וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת חברי הכנסת בישראל: חוק הפורנו בבריטניה נכשל

18.10.2019 / 7:55

בעוד שבישראל מתגבש חוק הפורנו שבמהלכו יגבילו ספקיות האינטרנט את הגישה לאתרים למבוגרים, נראה כי בבריטניה נכשל מהלך דומה שניסה להוביל להגבלת גילאים. במהלך שארך כמה שנים, ניסו לכפות על אתרי הפורנו להוסיף מנגנון זיהוי אישי. ההצעה הצליחה לעורר סערה ובעיקר דאגה

"צרכן פורנו"- חה"כ ורבין וזוהר התעמתו בדיון על הקמת ועדה חדשה לטובת הצעת 'חוק הפורנו' של ח"כ זוהר, 28 בנובמבר 2018. מערכת וואלה!
מתוך דיון על הקמת ועדה חדשה לטובת הצעת ״חוק הפורנו״ של ח״כ זוהר./מערכת וואלה!

בתחילת השנה, עבר חוק הפורנו בקריאה ראשונה בממשלת ישראל. החוק של חברי הכנסת שולי מועלם ומיקי זוהר, רוכך בצורה משמעותית לעומת הטיוטה הראשונית. בהצעת החוק נכתב כי אתרים פורנוגרפיים יחסמו בפני קטינים, כשהבקרה תתבצע אצל ספקית האינטרנט. בשנתיים האחרונות ניסתה ממשלת בריטניה לבצע מהלך דומה, שהצליח לעורר סערה, ממש בדומה לישראל. הצעת החוק הציעה כי אתרים פורנוגרפיים יתקינו מנגנון לבקרת גילאים. אחרי שהצעת החוק נדחתה שלוש פעמים, כעת מסתמן כי ההצעה נפלה לגמרי. אחרי דחייה של חצי שנה, ניקי מורגן, מזכירת התרבות, כתבה כי הממשלה לא תתקדם בתוכנית ליישום חלק 3 לחוק הכלכלה הדיגיטלית, וכחלק מזה, גם הצעת החוק של התקנת מנגנון הבקרה, לא תעבור.

המשמעות הברורה היא כי ניסיון חסימת האתרים הפורנוגרפיים בבריטניה מתה. עבור רבים זה כלל לא יפתיע, מאחר והיא זכתה לביקורת רבה, מאז שהתוכנית להגבלת אתרים פורנוגרפיים הוצגה לראשונה על ידי פולטיקאים לפני למעלה מחצי עשור. המתנגדים טענו שהתוכנית מהווה סיכון ביטחוני, על ידי איסוף מידע על משתמשים, לרבות מאגרי מידע שניתנים לפריצה. עוד הרעיון יכול היה לנטר את אותם הגולשים באתרים הפורנוגרפיים, כשיש להם שיוך של תעודת זהות. עוד ציינו כי ישנו אתגר טכני עם חסימת אתרים פורנוגרפיים. בעולם פועלים מיליוני אתרי פורנוגרפים וחלקם היו מבולבלים בנוגע לתוכניות בריטניה. ביוני האחרון אמר אחד ממנהלי אתרי הפורנו הגדולים בעולם למגזין הבריטי Wired כי הוא לא חושב שמישהו באמת יודע מה עומד לקרות ובאיזה לוח זמנים.

ביטול חוק הפורנו בבריטניה מצטרף לשורה של אסונות שפקדו את החקיקה בממשלה הבריטית. הבעיות החלו ב-2016, כשהמחלקה לתרבות, מדיה וספורט הכריזו כי ברצונם לבצע חסימות בפני כל ספק מסחרי של תכנים למבוגרים. שנה אחר כך, הרעיון התגבש לכדי חוק, וסיים את מסעו בבית הנבחים והלורדים ב-27 באפריל 2017. עם זאת, הממשלה לקחה את נושא הגיל, שיהווה את הצנזורה לתכנים פורנוגרפיים, והחליטו ביחד עם מועצת סיווג הסרטים הבריטית, על הנחיות ונוהלי אכיפה חדשים. כשהחוק עבר בהצלחה, לא ברור היה כיצד הוא יאכף בפועל, והצעות שונות ומשונות החל מבדיקת גילאים באמצעות בלוקצ'יין ועד לזיהוי פנים, עלו על השולחן.

  • עוד באותו נושא:
  • בריטניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully