וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שולחים תמונה בווטסאפ למשתמש אייפון? לא בטוח שתוכלו למחוק אותה

23.9.2019 / 6:25

ווטסאפ הציגה את פיצ'ר מחיקת ההודעות ששינה את חיינו בפלטפורמת המסרים. אך כעת נחשף כי מאחר והווטסאפ באייפון שומר את התמונות בצורה אוטומטית ברגע שהן מתקבלות, מחיקת ההודעה לא תעזור לכם. שולחים תמונה למשתמש אייפון? היו זהירים

ווטסאפ. ShutterStock
פיצ׳ר מחיקת התמונות לא עובד כמו שצריך אצל משתמשי האייפון./ShutterStock

שולחים תמונות למשתמשי אייפון? קחו בחשבון שהן עשויות שלא להימחק, גם כשתמחקו את התמונה דרך פיצ'ר מחיקת ההודעות שווטסאפ השיקה. פירצה חדשה שהתגלתה באפליקציית המסרים הפופולרית חשפה כי אחת התכונות הגדולות ביותר שהשירות מציע, מחיקת הודעות ותמונות גם ממכשיר הנמען תוך כמה שניות מרגע שליחתן, לא עובדת בצורה תקינה אצל משתמשי האייפון. המומחה לאבטחת הסייבר שגילה את הפירצה הזו מצא שהתמונות שנמחקו על ידי המשתמשים בווטסאפ ב-iOS לא נמחקו כראוי על ידי האפליקציה. המשמעות היא שהתמונה שלכם עדיין נשמרת באייפון של הנמען שקיבל את התמונה, גם אם האפליקציה בכלל מראה אישור שאותה הודעה נמחקה.

אם אתם תוהים למה התמונות שלכם נשמרות גם לאחר שמחקתן אותן, או מעבר לכך, למה בווטסאפ או בפייסבוק לא טרחו לתקן זאת כבר, תצטערו לגלות שאין תשובה חד משמעית, וייתכן כי ווטסאפ כלל לא תוכל לתקן זאת. גם לאחר שדווח לווטסאפ על הבאג, החברה טענה שהיא לא מתכוונת לתקן אותו, כך שחומרת המצב גדלה פי כמה מידות. הבאג מתאפשר בקלות, כיוון שווטסאפ שומרת באופן אוטומטי את התמונות שנשלחות למכשירי אייפון בתיקיית הצילום שלהם בגלריה. כך שעל אף שהתמונה סומנה כנמחקה לחלוטין בצ'אט, היא עדיין נשמרת בזיכרון הטלפון, שם היא יכולה להישאר לנצח.

ווטסאפ. ShutterStock
ווטסאפ/ShutterStock

אתר החדשות הבריטי דה סאן ניסה לפנות לווטסאפ, וכאמור קיבל בתגובה כי החברה לא מתכוונת לתקן את הבאג. "הפונקצינליות המסופקת באמצעות תכונת ה'מחק לכולם' נועדה למחוק את ההודעה ואין כל ערובה לכך שהתמונות או ההודעות יימחקו לצמיתות ממכשירו של הנמען. שילוב התכונה מתמקד אך ורק בנוכחות ההודעה באפליקציית ווטסאפ. אם משתמש בוחר לשמור את התמונות בתיקיית המצלמה שלו באופן אוטומטי, הן מאוחסנות מחוץ להישג ידה של אפליקציית ווטסאפ", אמר דובר מטעם ווטסאפ.

ווטסאפ הינה אפליקציית המסרים הפופולרית ביותר בעולם עם מעל למיליארד וחצי משתמשים פעילים מדי חודש. לאורך השנה האחרונה שמענו על כמות אדירה של חידושים ושיפורים שהחברה שילבה ועדיין עתידה לשלב בשירות, לרבות הסטיקרים, צפייה בסרטוני יוטיוב מתוך האפליקציה ויצירת סרטוני בומרנג. לדבריו של יועץ האבטחה שגילה את הפירצה, שיטש סחן, הבעיה נובעת מתקלות באפליקציית ווטסאפ לאייפון, כך שמשתמשי אייפון לא נפגעו ממנה. תוכלו לראות גם בסרטון מעלה שניסינו לשחזר את הבאג במשרד ונכון לעכשיו הוא עדיין פעיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully