וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החרם האמריקאי: וואווי משיקה את סדרת ה-Mate 30

יוסי לוי, מינכן

19.9.2019 / 18:00

אף אחד לא עוצר אותה: למרות החרם של הממשל האמריקאי, חברת וואווי קיימה היום (חמישי) מסיבת עיתונאים חגיגית במינכן והכריזה על סדרת ה-Mate 30. בשלב זה המכשירים לא ישווקו בישראל, וגם לא באירופה. אז מה בכל זאת אנחנו מפספסים?

הוואווי מייט 30 פרו. וואווי,
הוואווי מייט 30 פרו/וואווי

לא כך וואווי ציפתה להגיע ליום הזה. השקת המייט 30 אמורה הייתה להיות יום חגיגי עבור הענקית הסינית - אך לפוליטיקה ולאינטרגות בין לאומיות שונות היו תוכניות אחרות. וכך, במקום לדבר על טכנולוגיה, סמארטפונים מתקדמים ומערכי צילום עם 4 עדשות - אנחנו נאלצים להתמקד במשהו אחר לגמרי - חרם הסחר האמריקאי על וואווי, זה שאילץ אותה להשיק מוצר ללא טכנולוגיה אמריקאית.

בשבועות שהובילו להשקה היום במינכן, השאלה הגדולה היתה האם וואווי תציג מערכת הפעלה חדשה? האם נזכה להציץ למערכת ה"הרמוני" המדובר שלה? ובכן, לא ממש. וואווי השיקה את דגמי המייט 30 החדשים עם אנדרואיד ומעטפת ה- EMUI10 - מערכת ההפעלה החדשה שוואווי כבר הציגה לא מזמן ב IFA. המערכת הזו מתואמת בשלב הזה לסביבות עבודה שאינן תואמות מוצרי גוגל. מה הפירוש? ובכן, בעוד שאנדרואיד עצמה היא תוכנת קוד פתוח חופשית הרי שבעקבות מלחמות הסחר נאסר על וואווי להשתמש ביישומים של גוגל האמריקאים וביניהן גם חנות האפליקציות. אי לכך בשלב הזה נראה כי המערכת מותאמת בעיקר לשוק הסיני, זה שאינו עובד מלכתחילה עם מוצריה של גוגל ובנוי עולו על בסיס תוכנות סיניות חלופיות. בפתח האירוע עמד מנכ"ל החברה ודיבר על מערכת ההפעלה, אך לא ציין דבר על החרם של ארצות הברית על סין, שהוביל לכך שהסמארטפון מגיע ללא חנות האפליקציות, כאילו כלל לא היה.

ה-Mate 30 Pro מגיע עם מסך OLED בגודל 6.53 אינץ', ברזולוציית FullHD+, נטול שוליים כמעט לחלוטין למעט המגרעת שבחלקו העליון. עוד המסך תומך בתקן הצבעים HDR 10 ו-DCI-P3, מה שיבוא לידי ביטוי בעיקר בצפייה בתכני נטפליקס. בלב הסמארטפון פועמת ערכת השבבים Kirin 990 והוא יגיע בגרסת 8 גיגה זיכרון RAM ו-128 או 256 גיגה לאחסון. ה-Pro יגיע עם קורא טביעות אצבע מתחת למסך, זיהוי פנים וסוללת 4,500 מיליאמפר-שעה. הסוללה מאפשרת טעינה והטענה אלחוטיים של סמארטפונים אחרים, לרבות הטענה מהירה. ה-Mate 30 מגיע עם מפרט כמעט וזהה, למעט המסךOLED בגודל 6.62 אינץ', סוללת 4,200 מיליאמפר-שעה ומערך הצילום. וואווי הכריזה כי תשיק גרסת דור חמישי ל-Mate 30 Pro ול-Mate 30 הרגיל.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הוואווי מייט 30 פרו. וואווי,
הוואווי מייט 30 פרו/וואווי

כצפוי: חברת וואווי ממשיכה להתמקד במערך הצילום של ה-Mate 30, ובוואווי ממשיכים את שיתוף הפעולה עם חברת העדשות Leica הגרמנית. שני הסמארטפונים יחלקו מערך צילום כמעט וזהה, לרבות העיצוב שבגב הסמארטפון. צרכנים רבים לעגו לעיצוב מערך הצילום שהחל עם המכשירים הראשונים של נוקיה, המשיך לאפל וכעת נראה במכשירים של וואווי. החברה השיקה את ה-Mate 30 Pro עם מערך צילום אחורי מרובע הכולל חיישן ראשי של 40 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם F/1.6 ומייצב תמונה אופטי, חיישן 40 מגה פיקסל עם עדשה רחבה ומפתח צמצם F/1.8, חיישן 8 מגה פיקסל לזום אופטי של פי שלושה וחיישן נוסף לזיהוי העומק בתמונה. ה-Mate 30 לעומתו, יגיע עם מערך צילום אחורי הכולל חיישן ראשי של 40 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F/1.8, חיישן 16 מגה פיקסל עם עדשה רחבה ומפתח צמצם F/2.2 וחיישן נוסף לזום אופטי, כך שה-Mate 30 יגיע עם מערך צילום משולש בלבד, ללא החיישן שמזהה את עומק התמונה, ועם מערך צילום נחות יותר.

לא רק סמארטפונים: וואווי נכנסת לעולם הטלוויזיות

נראה שוואווי רוצה לסמן את עצמה כחברה טכנולוגית שמספקת מערכת שלמה: סמארטפונים, מחשבים וכעת גם טלוויזיות. החברה השיקה את וואווי ויז'ן, מסך שמגיע ברזולוציית 4K Quantum Dot, טכנולוגיה יחסית פשוטה שאותה מיתגה סמסונג בשנים האחרונות. הטלוויזיה תגיע עם מערך אודיו מתקדם, שיתן אפקט של אודיו 5.1 (חמישה רמקולים ועוד באס). מחירה של הטלוויזיה טרם נחשף, ולא ברור האם תושק בישראל.

השעונים החכמים החדשים של וואווי. וואווי,
יש גם שעונים חכמים/וואווי

למרות שהסמארטפונים כלל לא צפויים להיות משווקים באירופה ובטח שלא בישראל, בחברת וואווי חשפו את המחירים באירו. ה-Mate 30 יעלה 3,100 שקלים, ה-Mate 30 Pro יעלה 4,265 שקלים וגרסת הדור החמישי תעלה 4,653 שקלים. האוזניות האלחוטיות שהציגה, יעלו 694 שקלים ומחירו ההתחלתי של השעון שגם יושק בישראל, יעמוד על 966 שקלים. כמובן שהשעון לא יגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד, אלא עם מערכת הפעלה עצמאית מבית וואווי.

כנראה ש-2019 תרשם בספרי ההיסטוריה של התאגיד הסיני כשנת המפנה, מסוג האירועים שמעצבים תאגידים והופכים אותם לחזקים מתמיד ומנגד - עלולים להפוך לאגרוף מחץ שקשה להתאושש ממנו. עדיין מוקדם מדי להבין לאן הרוח נושבת אך אם להאמין לדברים שנשמעים במינכן הבוקר הרי שבוואווי לא מתכוונים לזרוק את הכפפה ולקבל את רוע הגזרה והמטאור הסיני נערך למלחמה הגדולה מכולם - הקרב על חייו. הזמנת עיתונאים מכל העולם, לרבות ישראל, נראה כמו ניסיון לשדר עסקים כרגיל, אך במידה והיקף המכירות לא יצדיק את פעילות החברה, נראה כי בסופו של דבר החברה תאלץ לחדול מעסקיה, או שלחילופין, תמצא פתרון אלטרנטיבי מוצלח, שיאפשר לחברה להתרומם מהמשבר הגדול.

הכתב הינו אורח של חברת וואווי במינכן

  • עוד באותו נושא:
  • וואווי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully