וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשי ווינדוס עדכנו עכשיו! פריצה התגלתה בתוכנת העדכון של אפל

16.10.2019 / 7:26

אחרי שאפל הודיעה על ביטול תוכנת אייטונס, כעת קבוצת חוקרי אבטחת מידע חושפים פירצה חמורה בתוכנה. הפירצה חושפת את משתמשי הווינדוס להשתלטות עויינת של האקרים, לרבות אפשרות נעילת המחשב תמורת כופר. בכמה צעדים פשוטים, תוכלו להגן על המחשב שלכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פירצה חמורה התגלתה בתוכנת אייטונס./מערכת וואלה!, צילום מסך

משתמשי ווינדוס? אם תוכנת iTunes מותקנת על המחשב שלכם, כדאי שתעדכנו אותה ומיד. חוקרי אבטחה במעבדת המחקר Morphisec, חשפו כי פירצה חמורה המאפשרת השתלטות על המחשב ואף נעילתו תמור כופר, נמצאת תוכנת העדכון ל-iTunes. מדובר ברוגלה מסוג BitPaymer, המאפשרת להאקרים להשתלט על המחשב ולסחוט מהמשתמש את המידע תמורת תשלום באמצעות ביטקוין. במעבדת המחקר העלו תהיות אודות הפריצה הפשוטה, וציינו "אתה מצפה ממתכנתים להיות מודעים לחולשה. אך זה לא המקרה, והפריצה היא הוכחה ברורה".

תוכנת העדכון של אפל מאפשרת גישת מנהל אל המחשב, כך שהאקרים שעשו שימוש בפריצה, יכלו לקבל גישה מלאה למחשב מבלי שתוכנת הווינדוס תחשוד בדבר. כאמור, אפל הכריזה ביוני האחרון על סגירת האייטונס, אך משתמשי ווינדוס עדיין יצטרכו להשתמש בתוכנה, עד שאפל תשחרר תוכנה אלטרנטיבית. הפריצה שהתגלתה, הינה למעשה בתוכנה נפרדת מאייטונס ו-iCloud שמותקנים בעת הורדת האייטונס אל המחשב. עוד ציינו כי אם הסרתם את iTunes, תוכנת העדכון הבעייתית ככל הנראה עדיין נמצאת על המחשב שלכם, מה שחושף אתכם לפירצה.

אז מה עושים?

מחפשים בשורת החיפוש בווינדוס את התוכנה "Apple Software Updater" ומעדכנים לגרסה החדשה. במידה ונפרדתם מהאייפון ואין לכם צורך באייטונס, וודאו שאתם מסירים גם את אייטונס וגם את Apple Software updater ואת תוכנת ה-iCloud. כדי לעשות זאת, היכנסו להגדרות, מערכת, בחרו באפליקציות והסרה והתקנה. ברשימת האפליקציות בחרו באייטונס, Apple Software Updater ו-iCloud. שימו לב שמדובר בשלוש תוכנות נפרדות, ובמידה ואחת מהן תשאר, היא עשויה להוות פריצה עתידית.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully