וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחובבי אומנות: בדקנו את המסך של סמסונג שנראה כמו תמונה על הקיר

18.12.2019 / 10:25

מסך הפריים של סמסונג הוא יותר מסתם מסך, הוא הצהרה שגם טלוויזיה יכולה להיות אמנות, עם עיצוב יפיפה ואיכות תמונה מצוינת. עם זאת, עם תג מחיר גבוה ביחס למתחרות, היא מהר מאוד מאבדת מה שכה מושך בה. כך עמית לגו הביא את הלובר אליו הביתה

חמש עובדות על טלוויזיה/מערכת אסור לפספס

בוידאו: חמש עובדות על טלוויזיה

בתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם, CES, סמסונג הציגה את החזון שלה לעתיד עולם המסכים בשנה הקרובה עם ליינאפ רחב במיוחד, ולראשונה הציגה גם את מסך "הפריים" עם טכנולוגיית ה-QLED של החברה. במידה ולא תרצו להשקיע במסך ה-8K של החברה או במסכי הדגל ברזולוציית ה-4K, הפריים מגיע כסוג של איזון בין תמורה למחיר לצד ערך מוסף באופן אומנותי. השנה, אולי יותר מתמיד, סמסונג גישרה על הפערים כדי לספק מסך בסדרת הפריים שמביא לשולחן את כל מה שטוב במסכי הדגל שלה. השאלות הכי גדולות שנשאלו היו כמובן "למי זה מתאים?" ו-"האם הוא באמת שווה את הסיבוך בהתקנתו?". קיבלנו את הדגם בגודל 65 אינץ' לכמה שבועות על מנת לבחון האם הוא באמת עומד במבחן.

עיצוב וחיבוריות

באופן לא מפתיע, אך בשונה ממסכים אחרים, העיצוב של המסך הוא גם החלק הבולט ביותר. מדובר במסך שפונה בעיקר לתוך נישה של אוהבי אומנות, או לפחות כאלו שמעריכים שאחד מהמוצרים הטכנולוגיים העיקריים בסלון מסוגל לשמש גם כרהיט. במידה מסוימת, המסך מצליח לעשות זאת, אבל עם קץ' עיקרי גדול. על הקיר הוא נראה כמו רהיט לכל דבר - תמונה שמצליחה לכוון את עצמה באמצעות חיישן תאורה כך שתיראה בדיוק כמו ציור של "פיקאסו" או "מונה". המסגרת עצמה ניתנת להחלפה במספר צבעים: שחור, לבן ועץ, כך שתוכלו למעשה לבחור בעצמכם את העיצוב שתרצו. מצד שני, במידה ותעדיפו שלא להתקין אותו על הקיר, מה שהרבה לקוחות המשכירים דירה יעדיפו לעשות, כנראה שאולי כדאי לכם לוותר עליו. כן, הוא עדיין יראה כמו רהיט, אבל לדעתי כל האפקט נעלם בכך. המסגרות תוכננו כך שיראו בצורה הטובה ביותר על הקיר, ועם קצת ריחוק ממנו, זה פשוט לא נראה מספיק טוב כדי להצדיק את הבחירה הספציפית בדגם הזה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
טלוויזיית פריים של סמסונג. עמית לגו, מערכת וואלה!
טלוויזיית הפריים של סמסונג/מערכת וואלה!, עמית לגו

המסך גם עבה במיוחד, אולם מצד שני שומר על עובי אחיד לאורך כל גופו, כנראה במיוחד כדי להידמות יותר לציור. עוד המסך כולל את קופסת ה-One Connect שסמסונג פיתחה בשנים האחרונות, והיא ברכה לכל הטלוויזיות של החברה באשר הן. על מנת להתחמק מחיבורים מעיקים בגב המסך, במיוחד כשהוא תלוי על הקיר, הקופסה מאפשרת חיבור מהיר וקל, אפילו של כבל החשמל. כך, באמצעות כבל אחד בלבד, המסך יקבל את כל מה שהוא צריך על מנת לשדר תוכן, לרבות מעבד התמונה.

טלוויזיית פריים של סמסונג. עמית לגו, מערכת וואלה!
קופסת החיבורים של הטלוויזיה/מערכת וואלה!, עמית לגו

ממשק

הממשק של טלוויזיית הפריים של סמסונג זהה לשאר מסכי החברה מהשנה האחרונה. ועל כן, באופן מאוד צפוי לחברה הקוריאנית, הממשק נראה נהדר עם צבעים רווים ובולטים לעין ומשבצות המציגות באופן נוח לבחירה את האפליקציות והאפשרויות. חנות האפליקציות מציעה את כל מה שתוכלו לרצות, לרבות נטפליקס אמזון ואפליקציות של חברות הטלוויזיה הישראליות, אולם עם חיסרון בולט של אפליקציית סלקום. באמצעות אפליקציית PartnerTV שעבדה מעולה למעט כמה גמגומים פה ושם ראיתי את ערוצי החדשות ושידור חי, ובכל הנוגע לתוכן VOD, היה את נטפליקס ואמזון שימלאו את הפער. הניווט נעשה על ידי שלט שתוכנן להיות מינימלי ככל האפשר וחווית השימוש, בשורה התחתונה, הייתה פשוטה וחלקה. עוד הטלוויזיה מציעה, בזמן שהיא כבויה, תצוגה הנשארת דלוקה כל הזמן למעט אם היא אינה מזהה תנועה לאורך זמן. באותה התצוגה תוכלו לבחור ממספר רחב של יצירות אומנות, או אפילו לרכוש מנוי שיעלה לכם כמה שקלים בכל חודש עבור מגוון רחב יותר של יצירות לבחור מהן. באופן אישי, אני חושב שזו חומת תשלום מיותרת. אם כבר שילמתי על המסך, אני מצפה מסמסונג שיכללו יותר מכמה יצירות בודדות.

איכות התמונה

המסך מצטיין בכל תחומי חווית הצפייה בכל הנוגע לאיכות. חשוב לציין שוב שמדובר במסך QLED לכל דבר. משמע, הוא כולל את הטכנולוגיה החדישה והטובה ביותר שיש לסמסונג להציע עם מסכי הדגל שלה. ניתן לחזות זאת במיוחד דווקא כשהמסך כבוי, הבהירות מעט נמוכה יותר ותמונה של ציור מחליפה את השידורים הרגילים. במידה והמסך תלוי על הקיר, קשה שלא להתבלבל בינו לבין ציור אמיתי, במיוחד לאור העובדה שלוגו של סמסונג לא נמצא בשום מקום על המסגרת הקדמית. הצבעים טובים ומדויקים יותר מאי פעם, רוויים בדיוק למידה הנכונה והחדות שברזולוציית ה-4K, יחדיו, גורמים למסך להיראות ממש כמו יצירת אומנות. כשהוא כבר פועל, המסך מציע תמונה מצוינת, בהירה וחדה. בשידורי הערוצים הליניארים, התמונה הייתה סבירה ממש כמו בשאר המסכים, ובמעבר חד לתוכן 4K, בין אם דרך נטפליקס או יוטיוב, התמונה הייתה, במילה אחת, מעולה. ועל אף שדולבי ויז'ן לא נתמך במסך, תקן ה-HDR 10+ דווקא כן נתמך. גם מנגנון החלקת התמונה עבד בצורה נהדרת ולא חייב שינוי מיוחד בהגדרות.

טלוויזיית פריים של סמסונג. עמית לגו, מערכת וואלה!
כמו רהיט בסלון. טלוויזיית הפריים של סמסונג/מערכת וואלה!, עמית לגו

סיכום

סדרת הפריים של סמסונג קיימת כבר מספר שנים, אולם לראשונה היא מוצעת בטכנולוגיית ה-QLED וברזולוציית 4K. העיצוב, כמו מדי שנה, שופר ושודרג ונראה כי עם בוא 2019, סמסונג הצליחה לדייק בכל מה שהיא שאפה לו עם סדרת המסכים הזו. העיצוב יפיפה וגורם למסך להרגיש יותר מעוד סתם מוצר טכנולוגי, אלא ממש כמו רהיט נוסף בסלון, ועוד כזה שמסוגל להפוך את עצמו ברגע ליצירה של מיטב הציירים הבינלאומיים. גם כשנכנסים לפרטים הטכניים, מדובר במסך עם תמונה חדה כתער ובעלת צבעים מדויקים ומעולים. גם הממשק, שדומה מאוד למסכים האחרים של סמסונג מהחודשים האחרונים, נראה מעולה ועובד מהר מאוד. וחרף כל היתרונות הברורים במסך, הוא לדעתי פונה לנישה מאוד ספציפית של חובבי אומנות או אנשים שמחפשים ריהוט לבית יותר מאשר טלוויזיה. כמסך שלטעמי יראה טוב רק כשהוא תלוי על קיר, מחירו, כ-9,900 שקלים (לא כולל המנוי החודשי עבור גישה לעוד יצירות אומנות), לא הכי מצדיק בעיני את התמורה. לכן, אלא אתם מחפשים טלוויזיה ששמה דגש על עיצוב אומנותי, באותה ההשקעה תוכלו למצוא טלוויזיות טובות יותר, הן באיכות התמונה והן בטכנולוגיה, אפילו כאלו מסמסונג עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully