וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוגרית נסיעות הואשמה בזיוף התמונות שלה - אך בזכות זה קיבלה הצעת עבודה מפתה מחברה ישראלית

25.9.2019 / 0:00

משתמשים חדי עין הבחינו שבכמה מתמונות הטיולים של בלוגרית ארגנטינאית מופיעים עננים זהים והאשימו אותה בזיוף זול. היא מיהרה להודות: "אני משתמשת באפליקציית עריכה ותמיד הייתי כנה לגבי זה". בעקבות הפרסום, מנהלי האפליקציה הישראלית פנו לבלוגרית בהצעה מסקרנת

Martina "Tupi" Saravia

אין ג'וב מושלם יותר מלהיות בלוגר נסיעות בעל השפעה שכל תפקידו הוא לטייל בעולם ולשתף את העוקבים שלו ברשתות החברתיות בתמונות מהנופים המרהיבים שראה. למרטינה "סופי" סרביה יש את הג'וב המושלם הזה, אך לצערה מאות אלפי העוקבים שלה איימו לאחרונה "לפטר אותה" אחרי שגילו שחלק מהתמונות שלה זויפו.

משתמשים חדי הבחנה שמו לב שבחלק מהתמונות של בלוגרית הנסיעות מבואנוס איירס מופיעות צורות עננים זהים לחלוטין. טופי, לה יש עמוד אינסטגרם עם יותר מ-300 אלף עוקבים, חטפה אש כשעוקביה גילו שהיא משתמשת באותם שמיים עבור התמונות שלה. אחד כתב בתגובה שהעננים הם למעשה "העוקבים המסורים" שלה, אחר טען שזה למעשה "הענן של המשתמש שלה" ואחרים רציניים יותר ממש האשימה אותה בזיוף: "זה מחשיד במיוחד. את שותלת שמיים בתמונות שלך? למה לך לעשות את זה?" כתב אחד ואחר הוסיף: "אם נהיה רציניים לרגע, אתם לא חושבים שזו התנהגות מוזרה? זה מוכיח שבין העולם הדיגיטלי לאמיתי קיים הבדל של שמיים וארץ".

התמונות הפכו במהרה לוויראליות ועוררו ויכוח בשאלה האם על כוכבי רשת מוטלת החובה לוודא שהתמונות שלהן אותנטיות או שמא מותר להם ללטש את התמונות שלהם ולהציע גרסה משודרגת של המציאות? בעוד חלק טוענים שלפעמים לא נותר ברירה אלא ללטש - אחרים אומרים שהטעיית אנשים בפלטפורמה שאמורה לשקף את המציאות - בניגוד לכלי התקשורת המסורתיים - זה דבר שאין לו מחילה.

השמיים המזויפים של טופי:

ההוכחה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully