכם לעבוד איתו לאורך זמן. על מנת להנמיך את בהירות המסך שלכם, השתמשו באחד מהמקשים במקלדת שלכם, שלרוב יסמן את הנמכת הבהירות, או שתעשו זאת דרך הגדרות התצוגה של המחשב. ישנם לא מעט מחשבים חדשים המציעים בהירות אוטומטית, ממש כמו בסמארטפונים - וגם האופציה הזו יכולה להתגלות כבעלת יכולות לחסוך בחיי הסוללה של המחשב שלכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
סטודנטים לומדים מול מחשב. ShutterStock
במיוחד לסטודנטים - כך תשפרו את חיי הסוללה שלכם/ShutterStock

השתמשו בסוללה רק לאחר שסיימה להיטען

אנשים רבים נוטים להשתמש במחשב רוב היום בזמן שהוא מחובר לחשמל, אולם מה שלא כולם יודעים, שיש לכך השפעות שליליות רבות על חיי הסוללה ועל אורך חייה. ממש כמו שסוללות הסמארטפונים שלנו בעלות אורך חיים מסוים לפני שהן מתחילות להתיישן, כך גם הסוללות המובנות במחשבים הניידים, ולכן תרצו להימנע מלעבוד עם המחשב לאורך כל היום בזמן שהוא מחובר למטען. רוב המחשבים הניידים המודרנים בעלי תכונת הגנה על הסוללה שלא מאפשרת לה להיטען באופן מלא, אך חשוב שתשתדלו גם בעצמכם לנצל את הסוללה יותר בזמן שאינה מחוברת לשקע.

נתקו מכשירים מיותרים וכבו תוכנות הפועלות ברקע

כל תהליך במחשב הנייד שלכם צורך סוללה וכך גם כל מכשיר המחובר אליו, בין אם זה עכבר, כונן חיצוני או אפילו דיסקונקי. אפילו דיסק ששוכב אצלכם בכונן הדיסקים או כרטיס זיכרון ששכחתם במחשב יכול להשפיע לרעה על חיי הסוללה שלו. לכן, תמיד שימו לב שאין מכשירים שאינכם משתמשים בהם המחוברים למחשב הנייד שלכם. עוד התוכנות הפועלות ברקע גם עלולות לגרום לצריכת משאבים גדולה יותר מהמעבד ובכך גם לפגוע בחיי הסוללה. שימו לב לאילו תוכנות עולות עם מערכת ההפעלה וכבו את אלו שאתם לא זקוקים להן.

דף נחיתה, מחשב, אתר אינטרנט. ShutterStock
חיי הסוללה חשובים מאוד לעבודה רציפה/ShutterStock

שנו את הגדרות החיסכון בסוללה

בכל מחשב נייד ובכל מערכת הפעלה ישנן הגדרות מובנות להארכת חיי הסוללה. ההגדרו הללו לרוב מתבטאות בהחשכת המסך כשהמחשב לא בשימוש לאורך זמן, ולאחר מספר דקות גם להעבירו למצב שנה, הדומה מאוד לכיבוי המחשב. עוד מצב החיסכון בסוללה יוריד באופן אוטומטי את עוצמת הבהירות של המסך, מה שכאמור ישפר את אורך חיי הסוללה. על מנת להפעיל את מצב החיסכון בסוללה במחשב שלכם, פשוט לחצו על אייקון הסוללה בחלקו התחתון של המסך ושם תמצאו את הכפתור להפעלת התכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully