וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעוררת השראה: בילינו ארבעה ימים עם תכנית החממה של אמדוקס ישראל

בשנים האחרונות, פועלת לה תכנית החממה של אמדוקס ישראל בגיוס בוגרי תואר ראשון לעבודה בחברה. תוך לחימה בתדמית הגוף המיושן, אמדוקס מחפשת כעת ללמוד ולהתפתח בעולם הטכנולוגי, ועושה זאת על ידי קידום דור העתיד. התלוותי לבוגרי התוכנית בכנס ה-Web Summit בליסבון

ג'יי סאליבן, מנהל המוצר של פייסבוק בכנס Web Summit 2019. עמית לגו, מערכת וואלה!
כנס ה-Web Summit בליסבון/מערכת וואלה!, עמית לגו

בשבוע שעבר קיבלתי הזדמנות להתלוות יחד עם משלחת של חברת אמדוקס ישראל לכנס הטכנולוגיה Web Summit, המתקיים מדי שנה בעיר הבירה של פורטוגל, ליסבון. על חברת אמדוקס שמעתי עוד הרבה לפני כן. מדובר בחברה גלובלית, שמעסיקה בארץ אלפי עובדים. אבל עוד לפני ההכרה שלי איתם ככתב טכנולוגיה, גם כסטודנט למדעי המחשב, לא היה ניתן להתחמק מהגוף הזה. עם זאת, משיחה עם רבים עוד לפני הנסיעה, כולנו יכולנו להסכים על דבר אחד - אמדוקס היא כבר דינוזאור בתחום הטכנולוגיה, במיוחד מאחר והיא פועלת מאז 1982. באמדוקס שמחו לבשר שבשנים האחרונות זה כבר לא המקרה, והמשלחת הזו היא אבולוציה בשינוי הגדול שהיא מקיימת.

אתחיל דווקא מהנתונים היבשים: אמדוקס כאמור הוקמה ב-1982 והייתה ידועה דאז בעיקר בגלל הדרך שבה מחשבה את דפי הזהב. בשנת 1985, חברת SBC המוכרת היום כענקית התקשורת AT&T, קנתה 50 אחוז מהבעלות על החברה ושינתה את שמה ל"אמדוקס". החברה הישראלית מאז גדלה למימדי ענק וכיום היא מעסיקה כמעט 30 אלף עובדים ברחבי העולם, כשההנהלה הבכירה נותרה בישראל, במשרדי החברה ברעננה. בין החברות שעובדות עמה ניתן למצוא את AT&T ,Vodafone ,Sprint ,T-Mobile ועוד.

תכנית הבוגרים של אמדוקס, Greenhouse. יח"צ, אמדוקס ישראל,
תכנית החממה של אמדוקס/יח"צ, אמדוקס ישראל

מעוררת השראה ומשקיעה בסטודנטים

במהלך ארבעה ימים בקרב עובדי החברה, שאלה אחת נשאלה על ידי שוב ושוב: "מה בדיוק אמדוקס עושה?". קיבלתי לפחות ארבע תשובות שונות. כולן, אגב, היו נכונות. כפי שניתן לצפות מגוף עצום כמו אמדוקס, היא מתעסקת במגוון רחב של נושאים, כשהעיקריים הם כמובן מערכת חיוב הלקוחות ומערכת ניהול קשרי הלקוחות בהן משתמשות חברות התקשורת הגדולות בעולם. ועל אף שמדובר בארגון כל כך גדול ועוצמתי בעולם ההיי-טק, חלק גדול מהסטודנטים לא מגישים מועמדות לעבודה או כלל יודעים על קיום תכנית הבוגרים, לה החברה קוראת GreenHouse (תכנית החממה).

התוכנית קיימת במדינות נוספות בעולם, אולם לא באותו השם, ובישראל היא יצאה לדרך לפני מספר שנים, כשמטרתה היא בין היתר היא להוסיף כישרונות למרכזי הפיתוח של אמדוקס בישראל. אמדוקס היא כבר לא אותו דינוזאור בעולם ההיי-טק. היא רוכשת חברות חדשות, ומעדכנת את מוצריה ושירותיה בהתאם על מנת להמשיך להוביל בשוק, ומשיחה ארוכה, הן עם צוות הבוגרים והן עם הצוות הבכיר שנכח בכנס, נראה שמדובר בצעדים משמעותיים. תכנית ה-Greenhouse בנויה ברובה מבוגרי תואר ראשון במדעי המחשב, כשחלק מהמגויסים בשנה האחרונה לתואר שלהם. אולם בעולם חברות ההיי-טק, תכניות מהסוג זה לא דבר נדיר. על כן, אמדוקס שקדו על להפוך את שלהם לייחודית ומתגמלת, ונראה שהם הצליחו.

תכנית הבוגרים של אמדוקס, Greenhouse. יח"צ, אמדוקס ישראל,
הבוגרים של תכנית החממה של אמדוקס ישראל/יח"צ, אמדוקס ישראל

"אמדוקס נמצאת בחזית החדשנות בתעשיית התקשורת והמדיה העולמית. במסגרת פעילות ענפה שאנו מקיימים בכדי להביא כישרונות במגוון תחומים למרכזי הפיתוח של אמדוקס ישראל, אחת התכניות שהשקנו היא תוכנית החממה (Greenhouse) - תכנית חדשנית וייחודית לקליטה ושילובם בהצלחה של סטודנטים ובוגרי אקדמיה בפרויקטי הדגל של החברה", סיפרה לי נאווה איל, מנהלת תכנון המשאב האנושי בחטיבת הפיתוח באמדוקס ישראל. "התכנית שמה דגש על חווית העובד תוך התאמת החוויה ומשלבת את הסטודנטים ואת הבוגרים כחלק אינטגרלי מצוותי פיתוח", הוסיפה.

אחד הקריטריונים המובילים במדידת תוכניות מהסוג היא כמובן היחס לעובדים ושילובם בחברה תוך שיפור חוויית ההשתלבות הכללית. חברות מסוימות מצליחות לעשות זאת בצורה מצוינת, וחלק קצת מתקשות תוך כדי הניסיון. משיחה עם הבוגרים באמדוקס ישראל ועם מנהלי תוכנית החממה, נראה שבחברה מנסים אקטיבית לקחת חלק בהעשרת הידע של הבוגרים ובדאגה לקבל את הרעיונות שלהם. סופר לי רבות על האבולוציה של אמדוקס בשנים האחרונות, מחברה מיושנת לחברה לומדת. מעבר ללמידה מחברות ההיי-טק אותן היא רוכשת, בין אם מדובר בדרך הניהול שלהן ובין אם בדרך הפיתוח, היא גם מנסה ללמוד מהבוגרים אותה היא מגייסת, גם כדי להנגיש את תכנית החממה יותר בקלות למגוייסים הבאים, וגם כדי ליישם את הדור החדש בחברה.

לא רק תנאים מפנקים, אלא גם הליך למידה מתקדם

וכמו בכל חברות ההיי-טק המפנקות, הדבר לא מתבטא רק בתנאים כיפיים ובמשרדים מפתים, אלא גם בהליך למידה מתקדם. החברה משקיעה זמן עבודה בקורסים והדרכות לעובדים כחלק מהתכנית, ואפילו מוסיפה מדי שנה נסיעה לכנס טכנולוגי בו העובדים יכולים לקבל חשיפה לחידושים בעולם הטכנולוגיה, ובמקרה השנה, חשיפה למגוון ענק של מרצים וביניהם בכירים בחרות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, לרבות פייסבוק, ויקיפדיה ומיקרוסופט. לכנס השנה הגיעו כ-70 אלף מבקרים, וגם בתוך כמות האנשים העצומה, לא היה ניתן להתחמק מהנוכחות של תכנית החממה של אמדוקס ישראל.

"אחד הדברים הייחודיים בתכנית הוא שהסטודנטים נקלטים כקבוצה ועוברים יחד סדרה של מפגשים: מפגש חגיגי שכולל סיור במרכז המבקרים, חשיפה למוצרי הקבוצה והרצאות אורח בנושא חדשנות ויצירתיות, יום אוריינטציה שנותן רקע מותאם יותר על הארגון וטיפים ראשוניים לתחילת העבודה, סדנה מקצועית בת חמישה ימים שכוללת הרצאות והדרכות בנושאים טכנולוגיים, ונסיעה משותפת לכנס מקצועי בינלאומי, כאשר הם מצטרפים לנציגי החברה בכנס לצורך חשיפה והעשרה. הנסיעה השנה היא לוועידת האינטרנט בליסבון", המשיכה לספר איל.

תכנית הבוגרים של אמדוקס, Greenhouse. יח"צ, אמדוקס ישראל,
אחד האולמות המרכזיים, ממותג בלוגו תכנית החממה/יח"צ, אמדוקס ישראל

משיחה שערכתי עם אבישי שרלין, מנהל חטיבת הפיתוח באמדוקס ישראל, קיבלתי הבהרה כי לאמדוקס ישראל חשוב לחשוף את הסטודנטים להרבה יותר מרק הטכנולוגיות של החברה, ובכלל מטרתם לסייע להם להתפתח בתחום ובתעשייה. "במסגרת התכנית, אנו חושפים את הסטודנטים ואת הבוגרים לחדשנות ולטכנולוגיות פורצות דרך, ולא רק של אמדוקס. חשוב לנו לפתוח להם צוהר גם למה שקורה בעולם. כמו למשל הנסיעה לוועידת האינטרנט בליסבון, בה הם הצטרפו לנציגי החברה. אני גאה מאד בתכנית הזו. היא מספקת לכישרונות צעירים מקום נהדר לצמוח בו, לצבור ניסיון ולבנות מערכות יחסים חשובות להמשך הדרך. וכמובן, זה שער לקריירה מדהימה באמדוקס ולאחת התעשיות הדינמיות ביותר שקיימות. כזו שמשפיעה על העתיד של כולנו", סיפר שרלין.

עוד נראה שעל פני השטח, אמדוקס ישראל נמנעו מיחסי ציבור בנוגע לתוכנית, ובשנתיים האחרונות הגיוס וההמלצות פועלות בשיטת "מפה לאוזן". כך מכמה עשרות מועמדים, התוכנית החלה לקבל למעלה מ-1,000 בקשות בסבבי הגיוס האחרונים. התכנית מוצגת לבוגרים, כצפוי, עם מגוון רחב של מילות באז, אבל גם הניסיון בשטח מוכיח שאולי מדובר במשהו מעבר. "יש אצלנו המון אנשים צעירים וכולנו הגענו לנסיעה ולפרויקט שלנו מאוד מגובשים. הופתעתי מאוד לטובה מהחוויה הכללית, שהייתה מעולה", סיפר עדי כהן, מתכנת באמדוקס וחבר בתכנית הבוגרים. "הצוות קיבל אותנו בצורה הכי יפה ובאמדוקס דאגו לשמור על גיוון בין הצוותים. גם הכנס היה מאוד מכובד ונהנינו מאוד מהעשרה שקיבלנו כאן", סיפרה גל אברהמי, מתכנתת באמדוקס וחברה בתכנית הבוגרים. יערה הרשקוביץ, מתכנתת באמדוקס וחברה בתכנית הבוגרים, הוסיפה "היה כנס מאוד מעשיר והתכנים היו מאוד מעניינים. זו בכלל חוויה מאוד משמעותית שאמדוקס משקיעה כל כך בבוגרים ובסטודנטים. התרשמתי מאוד לטובה".

seperator

תכנית החממה של אמדוקס ישראל זכתה במקום השני בתחרות המצוינות לשנת 2019 של עמותת "משאבי אנוש ישראל", בקטגורית "שער הכניסה לארגון", וזה לא מופרך. מעבר לנסיעה, הסטודנטים העבירו גם את החוויה היומיומית שלהם וישתפו כי גם ראשי הצוותים וגם מנהלי התכנית מנסים לשמור על ראש פתוח וללמוד. אולי הדבר הכי חשוב שהיה אפשר להוציא מהחוויה כאן זה שאמדוקס מנסה, ועד כה נראה שבהצלחה, לשבור את סטיגמת ה"דינוזאור" שבנתה לעצמה בשנים האחרונות ולהראות כיצד היא צועדת לעבר עתיד העולם הטכנולוגי תוך כדי אימוץ הדור הצעיר.

הכתב היה אורח של תכנית החממה (Greenhouse) של אמדוקס ישראל לסטודנטים ובוגרי אקדמיה בוועידת האינטרנט בליסבון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully