וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים לנופש בחג? כך תוודאו שהבית שלכם מוגן

גרים בבית פרטי, יוצאים לנפוש בחג וחוששים להשאיר את הבית ללא השגחה? ישראלים רבים צפויים לנפוש במהלך ראש השנה וסוכות, והכנו לכם בעזרת מוקד אמון, כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לשמור על הבית מפני פריצות

טריפ גרנטי – אייטם 1: הדרך לחסוך כסף בהזמנת חופשה שאף אחד לא מדבר עליה!. ShutterStock
גם כשאתם יוצאים לחופשה, חשבו על אבטחת הבית./ShutterStock

מדי שנה בתקופת החגים, מיליוני ישראלים יוצאים לנפוש ברחבי העולם, כשלא מעט מהם בוחרים גם לנפוש בארץ. התקופה הזו היא חלק ממה שאנשי מקצוע מכנים גם כ "שעון הפשיעה" (חופשות קיץ, פסח וחגי תשרי) - ימים המועדים לפורענות ובהם נרשמת מדי שנה עלייה משמעותית בדיווחי הפריצות לבתים. למרות זאת, רבים כלל לא טורחים למגן את הדירות והבתים שלהם, וכמאמר הקלישאה המאוסה - זו פשוט פרצה הממתינה לגנב. סיכמנו עבורכם בעזזרת קובי אוחיון, סמנכ"ל חטיבת המוקד בחברת "מוקד אמון, כמה טיפים חשובים, מאיפה מתחילים וכיצד ניתן לרתום את הטכנולוגיה לטובתנו?

כלל ברזל ראשון הוא כמובן - אל תעדכנו את פרופיל הפייסבוק או האינסטגרם שלכם בדבר יציאתכם לחופשה. כולם מכירים את נוהל הצ'ק אין בנתב"ג - הגעתם לדלפק הצ'ק אין, נכנסתם לפייסבוק או לאינסטגרם וצילמתם סטורי יחד עם כרטיס הטיסה והדרכון, ככל הנראה יחד עם היעד שלכם. חשוב להבהיר שמאחורי הלייקים של החברים והתגובות המחמיאות על הנסיעה, הרשתות החברתיות הן גם פתח לשתף באופן פומבי את הנסיעה שלכם - מה שאומר, שהרגע שיתפתם עם כל מה שמחפש אתכם שלא תהיו בבית לכמה ימים. וכמובן, בכל פעם שעשיתם צ'ק אין בנתב"ג, המידע על כך זמין בחיפוש קל בפייסבוק עצמה - גם אם לא התכוונתם להשאיר את המידע הזה חשוף. רוצים כל זאת לעדכן ברשתות החברתיות? דאגו שהחשבון שלכם נמצא על מצב פרטי.

חייכו למצלמה

ניתן למצוא כיום שפע רב של מצלמות אבטחה, חלקן פשוטות וחלקן מתקדמות, המאפשרות צפייה מכל סמארטפון או טאבלט, ובאמצעות הגדרה קצרה, ניתן גם לגשת אליהן מכל מקום בעולם. חלקן אפילו מאפשרות חיבור וצפייה לשירותי מוקד אבטחה חיצוניים, שבשעת חירום יוכלו לראות את המתרחש בבית בזמן אמת, לאמת את האזעקה ולנהל את האירוע דרך סיירי המוקד בצורה אפקטיבית. המצלמות החדישות ביותר מספקות תמונה ברזולוציה גבוהה, יכולת לעשות זום מבלי לאבד פרטים ולספק בסופו של דבר איכות צילום גבוהה גם בתנאי תאורה בעייתיים.

התקנת מצלמת אבטחה. ShutterStock
התקינו מצלמת אבטחה./ShutterStock

גם עבור מי שלא נולד עם חוש טכנולוגי מפותח וחושש להסתבך, השוק מציע מגוון אפשרויות וביניהן את מצלמת ה"רינג" - שילוב של פעמון דלת עם מצלמת אבטחה, שארוזים יחדיו בצורה אסתטית ונאה. היתרון ב"רינג" הוא שהמכשיר אינו דורש התקנה מסובכת, ואינו כולל חוטים או חיבור חשמלי, אלא פועל על כוח הסוללה הנטענת. חיישני התנועה המובנים של ה"רינג" מזהים תנועה כשמישהו מתקרב לדלת, מתריאות על כך למשתמש באמצעות האפליקציה, ומציגה באופן מיידי את צילום הוידאו ברזולוציה גבוהה. עוד באמצעות מערכת השמע הדו כיוונית במכשיר תוכלו לשוחח עם שליחים הצריכים להשאיר לכם חבילות, ולהנחות אותם מרחוק היכן להשאיר אותן אם אתם לא בבית. אפילו תוכלו להפחיד את כל מי שמתקרב לדלת שלכם בניסיון לאתר משהו שאולי יהיה שווה לגנוב.

אך בעוד מצלמת ה"רינג" מיועדת יותר לדירות, כיצד יוכלו להתגונן אלו שגרים בבית פרטי עם חצר או כיצד שומרים על עסק קטן בזמן שאתם לא שם? ובכן, אחד מהפתרונות החדישים ביותר הוא מצלמות אנליטיקה המגיעות עם יכולת ניתוח נתונים עצמאית מרשימה וצילום ברמת רזולוציה גבוהה מאוד. המצלמות מאפשרות גילוי מוקדם של פעילות חריגה באזור הבית או העסק ובכך מסייעות למנוע את הפריצה. מצלמת אבטחה אנליטית תדע באמצעות התוכנה הייעודית שלה לזהות דפוסי תנועה חשודים, לעבוד תחת כללים שאתם מגדירים מראש (לדוגמא התראה במידה ומישהו עומד מול הכניסה לחצר), תכנון תרחישים והתניות, וגם להתריע למוקד מבצעי או משתמש אחר בעת פריצה. כלומר, המצלמות הללו מאפשרות להתריע כשישנה התרחשות חריגה ולראות מה קורה בעסק בזמן אמת. הן מתאימות במיוחד לבתים פרטיים עם חצר גדולה ולעסקים פרטיים עם ציוד יקר ערך, מחסנים לוגיסטיים, ולמעשה כל מתחם עם שטח פתוח, שנדרש עבורו אבטחה מוגברת.

פתרון נוסף, המיועד יותר לבתים פרטיים ומאפשר גילוי היקפי מוקדם לכל ניסיון חדירה לחצר, הוא גדר אלקטרונית היקפית המעבירה דיווח למוקד המבצעי כשיש נגיעה או ניסיון טיפוס עליה. היתרונות של גדר אלקטרונית הם שאין אזעקות שווא מיותרות, וכמובן היכולת שלה להשתלב בצמחיה ללא כל הפרעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התקינו בבית נורות חכמות./מערכת וואלה!, צילום מסך

יש מישהו בבית?

מאחר ואנו חיים בעולם מחובר, יש טריק פשוט שיכול לעזור לכם בהרתעה - התקנת נורות חכמות. נורה חכמה היא נורה המחוברת לרשת האינטרנט האלחוטית ומאפשרת לכם לשלוט בה מרחוק. נורות חכמות דוגמת אלו מסדרת Philips Hue יאפשרו לכם לתחזק בקלות את האשליה שיש מישהו בבית, בזמן שאתם בכלל נמצאים בצדו השני של העולם. תוכלו להדליק ולכבות האור, לשנות את צבע הנורות - והכול בזמן אמת מהנייד שלכם. נורה כזו, בשילוב מצלמת דלת חכמה, יכולה לספק התרעה ראשונית מספקת. והחלק הטוב - ביד אחת תוכלו להחזיק את קוקטייל המוחיטו וביד השנייה תוכלו להרתיע פורצים עם הסמארטפון שלכם.

נוסף על כך, תוכלו למצוא מוצרים נוספים שיסייעו, כמו למשל מנורה פשוטה המדמה את האורות המרצדים של מסך הטלוויזיה. באמצעות המוצר הזה, המכונה fake Tv, תוכלו לכוון זמני הדלקה וכיבוי אוטומטיים באמצעות הטיימר המובנה שלו, וכמו במקרה של הנורה החכמה - להמשיך לתחזק את האשליה שלא הלכתם לשום מקום.

כללים חשובים נוספים

ראשית, היו מודעים וערניים למה שמתרחש בסביבה הקרובה שלכם ונקטו בפעולות מניעה אקטיביות. וודאו שכל פתחי הבית נעולים היטב והמנעולים במצב תקין. התקינו דלת כניסה מסיבית, אותה יש לנעול תמיד, גם בזמן שאתם שוהים בבית (פורצים בודקים ערנות ומנצלים זאת). כמו כן, הימנעו מלהשאיר מפתחות בארון החשמל, בבית, מתחת לשטיח או אפילו מאחורי העציץ. עוד הפעילו מערכת אזעקה בכל עת. למי שאין ברשותו מערכת אזעקה, מומלץ להתקין מערכת המבוססת על גלאי נפח וגלאים היקפיים המתריעים בעת זיהוי תנועה בבית או גלאים מגנטיים המזהים פתיחת דלתות או חלונות. התחברו לחברת מוקד סיור מקומי הפועל 24/7, אחרת אין אפקטיביות במערכת אזעקה ללא מענה מהיר של ניידת סיור בעת פריצה ועדכנו אותו ואת בעלי המפתחות על היעדרותכם והוסיפו אנשי קשר. תלו שלטים "מוגן על ידי" "זהירות כלב בחצר" - נמצא כי הדבר מפחית את סיכוי הפריצה. וכמובן, אל תשכחו להציב מצלמות אבטחה לשם תיעוד והרתעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully