וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשי אייפון? 17 אפליקציות מסוכנות נמצאו בחנות האפליקציות

28.10.2019 / 7:25

מערכת ההפעלה הבטוחה ביותר? חוקרי אבטחה מצאו 17 אפליקציות שנגועות ברוגלה שעשויה לבזבז את משאבי האייפון. אם אחת מהן מותקנת על הסמארטפון שלכם, מומלץ שתסירו אותה מיד. עם זאת, אין חשש לדליפת המידע האישי שלכם ממכשיר האייפון

אפסטור. ShutterStock
חנות האפליקציות של אפל/ShutterStock

יש לכם אייפון ואת אחת מהאפליקציות הבאות? מחקו אותן מייד. חוקרי אבטחה בחברת Wandera מצאו 17 אפליקציות בחנות של אפל שנגועות ברוגלה. על פי הדיווחים, הרוגלה נועדה כדי להפעיל פרסומות על הסמארטפון, בשעה שאת הרווחים יקבלו האקרים. כ-17 אפליקציות נמצאו נגועות, כשכולן מגיעות מאותו מפתח. את הרשימה המלאה ניתן למצוא בתחתית הכתבה, כשאחת מהאפליקציות הפופולריות הינה Easy Contacts Backup Manager.

"הרוגלה שנמצאה, מאפשרת לקבוצת מתכנני האפליקציות, לבצע הונאת פרסומות. במהלכה, האפליקציות פותחות ברגע עמודי אינטרנט ומבצעות לחיצות על פרסומות מבלי שום אינטרקציה של המשתמש", כתבו בבלוג החברה. "המטרה של מרבית הרוגלות האלו, היא לייצר הכנסה עבור התוקף על בסיס תשלום לפי לחיצה, על ידי ניפוח התעבורה שבאתר. עוד הם יכולים גם לרוקן את תקציב המתחרים על ידי לחיצות מרובות ובזבוז יתרת תקציב הפרסום". האפליקציות הנגועות פורסמו בחנות האפליקציות של אפל, כשכולן שייכות לחברת AppAspect Technologies Pvt. החברה ממוקמת בהודו, וכעת אפל הסירה את האפליקציות מהחנות.

מערכת ההפעלה iOS נחשבת לאחת מהמערכות הבטוחות ביותר, כשמדובר במערכת הפעלה סגורה שלא ניתן להתקין עליה אפליקציות חיצוניות מלבד אלו שזמינות בחנות האפליקציות. במקרה זה מדובר באפליקציות שמבזבזות משאבים ברקע, לרבות סוללה וגם חבילת גלישה, ולא ברוגלה ששואבת את נתוני הסמארטפון. עם זאת, מדובר בגילוי מפתיע, שכן אפל ידועה במנגנון בדיקת אפליקציות מחמיר במיוחד. אם חבילת הגלישה נגמרה במפתיע כשכלל לא נגעתם בסמארטפון, ייתכן וברקע עובדת אפליקצייה שזוללת את חבילת הגלישה, ואולי זו אפליקציה שמבצעת "הונאת פרסומות".

אם אחת מהאפליקציות הבאות מותקנות לכם על האייפון, רצוי שתסירו אותה בהקדם:

- RTO Vehicle Information
- EMI Calculator & Loan planner
- File Manager
- Smart GPS Speedometer
- CrickOne - Live Cricket Scores
- Daily Fitness - Yoga Poses
- FM - Radio
- My Train Info
- Around Me
- Easy Contacts Backup Manager
- Ramadan Times 2019
- Restaurant Finder
- BMI Calculator - BMR Calc
- Dual Account
- Video Editor
-Islamic World
- Smart Video Compressor

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully