וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמארטפון מתקפל, מטבח מודולרי ומחשבים: סיכום תערוכת IFA בברלין

10.9.2019 / 3:47

הכרזות מהפכניות לא היו בתערוכת IFA, אחת מתערוכות הטכנולוגיה הגדולות בברלין. אך עם זאת, החברות המובילות כמו LG וסמסונג הציגו את הטכנולוגיות שילוו אותנו לשנים הקרובות. עוד הציגה לנובו 19 מוצרים חדשים ונוקיה השיקה חמישה טלפונים וסמארטפונים

מייקי לוי

תערוכת הטכנולוגיה IFA מתקיימת מדי שנה בברלין, ומדובר באחת מתערוכות הטכנולוגיה הגדולות ביותר באירופה. היום (שני) התערוכה הסתיימה, ועכשיו אפשר להגיע לשלב הסיכומים, ולהכריז כי לא היו כאן בשורות מהפכניות. למעשה, רוב ההכרזות התקיימו עוד לפני שהתערוכה נפתחה, וגם אותן הכרזות לא היו מהפכניות בפני עצמן. השנה ראינו הכרזות בכל התחומים: מסכים, מוצרי גיימינג, מוצרי צריכה ועוד. אך עם זאת, אחת ההכרזות החשובות ביותר היא בכלל הצהרה, ונראה כי היא הצהרה משותפת של כל חברות הטכנולוגיה, על ייצור מוצרים בצורה ירוקה יותר, כזאת שלא תזהם ותנסה לשמור על כדור הארץ. אז מה ענקיות הטכנולוגיה הציגו בתערוכה?

LG - הגרסה שלה לסמארטפון המתקפל

אומנם מדובר בהכרזה שתכף חוגגת שנה, אך הביתן של חברת LG היה המרשים ביותר מבין כל הביתנים. בכניסה לביתן עשרות מסכי OLED גמישים, קיבלו את האורחים שנכנסו. בתצוגת התכלית ניתן היה לראות נופים מדהימים, שלרגע נראים אמיתיים. המוצר הראשון שבחרה להציג היה המסך הנגלל שהציגה בשנה שעברה, ולמרות שלא מדובר בהכרזה חדשה, עדיין מדובר במוצר מרשים שמעורר התפעלות בכל פעם שהוא נסגר ונפתח. עוד הציגה מסכי גיימינג מרשימים ובעיקר את הגרסה שלה לסמארטפון המתקפל.

ה-G8X מגיע עם מסך בגודל 6.4 אינץ' ברזולוציית FullHD+ ועם פאנל מסוג OLED הנחשב לאיכותי. לסמארטפון כיסוי שכולל מסך נוסף ומאפשר יכולות גבוהות יותר, כשהוא מגיע עם נתונים זהים למסך הראשי. בעת הצורך, ניתן להוריד את הכיסוי ולהסתובב עם המכשיר הראשי בלבד. עוד בלב הסמארטפון פועמת ערכת השבבים סנאפדרגון 855, מעבד שמע איכותי בדומה לסמארטפונים האחרים ולראשונה במכשירי LG, גם חיישן קורא טביעות אצבע בתוך המסך. לסמארטפון מערך צילום אחורי כפול: חיישן ראשי של 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F/1.8 לצילום בתנאי תאורה מאתגרים, ופיקסלים בגודל 1.4 מיקרון, מה שמבטיח רמת פירוט יחסית גבוהה בתמונה. החיישן השני של 13 מגה פיקסל יגיע עם עדשה רחבה במיוחד של 136 מעלות. בחזית ניתן למצוא מצלמת 32 מגה פיקסל, ומצלמת 8 מגה פיקסל נוספת שנמצאת בכיסוי. עוד החברה שילבה במצלמה הקדמית מייצב תמונה אופטי ואלקטרוני, למניעת טשטוש ושיפור איכות התמונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

המסך המשני מגיע בגודל 6.4 אינץ', ברזולוציית FullHD+ ופאנל מסוג OLED כשבצד השני, ניתן למצוא מסך נוסף של 2.1 אינץ' עם תצוגת מונו, להתראות ושעה. משקלו 134 גרם, וכשהכיסוי מחובר לסמארטפון, שניהם שוקלים 326 גרם יחדיו. הסמארטפון צפוי להגיע בנובמבר הקרוב לישראל, וכפי שאפשר לצפות מ-LG, הוא ככל הנראה יושק עם תג מחיר אטרקטיבי, ואולי הזול ביותר בעולם בדומה ל-G8s.

סמסונג

מערכת וואלה!

הוא הוצג לראשונה לפני כמעט שנה, אך רק בתערוכה חברת סמסונג אפשרה לקהל הרחב להתרשם מהסמארטפון המתקפל שכזכור השקתו נדחתה בעקבות דיווחים כי הוא נוטה להישבר. הסמארטפון של סמסונג מספק חדשנות אמיתית, ויוצר קטגוריה חדשה שטרם נראתה בעולם, ואולי גם מה שצופן עתיד הסמארטפונים. עוד הציגה את סדרת ה-BESPOKE, קטגוריה חדשה של מקררים, המאפשרים לצרכן לעצב את המטבח בסגנון אישי, ממש כמו מוצרי חשמל מובנים. הם מותאמים למטבח - כלומר, הם יכולים להתאים למרבית המטבחים המודרניים בצורה מושלמת ותוך כדי לשמור על עיצוב אחיד עם שאר החדר. הקו החדש של מקררי BESPOKE מאפשר תכנון מודולרי, הכולל שמונה סוגים שונים: החל מיחידות עם דלת אחת ועד ליחידות בעלות ארבע דלתות. ניתן לתכנן את המקרר במגוון דרכים, כך שהצרכנים ייהנו מהגמישות וההתאמה העיצובית האישית. תוכלו לבחור בין מתכת Cotta, זכוכית סאטן וזכוכית במראה זוהר - וממגוון צבעים. ה-Cotta זמין בצבעים שחור, לבן ומנטה, ואילו החיפוי הפופולרי בזכוכית סאטן זמין בגימור מאט באפור, כחול כהה, קורל וצהוב. הזכוכית במראה זוהר מציעה גימור מבריק בצבעים לבן או ורוד. בנוסף לצבע ולגימור, הצרכנים יוכלו גם לבחור את התכנון הפנימי הכולל הרצוי להם. לוואלה! TECH נודע כי המקרר החדש יגיע גם לישראל.

לנובו

לנובו IFA 2019. יוסי לוי, ברלין, מערכת וואלה!
לנובו IFA 2019/מערכת וואלה!, יוסי לוי, ברלין

ענקית המחשוב חשפה לא פחות מ-19 מוצרים חדשים בסוף השבוע האחרון בפתח תערוכת - IFA 2019 ברלין, באחת מההשקות העמוסות של החברה בשנים האחרונות. גולת הכותרת באירוע Lenovo Tech Life המתקיים במסגרת IFA הייתה חשיפת מחשבי ה-ThinkBook 14 וה-15 החדשים, מחשבי המיינסטרים שתוכננו עבור שוק העסקים הבינוניים והקטנים ועדכונים לסדרות הניידים הפופולריות של החברה: Yoga C940, Yoga S740, Yoga C740, Yoga C640.

בפתח האירוע הסביר מנהל התקשורת הראשי של לנובו, טורוד נפטון, כי המשימה העיקרית של החברה היא לפתח חוויות חכמות יותר ובמקביל להתמקד בעיצוב חכם וקישוריות חכמה יותר. בשני הדגמים היוקרתיים יותר - C940 ו- S740 - לנובו הציגה תכונות בלעדיות כמו מצב קירור חכם מבוסס בינה מלאכותית, המשפר את ביצועי וחיי הסוללה וגם מצב המתנה מודרני, המאפשר למחשבים הניידים של סדרת היוגה להמשיך ולבצע משימות רקע כמו קבלת מיילים במצב שינה - ממש כמו בסמארטפונים. עוד הודיעה החברה כי היא תשלב את אלקסה, הסייעת הקולית של אמזון, בסדרת היוגה, באופן שיאפשר למחשבים ניידם וטאבלטים לתפקד כסייעות קוליות במצב שינה בזמן שהמחשב עצמו נעול.

עוד הציגה לנובו גם את קו הטאבלטים החדש של שהצליח לטשטש את הקווים בין טאבלטים לבין סייעות. ה- Yoga Smart Tab הוא טאבלט, שבתום השימוש בו יכול לתפקד כסייעת בייתית מבוססת העוזרת הקולית של גוגל, לדוגמת אלו שגוגל עצמה מוכרת. החידוש כאן הוא בעצם גליל המכיל צמד רמקולי JBL Hi-Fi והמשמש גם כסטנד לטאבלט. בלנובו מסבירים כי המחקרים שלהם העלו כי אחת הבעיות בשימוש בטאבלטים היא כי בתום השימוש אלו פשוט מושלכים בבית ללא שימוש. הבסיס החדש אמור להעניק לטאבלטים האלו חיים חדשים כהתקני בית חכם או אפילו סתם מסגרות לתמונות ובכך להעלות את רמת הפונקציונאליות של הטאבלט.

נוקיה

חברת נוקיה מובילה את אחת המגמות המעניינות ביותר בשוק: הטלפונים הטיפשים. זה התחיל לפני שלוש שנים, כשהחברה חזרה לעולם הסמארטפונים והשיקה "טלפון טיפש ראשון" ונראה כי אנשים רבים התאהבו ברעיון, לרבות הורים לילדים קטנים. הפעם החברה חשפה 5 טלפונים חדשים, כששניים מהם טלפונים "טיפשים". הראשון הוא הנוקיה 110, מכשיר דור שני, בעל מסך 1.77 אינץ' וכולל קישורית רדיו ופנס. מדובר בטלפון זול, שכן עלותו עומדת על 20 דולרים.

נוקיה 110. יח״צ,
20 דולר והוא שלכם: הטלפון ״הטיפש״ עושה קאמבק./יח״צ

הטלפון השני הינו הנוקיה 2720, סמארטפון צדפה עם שני מסכים, ראשי בגודל 2.8 אינץ' ומשני בגודל 1.3 אינץ'. הוא מגיע עם דור רביעי, מעבד כפול ליבה, 4 גיגה זיכרון אחסון ו-512 מגה זיכרון RAM. עוד הוא מגיע עם מצלמת 2 מגה פיקסל. למרות שמדובר בטלפון "טיפש", הוא מגיע עם אפליקציות כמו ווטסאפ, גוגל מפות, פייסבוק ויוטיוב. מחירו בעולם נקבע עומד על 90 אירו, כשמחירו בישראל טרם נקבע, אך כן נמסר כי הוא יושק בישראל.

נוקיה 2720. יח״צ,
הצדפה חוזרת לאופנה?/יח״צ

הטלפון השלישי הינו הנוקיה 800, טלפון קשיח שעמיד למים ואבק בתקן IP68, ועמיד מפני נפילות מגובה של מטר וחצי. גם הוא, טלפון "טיפש" אך הוא כולל ישומים כמו ווטסאפ, פייסבוק, יוטיוב ואפילו את המפות של גוגל. המכשיר העמיד צפוי להגיע לישראל כשמחירו בחו"ל עומד על 110 אירו.

נוקיה 800. יח״צ,
אטום למים ואבק עד מטר וחצי למשך חצי שעה, ומפני נפילות מגובה של מטר וחצי./יח״צ

עוד הציגה שני סמארטפונים, הנוקיה 7.2 וה-6.2 שזהים במבט חיצונית, אך ה-7.2 מגיע עם מפרט משופר. ה-6.2 וה-7.2 שני הסמארפטונים יגיעו עם מסך בגודל 6.3 אינץ' עם פאנל מסוג LCD ורזולוציית FullHD+. ה-7.2 מגיע עם ערכת השבבים סנאפדרגון 660 ו-4 גיגה זיכרון RAM ואילו ה-6.2 יגיע עם ערכת השבבים סנפאדרגון 636 ו-3 או 4 גיגה זיכרון RAM. עוד ל-7.2 מצלמה ראשית של 48 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F/1.8 שיעזור לצילום בתנאי תאורה מאתגרים, חיישן של 8 מגה פיקסל עם עדשה רחבה וחיישן 5 מגה פיקסל לזיהוי עומק. לעומת זאת, ה-7.2 יגיע עם עם מערך צילום כמעט וזהה, למעט המצלמה הראשית שהינה 16 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F/1.8. שני הסמארטפונים צפויים להגיע לישראל כשמחירם טרם נקבע.

נוקיה 6.2. יח״צ,
מכשירי ביניים שיעלו באיזור ה-1,000 שקלים./יח״צ
  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג
  • lg

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully