וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברייני סייבר הלבינו כספים באמצעות המשחק קאונטר סטרייק

4.11.2019 / 14:08

חברת Valve שעומדת מאחורי המשחק הפופולרי "קאונטר סטרייק", הודיעה כי עברייני סייבר ביצעו הונאה בהיקף שטרם נחשף, במהלכה הלבינו כספים באמצעות המשחק הפופולרי קאונטר סטרייק. ב-Valve עדכנו את המשחק וכעת הפירצה נחסמה

קאונטר סטרייק. יח״צ,
עברייני סייבר הלבינו כספים באמצעות קאונטר סטרייק./יח״צ

עבריינים הלבינו כספים באמצעות המשחק הפופולרי קאונטר סטרייק, כך מדווחת חברת Valve, יצרנית המשחק. בהודעה ששלחו, הודיעה כי רשת בינלאומית של עברייני סייבר, ניסתה "לחסל את הרווחים של המשחק" כך לדברי החברה. הגנבים ניצלו מערכת במשחק שאפשרה לסחור במפתחות, ולהחליפם בכסף אמיתי. בחברה המפתחת הודיעו כי הם עדכנו את המשחק, כך שלא ניתן יהיה לסחור במפתחות. במשחק הפופולרי, מתחרות שתי קבוצות אחת נגד השנייה, בתוך מפה מתוחמת. מטרת המשחק היא להרוג את הקבוצה היריבה, להגן על בני ערובה או לשתול פצצות.

המשחק מאפשר איסוף קופסאות שמכילות שיפורים קוסמטיים לנשקים או הדמויות. האפשרות היחידה לפתוח את הקופסאות, היא לרכוש מפתח מחברת Valve שמפתחת את המשחק. הקופסאות והמפתחות, נסחרו עד לאחרונה בחנות המקוונות של Steam, שמאפשרת גם רכישת משחקים. בחברה אמרו כי עד לאחרונה, המפתחות נסחרו בין שחקנים אמיתיים, אולם כעת זה בניסיון ההונאה. "בנקודה זו, כמעט כל רכישות המפתח שנסחרות או נמכרות בשוק המקוון, הינן מקור ההונאה". לא ברור כמה כסף הצליחו להלבין באמצעות השוק המקוון, אך ברשת דיווחו כי אלפי קופסאות ומפתחות נמכרו בשווי של דולרים בודדים. חברת Valve עדכנה את המשחק, ומעתה המפתחות יהיו משוייכים לכל חשבון, כך שלא ניתן יהיה להעבירם.

זו אינה הפעם הראשונה שבה עבריינים או מחבלים משתמשים במשחקי מחשב על מנת לתקשר או לבצע הונאות. בעבר דווח כי קבוצת מחבלים שנטלה את חייהם של כ-130 אנשים במתקפה משולבת בפריז, עשתה את כל ההכנות והתיאומים באמצעות תוכנת ההודעות המובנת בקונסולת הפליסטיישן 4. שר הפנים הבלגי דאז, יאן ימבון, אמר כי הקונסולה עשויה להיות פלטפורמה קשה יותר למעקב מהאפליקציה הפופולרית ווטסאפ.

  • עוד באותו נושא:
  • גיימינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully