וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב תוכלו ליהנות מהחוויה הקולנועית של IMAX גם בבית שלכם

דניאל גורודצקי

4.10.2019 / 0:52

אי פעם רציתם להביא את אולם הקולנוע של IMAX אליכם הביתה? ובכן, כעת כבר לא מדובר בחלום, אלא בפרויקט בר ביצוע. באמצעות פורמט ה-IMAX Enhanced שהוצג בחודש שעבר בתערוכת הטכנולוגיה IFA בברלין, החוויה הקולנועית תוכל להגיע גם לסלון שלכם

אולם איימקס IMAX בסקרמנטו קליפורניה. GettyImages
אולם איימקס/GettyImages

אתם לא באים מספיק לאיימקס? אל דאגה, איימקס יבוא אליכם. אם תקנו ציוד יקר ותומך, זאת אומרת. החברה הכריזה בתערוכת IFA על הרחבת התכנית IMAX Enhanced, שהושקה בשנה שעברה במטרה להביא למערכות קולנוע ביתי תוכן משודרג - הן מבחינת התמונה והן מבחינת הסאונד.

IMAX Enhanced מבוססת על גרסאות מיוחדות של תוכן, שעברו עיבוד על ידי IMAX עצמה כדי להציג תוכן נקי יותר ועשיר יותר בצבעים. במקרים מסויימים, יוצג התוכן גם ביחס מסך של איימקס, ששונה מזה של בתי קולנוע רגילים. כמה תוכן כזה יש? לא הרבה. בשנה האחרונה הושקו רק ארבעה סרטים, כולם דוקומנטריים, שעובדו על ידי IMAX לקהל הביתי. השנה ההיצע צפוי לגדול, עם הוספת שני שותפים - אולפני סוני וחברת Paramaunt. באמבלבי, רוקטמן, ספיידרמן החדש ו"ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל" יהיו כמה מהסרטים שיגיעו לתכנית השנה. אלה יופצו על דיסקים, וכן באמצעות שירותי סטרימינג שאינם זמינים בישראל - Fandango Now ו-Rakuten TV למשל.

אך תוכן הוא רק חלק מהמשוואה - תצטרכו גם רסיבר תומך, ומספר גבוה מספיק של רמקולים כדי ליהנות לא רק מהתמונה אלא גם מהצליל. יש כיום 12 יצרניות ציוד אודיו עם מוצרים התומכים ב-IMAX Enhanced, ביניהן כאלה שיהיו מוכרות לרבים מכם: דנון, מרנץ, אונקיו, פיוניר. כאן כדאי לציין שאיימקס אחראית על התמונה בתכנית, ואילו על האודיו אחראית חברת DTS - אחת משתי החברות המובילות בעולם לתקני אודיו ביתי רב-ערוצי (השניה היא דולבי). כחלק מההכרזה ב-IFA, הודיעה איימקס כי תתן רישוי IMAX Enhanced מיוחד גם לכמה מהמסכים החדשים של סוני.

אבל מה זה אומר בפועל? ב-IFA יצא לנו להתנסות בהדגמה קצרה של IMAX Enhanced, שנעשתה באמצעות מסך סוני ומערכת קולנוע ביתי עם 12 ערוצי צליל. ההדגמה הקצרה כללה סצינות דוקומנטריות כמו שיגור טיל לצד סצינה מסרט ספיידרמן החדש. התמונה אמנם הייתה נקיה ובהירה, אך מה שבאמת עשה את ההבדל זה הצליל - עמוק ועשיר יותר ממה שמערכות קולנוע ביתי בדרך כלל מספקות.

  • עוד באותו נושא:
  • imax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully