וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: מתבאסים על הסרת הלייקים באינסטגרם? מסתמן כי זהו דווקא מהלך כלכלי מבריק

גיא חזק

22.11.2019 / 7:53

בשבועות הקרובים זה יגיע לכל המשתמשים בעולם לרבות ישראל: אינסטגרם תעלים את מונה הלייקים. גיא חזק, מנהל רשתות חברתיות ויועץ דיגיטל, סבור שדווקא מדובר במהלך כלכלי מבריק שישחק לידיו של אינסטגרם. ואל תתבלבלו, המיקוד של אינסטגרם הוא כמובן כלכלי

צילום: מתוך האינסטגרם של השר כחלון, עריכה: שניר דבוש

בסרטון: משה כחלון מצטרף לטרנד האינסטגרם בו יוצאים מהרכב "ורוקדים"

הקלה רבה של אלפי בני נוער, וכנראה דיכאון של כמה כוכבי רשת, נרשמו בתחילת השבוע עם השקת המהלך של "הסרת הלייקים" ברשת האינסטגרם בישראל. אותם חברים בפיילוט המיוחד יוכלו לחלק לבבות לחבריהם ולראות כמה לייקים הם מקבלים - אך הם לא יהיו חשופים יותר לכמות הלייקים ששאר המשתמשים בפיד זוכים להם, וכך לא ידעו אם מדובר בתמונה פופולרית או לא.

המהלך, שהחל בקנדה והמשיך למדינות נוספות כמו ברזיל, יפן וארה"ב - הוריד את מונה הלייקים בישראל תחילה למספר מצומצם של משתמשים, כשתוך זמן לא ידוע (אך אפשר להעריך שמדובר במספר שבועות) כלל המשתמשים באינסטגרם לא יוכלו לדעת כמה לייקים המשתמשים מקבלים על התמונות. בכנס ה-F8 שנערך באפריל האחרון הכריז מארק צוקרברג על שינויים רבים בשלל הפלטפורמות שעליהן הוא שולט, אך המשמעותי ביותר כנראה הוא זה שמטריד את צעירי ישראל הגולשים באינסטגרם בימים אלו.

אינסטגרם אייפון X. ShutterStock
מהלך כלכלי מבריק./ShutterStock

בהכרזה על המהלך נטען כי יש רצון להוריד את הלחץ מהמשתמשים לגבי כמות האהבה לה הם זוכים, ולהגביל את אלמנט "התחרותיות" בין המשתמשים באפליקציה הפופולרית. אך יש כמובן סיבה נוספת לדעתי - והיא קשורה בהצלחה של זירת הסטורי.

בסטורי של אינסטגרם, שהשאיר אבק והרס את סיכויי הגדילה של סנאפצ'אט, נחשפו כנראה בכירי הרשת החברתית לנתוני שימוש גדולים מאשר הנתונים בפיד הרגיל שלהם. הסיבה לכך ברורה: בעוד המשתמש הממוצע כנראה לא יעלה מספר תמונות או סרטונים ביום לפיד שלו - בסטורי אין לו שום בעיה להעלות יותר תוכן רב יותר. למה? פשוט מאוד: אין שם לייקים, אף אחד לא יודע כמה צפיות כל משתמש מקבל - והתחרותיות לא קיימת.

כנראה שההצלחה הגדולה בסטורי גרמה לצוקרברג ואנשיו לחשב מסלול מחדש גם בנוגע לתוכן שעולה בפיד, והביאה אותם להחלטה שתכעיס לא מעט כוכבי רשת שהויראליות והלייקים שלהם מתורגמים בסופו של דבר לעו"ש. המשוואה מבחינת פייסבוק גם כאן די פשוטה: אם אנשים לא יראו את כמות הלייקים של חבריהם, התחרות בויראליות תפחת (ותסתכם "רק" במספר העוקבים והתגובות), וכך משתמשים ירגישו יותר בנוח להעלות יותר תוכן ולשהות יותר בפיד. וזה כמובן, יהיה כבר שווה לרשת החברתית הרבה כסף.


הכותב הינו מנהל רשתות חברתיות ויועץ דיגיטל

  • עוד באותו נושא:
  • אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully