וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה למשתמשים: רוגלה התגלתה באפליקציה Clean Master

10.11.2019 / 6:38

אחרי שנמצא כי אפליקציית הבת Security Master מסוכנת, כעת נמצא כי גם אפליקציית האם שהורדה מעל למיליארד וחצי הורדות "Clean Master" עשויה לסכן את הסמארטפון שלכם. האפליקציה שאמורה "לעזור לסמארטפון שלכם", עלולה רק לפגוע

אפליקציית Clean Master. צילום מסך, צילום מסך
אפליקציית Clean Master/צילום מסך, צילום מסך

רק כחודש וחצי לאחר שדיווחנו על הנוזקה באפליקציית Security Master, כעת נמצא כי גם אפליקציית האם "CleanMaster" מסוכנת. את האפליקציה הורידו מעל למיליארד משתמשים, ולא מן הנמנע שהסיכוי גבוה מאוד שהיא נמצאת גם על הסמארטפון שלכם. במידה ואתם רואים אותה ברשימת האפליקציות במכשיר שלכם, אנו ממליצים שתסירו אותה מיד. חשוב לציין שזוג האפליקציות הללו מטרתן להגן על המכשיר שלכם ולהציע שירותי ניקוי של קבצי "זבל" שתופסים שטח על גבי המכשיר, ובין היתר גם להגן עליכם מפני נוזקות, אולם נראה שעל פני השטח הן לא מצליחות למלא את המשימה.

חברת האבטחה VPNpro פרסמה מסמך חדש שפרסמה במהלך סוף השבוע כי לא ברור בדיוק מי המפתח מאחורי האפליקציות הללו, ואף חמור מכך, הן מסכנות את כל המידע שעל מכשירי המשתמשים. עוד היא ציינה כי האפליקציות הורדו מעל למיליארד וחצי פעמים. בניגוד מהאפליקציות האחרות, אפליקציית Clean Master לעיתים מגיעה כאפליקציה מובנית בסמארטפונים, מה שמסכן אנשים עוד יותר, כשהם לא יודעים שהיא בכלל מותקנת על הסמארטפון שלהם. בין הפרטים שנחשפו אודות האפליקציה, אלו פרטי הגישה שהיא מבקשת. "הרשאות כמו לדעת איפה המשתמש בכל זמן נתון, היכולת להשתמש במצלמה ואפילו להשתמש בטלפון שלהם ללא ידיעתם", נכתב במסמך. מיותר לציין שההרשאות הללו לא ממש חיוניות לאפליקציות אנטי וירוס.

ככלל, מעבר לפרסומות זדוניות, נוזקות או כל סיבה אחרת לא להוריד אפליקציות כאלו, חשוב שתשימו לב לאפליקציות חינמיות בחנות, במיוחד כשהן מגיעות ממקור לא מוכר. לרוב, אם אתם לא נאלצים לשלם על האפליקציה, זה אומר שהתשלום מתבצע בצורה אחרת כמו פרסומות, רוגלות או שהמפתח אוסף עליכם מידע. עוד האפליקציות הללו מקורן בהונג קונג וסין, מדינות שידועות במעקב שלהן אחר משתמשים, וחמור מכך, למדינה גישה למאגרי המידע מתוקף החוק. עוד סימן שמעורר חשוד, הוא שחלק מהאפליקציות שנמצאו במסמך חולקות את אותה הכתובת בהונג קונג, על אף שהן מחברות שונות לחלוטין. לכן, מומלץ מאוד שתסירו את האפליקציות הללו מהסמארטפון שלכם ומצאו חלופה ממקור אמין יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully