וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיק טוק: האפליקציה הפופולרית של הילדים מדאיגה את הממשל האמריקאי

29.10.2019 / 14:10

האפליקציה שמאפשרת תיאום שפתיים (ליפסינק) לשירים מוכרים, הפכה לפופולרית בעולם ובארצות הברית בפרט עם 110 מיליון הורדות. כעת האפליקציה שמאחוריה עומדים מפתחים בסין, מעוררת דאגה בקרב הממשל האמריקאי ששיגר מכתב בהול בנושא

אפליקציית טיקטוק TikTok. GettyImages
מעוררת דאגה בקרב הממשל האמריקאי./GettyImages

היא מותקנת על הסמארטפון של הילדים וכעת מעוררת דאגה בארצות הברית: האפליקציה הפופולרית TikTok מונה 110 מיליון הורדות וכעת מעוררת דאגה בקרב הממשל האמריקאי. הסנאטורים תום קוטון וצ'ק שמור שלחו מכתב בהול לממלא מקום הממונה על המודיעין הלאומי, ג'וזף מגוויר, ובו הם מבקשים כי קהילת המודיעין תבדוק אילו סיכוני ביטחון לאומי עלולים להוות אפליקציית טיק-טוק ואפליקציות אחרות בבעלות סין. יש לציין כי חברת האם של TikTOK, היא חברת סטארט-אפ פרטית, הממוקמת בבייג'ינג ושוויה מוערך בכ-75 מיליארד דולרים נכון ליולי האחרון, הודות לאפליקציה ולמקבילה הסינית בשם Douyin.

הסנאטורים הצביעו כי למעלה מ-110 מיליון משתמשים הורידו את האפליקציה בגבולות ארצות הברית. עוד ציינו כי הרשת החברתית גרמה לבני הנוער לסכן את חייהם, כשרקדו אל מול אוטובוס בתנועה ועוד. יום אחרי ששלחו את המכתב, ב-TikTok הבהירו בבלוג החברה, כי החוק הסיני אינו חל על האפליקציה, והמידע מאוחסן בתוך שרתי ארצות הברית. "אנחנו מאחסנים את כל פעילות האפליקציה בארצות הברית, בשרתים הממוקמים בתוך המדינה, עם גיבוי בסינגפור. שרתי המידע שלנו מאוחסנים מחוץ לסין, ואף מידע שאנחנו אוספים לא כפוף לחוק הסיני. יתרה מכך, הקדשנו צוות טכני שלם שיתמקד באבטחת המידע והפרטיות שלנו.

עם זאת נראה שהסנאטורים צפו את התגובה של הרשת החברתית הסינית, ובמכתב ששיגרו התייחסו לכך: "תנאי השימוש והפרטיות של האפליקציה מתארים בדיוק כיצד האפליקציה שואבת מידע מהמשתמשים והמכשירים, לרבות תוכן, התקשורת שנעשית, כתובות IP, מיקומים, מזהים של הסמארטפונים, עוגיות, מטה - דאטה, ומידע רגיש אחר. למרות שהחברה ציינה כי TikTok אינה פועלת בסין ולא מאחסנת שם מידע, נראה כי ByteDance פועלת בתוך סין, ולכן כפופה לחוקים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully