וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלכם ברשימה? מכשירי הדגל עם המצלמות הטובות ביותר

5.11.2019 / 9:58

מכשירי הדגל ידועים במצלמות המתקדמות שמצליחות להפיק תמונות מקצועיות. אתר Wired בחן את מכשירי הדגל האחרונים, ודירג את הסמארטפונים עם המצלמות הטובות ביותר. באופן מפתיע, את כל חמשת הסמארטפונים ניתן למצוא בישראל

הסמסונג גלקסי נוט 9. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מכשירי הדגל עם המצלמות הטובות ביותר./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מדי שנה הסמארטפונים מציגים שיפורים ניכרים בתחום הצילום, ונראה כי זה אחד מהדגשים העיקריים של היצרניות, בהעדר חדשנות אמיתית. בדרך כלל, שילוב מרובה של חיישנים שמור ליצרניות הסיניות שמעזות ומרחיקות לכת, אך השנה חווינו את זה עם סמארטפונים שהושקו בישראל. מעבדת DxOmark, נחשבת מובילה בתחום, אך הבדיקות שלה לאו דווקא מביעות את התוצאה בעולם האמיתי, ויש סיכוי גבוה שצלמים מקצועיים יבחרו במכשיר מאמצע הרשימה על פני זה שבראשה. לכן, אתר Wired נתן לצלם מקצועי לדרג את מצלמות מכשירי הדגל, וההכרעה הייתה מפתיעה במיוחד. הבדיקה, כמובן, נעשתה על ידי הצבת כל המכשירים אחד לצד השני ולכידת תמונות דומות על מנת לבדוק מי מהם הצליח להפיק תמונה טובה וקרובה יותר למקור. הקרב היה צמוד במיוחד על המקום הראשון, במיוחד עם שתי אופציות מעולות כמו הפיקסל 4 החדש של גוגל והאייפון 11 פרו, אולם אחד מהם הצליח להאפיל על השני. הנה חמשת הסמארטפונים הטובים ביותר לצילום.

במקום הראשון: הפיקסל 4

הפיקסל 4 של גוגל מגיע עם מערך צילום זהה בעיצובו לאייפון 11. תוכלו למצוא זוג מצלמות, האחת 16 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של f/2.4 ואילו השנייה מצלמת 12.2 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של f/1.7. הפיקסל 4 של גוגל כבש את המקום הראשון ברשימה כמכשיר בעל המצלמה המומלצת ביותר כיום. על פי המבחן, התגלה כי הפיקסל בעל המצלמה המהירה ביותר מבין המתחרים, וזאת בגלל שהוא מתחיל לצלם פריימים עוד לפני שבכלל לחצנו על כפתור הצילום. עוד התוצאות שלו כללו את הצילום הכי טוב בתנאי תאורה חשוכים במיוחד - מה שהפכו את התוצאה ל"כמעט מושלמת" בהשוואה לאייפון למשל. עוד הפיקסל שומר על איכות התמונה גם כשעושים זום בתנאי תאורה קשים, מה שלא היה נוכח במכשירים האחרים. "היכולת שלו לזהות ולשמר את הפרטים הקטנים בתמונה, בעוד שהשאר מתקשים לבודד את הפרטים מהרעש, פשוט מדהימה". עם זאת, תמונות עומק השדה של המכשיר היו מהגרועות ביותר מבין המתחרים.

פיקסל 4. יח״צ,
״תוצאה כמעט מושלמת״./יח״צ

במקום השני: האייפון 11 פרו

באופן מפתיע, המכשיר של אפל מגיע למקום השני לאחר שזכה לשבחים מצד המבקרים ברחבי העולם. האייפון כולל מערך צילום אחורי בעל שלוש עדשות - האחת 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של f/1.8, השנייה 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של f/2.0 והשלישית והאחרונה 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של f/2.4. מכשירי האייפון נוטים לעבד פחות התמונה, וזאת בעיקר בגלל שהאלגוריתם פשוט בוחר לחדד אותה מאוד. עם זאת, האייפון 11 פרו מנחה את הניגודיות והצבעים בתמונות שלו ביד קשה יותר מכל שאר מכשירי האנדרואיד ברשימה. "הם העלו את הניגודיות כדי ליצור את האשלייה של חדות. זה מאוד קיצוני". עם זאת, האייפון מצליח לייצר תמונות מעולות באופן כללי, כך שרבים ירגישו שאין כבר סיבה לערוך אותן. ולכן, הוא נבחר בתור המכשיר שיודע לייצר תמונות המוכנות באופן מיידי לפרסום, גם הודות לכך שהצבעים רוויים יותר מאי פעם. למרות זאת, אם אתם אוהבים לערוך את התמונות שלכם, או ממש שונאים אפקטים מלאכותיים כתוצאה מעיבוד יתר, האייפון אינו האופציה הטובה ביותר.

אייפון 11 פרו מקס - הצצה ראשונה. מייקי לוי, סן חוזה, מערכת וואלה!
״המכשיר שיודע לייצר תמונות מוכנות באופן מיידי לפרסום״./מערכת וואלה!, מייקי לוי, סן חוזה

במקום השלישי: הוואווי מייט 30 פרו

וואווי השיקה את ה-Mate 30 Pro עם מערך צילום אחורי מרובע הכולל חיישן ראשי של 40 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם F/1.6 ומייצב תמונה אופטי, חיישן 40 מגה פיקסל עם עדשה רחבה ומפתח צמצם F/1.8, חיישן 8 מגה פיקסל לזום אופטי של פי שלושה וחיישן נוסף לזיהוי העומק בתמונה. על המכשיר נאמר כי מפיק תמונות שמבליטות בעיקר את הפרטים הקטנים על ידי חידוד יתר, ופחות מבליטות את הצבעים. עוד הבינה המלאכותית שוואווי מתגאים בה לרוב לא מצליחה להפיק תמונות טובות מספיק כדי להצדיק את הפעלתה. עם זאת, את התמונות של וואווי ניתן לערוך בקלות, וכמובן לא לאבד פרטים גם כשעושים זום הודות לעדשות החדשות.

הוואווי מייט 30 פרו. וואווי,
בינה מלאכותית שלא מצליחה להפיק תמונות טובות כדי להצדיק את הפעלתה./וואווי

במקום הרביעי: הגלקסי S10

הגלקסי S10 של סמסונג זכה להצלחה לא קטנה בשנה האחרונה. מערך הצילום השתדרג לעומת הגלקסי S9 וכעת גם זהה בדגמי ה-S10 וה-S10 Plus. מדובר במערך צילום משולש הכולל שלושה חיישנים - הראשון של 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F/1.5, החיישן השני של 16 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F/2.2 והשלישי של 12 מגה פיקסל לזום אופטי עם מפתח צמצם של F/2.4. מערך צילום דומה תוכלו למצוא גם בנוט 10 החדש של החברה. על המצלמה נאמר כי מצליחה להפיק תמונות מצוינות בעומק שדה על ידי בידוד הפרטים בתמונה. עוד המכשיר מצליח להפיק תמונות מצוינות בתנאי תאורה חשוכים, אך לעיתים מגזים בחשיפה של התמונה, והופך אותה לבהירה מאוד ושרופה.

סמסונג גלקסי S10. עמית לגו, מערכת וואלה!
תמונות מצוינות בתנאי תאורה חשוכים./מערכת וואלה!, עמית לגו

וואן פלוס 7T פרו

את הוואן פלוס 7T פרו מאוד קל לשבח, משום שתמיד משווים אותו למכשירים בטווח המחירים שלו. המכשיר מגיע עם מערך צילום אחורי בעל שלוש עדשות: הראשונה 48 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של f/1.6, השנייה 8 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של f/2.4 והשלישית והאחרונה 16 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של f/2.2. מדובר במכשיר הזול ביותר והגדול ביותר בקטגוריה, מיצרנית סמארטפונים שהיא משמעותית קטנה יותר משאר המתחרות שלה. ועל כן, המכשיר זכה להיכנס לרשימה בזכות היותו השיפור הגדול ביותר עבור החברה בשנה וחצי האחרונות. על המצלמה נאמר שמצליחה להפיק תמונות חדות ומלאות בפרטים, לצד שחזור צבעים מעולה ולא רווי מדי. עוד המכשיר מספק צילומי עומק שדה טובים למדי. עם זאת, המכשיר מתקשה בהפקת תמונות טובות בתנאי תאורה חשוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully