וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתגר הכיסא": האתגר הויראלי שרק נשים מצליחות לעמוד בו

17.12.2019 / 0:50

אתגר ויראלי חדש מושך הרבה תשומת לב ברשתות החברתיות לאור העובדה שרק נשים מצליחות לעשות אותו. באחד הסרטונים שכבשו את הרשת נראה גבר שרירי במיוחד מנסה לעמוד באתגר ללא הצלחה - בעוד חברתו עושה זאת ללא מאמץ

TIKTOK

לכאורה מדובר באתגר די מטופש (טוב, כולם כאלה) אך העובדה שגברים לא מצליחים לעמוד בו, בעוד נשים עושים זאת די בקלות - הצליחה למשוך גברים רבים לנסות את האתגר בעצמם ולהוכיח שאפשר אחרת - ללא הצלחה. "אתגר הכיסא" החל ברשת החברתית "טיק טוק" ומאז תופס תאוצה גם ברשתות חברתיות נוספות כשבכל המקרים רק נשים מצליחות לעמוד בו. האתגר הוא כזה: עומדים מול הקיר, לוקחים שניים או שלושה צעדים לאחור ומתכופפים עד שהראש נצמד לקיר. בזמן שאתם בתנוחה המוזרה הזאת, תפסו בידכם כיסא או שרפרף והרימו אותו קרוב לחזה. עד כאן גם גברים וגם נשים יעמדו במשימה. הקטע הקשה מגיע בדיוק אחרי: כשהכיסא קרוב לחזה שלכם נסו להתיישר חזרה. נשים יצליחו להתיישר בקלות בעוד גברים יאבדו את שיווי המשקל שלהם ויפלו.

הרשת מלאה בסרטונים של זוגות מנסים לעמוד באתגר. הזוג כריסטינה סורנטינו וארוסה דווין הוכיחו שעל אף מבנה הגוף השרירי שלו - הוא לא מצליח לעמוד באתגר. בסרטון שצבר כבר יותר ממיליון צפיות, נראית כריסטינה מבצעת את האתגר בלי למצמץ בעוד שדווין השרירי והמקועקע נתקע בשלב הגורלי. צפו בסרטונים ואחריהם נסביר לכם מדוע זה קורה.

אז למה רק נשים מצליחות?

יש שתי סיבות ליתרון הנשי המובהק באתגר הזה: כפות הרגליים ומרכז שיווי המשקל של הגברים. לגברים יש בדרך כלל כפות רגליים גדולות יותר משל נשים, כך שהמרחק שהם תופסים מהקיר הנו גבוה יותר ובנוסף, אצל גברים מרכז שיווי המשקל נמצא גבוה יותר ומרוכז בחזה, בעוד שאצל נשים הוא נמצא בירכיים. כמובן שיש גם יוצאים מן הכלל: גברים נמוכים יצליחו בעזרת ריכוז ומאמץ לעמוד באתגר, בעוד נשים גבוהות יתקשו בו.

החוקר האמריקאי ג'רמי ג'ונסון כתב על כך בבלוג שלו: "זה הכל קשור למרכז שיווי המשקל שאצל הנשים נמצא מתחת למותניים, בעוד אצל גברים הוא גבוה יותר. לכן, עבור רוב הנשים, מרכז שיווי המשקל כשהן כפופות הוא מתחת לכיסא ואצל הגברים הוא מעליו". פרופסור בריאן פורד מאוניברסיטת קיימברידג' מאמין שהסיבה נעוצה בגודל כפות הרגליים של הגברים. הוא אמר ל"סאן": "נכון שאצל נשים מרכז שיווי המשקל נמצא באזור נמוך מגברים בכמה סנטימטרים, אבל זו לדעתי לא הסיבה שגברים לא עומדים באתגר הזה. לגברים יש כפות רגליים גדולות יותר מנשים. שני צעדים אחורה לגבר זה כבר מרחק של 60 ס"מ בעוד אצל הנשים זה 50 ס"מ. כך יוצא שהגבר עומד רחוק יותר מהקיר ולכן הוא נאלץ להישען קדימה. לעומת זאת, רגליה של האישה קרובות יותר לקיר ולכן היא נשענת לאחור וקל לה יותר להרים את הכיסא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully