וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבילת הגלישה שלכם לא נגמרה: ההונאה החדשה שתנסה לגנוב מכם את פרטי האשראי

1.10.2019 / 12:57

לא, חבילת הגלישה שלכם לא נגמרה. קיבלתם סמס המודיע כי חבילת הגלישה שלכם נגמרה? היזהרו! מדובר בהונאה מתוחכמת שתנסה לשאוב מכם את פרטי האשראי. במידה וקיבלתם את ההודעה, מחקו אותה מהסמארטפון

קיבלתם סמס שמודיע כי חבילת הגלישה שלכם נגמרה? היזהרו! מדובר בהונאה חדשה. לפני מספר חודשים אלפי ישראלים דיווחו כי קיבלו סמס המודיע כי "המרשם הרפואי יעלה מעתה 2 שקלים ולחצו כאן כדי לשלם". בהונאה החדשה אלפי ישראלים קיבלו הודעה כי "חבילת הסלולר שלך מסתיימת היום. לחידוש החבילה בעלות מבצע של 2.5 שקלים לחודש בצורה מאובטחת אונליין". הקישור מעביר לאתר שבו תבקשו להזין את פרטי האשראי שלכם, ופרטים אלו יועברו אל האקרים המתוחכמים שיגנבו את הפרטים וימכרו אותם או לחילופין, יעשו בהם שימוש. מבדיקה ראשונית, מדובר באתר רוסי שנכון לכתיבת שורות אלו, אינו באוויר.

הונאה סמסים. צילום מסך, צילום מסך
היזהרו מההונאה החדשה./צילום מסך, צילום מסך

חברות הסלולר מספקות מענה קולי אוטומטי שזמין 24 שעות או אפליקציה הניתנת להורדה דרך חנות האפליקציות, ואמצעים אלו מאפשרים בדיקה של מצב חבילת הגלישה שלכם. מאחר וניתן לזייף גם את כתובת הנמען, יש לקחת כל הודעות כאלו בערבון מוגבל, בטח כאלו שיבקשו מכם להזין פרטי אשראי או להיכנס ללינקים חשודים. בעמוד התשלום שהיה זמין, ניתן היה לראות כי האתר מופיע בעברית ולצידו גם הסמלילים (לוגו) של כל חברות הסלולר, לרבות "אורנג'", שכזכור, שינתה את שמה בישראל לחברת פרטנר וכיום אין לה קשר למותג הבינלאומי. עוד ניתן למצוא את הסמלילים של רמי לוןי, גולן טלקום, פלאפון, הוט מובייל, YouPhone והום סלולר.

מה עושים אם לחצתי על הקישור?

ככל הנראה, לחיצה על הקישור לא מסכנת את המכשיר, אך במידה והזנתם את פרטי האשראי, יש להתקשר מיד לחברת האשראי ולבטל אותו בהקדם. אם אתם חוששים למידע על הסמארטפון שלכם, מומלץ שתגבו את המידע בענן ותאפסו את הסמארטפון, אם כי יש לציין כי לא התקבלו דיווחים על כך שהלחיצה על הקישור שותלת רוגלה מסוכנת במכשיר, כך שבשלב זה, אין צורך ממשי לאפס את הסמארטפון.

  • עוד באותו נושא:
  • סמארטפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully