וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעלית היא לא רק קופסת מתכת שנעה בפיר יותר": KONE משיקה טכנולוגיית מעליות חדשה

"אני חושב שאנחנו נכנסים לאזור חדש בו המוצר עצמו כבר לא משנה, אלא המשתמשים מתעסקים בחוויית השימוש סביבו", חברת המעליות KONE חושפת את המעלית העתידית, ומנסה בעיקר לייעל ולשפר את חווית השימוש ולקצר לכם את הזמן

המעלית החכמה החדשה של חברת KONE/צילום ועריכה: KONE

בשביל רבים המעלית זו פשוט תחנת המעבר בין קומת הלובי לקומה הרצויה, לרוב לכמה שניות בודדות. הרבה חידושים אי אפשר למצוא בקופסת המתכת הזו, והיא די זהה בין בניין לבניין. עם זאת, לחברה הפינית KONE יש כמה בשורות בנושא, ומדובר כנראה בהצהרה הבולטת ביותר בתחום. על מנת שתוכלו להבין מה היצרנית הפינית מנסה לעשות כאן, חשוב שנציג קודם את הבעיות שעומדות בפני העולם המודרני, ולהבהיר בדיוק למה ולמי הפתרונות שלהם מיועדים. הרי רוב בנייני המגורים בארץ הם לרוב בנויים מכמה קומות, ולהשקיע במעלית בשביל נסיעה של שניות בודדות ושינוע של מספר מצומצם של דיירים, כנראה לא מה שהחברה מכוונת אליו.

בתל אביב, למשל, צפויים להיבנות מספר גורדי שחקים בעשור הקרוב, והם עתידים לאכלס אלפי אנשים מדי יום. אבל גם במתכונת הנוכחית, יש אינספור בניינים, בעיקר משרדי עבודה גדולים, הסובלים מדי בוקר מפקק אנושי בדרך למשרד. על מנת לנתב אלפי עובדים באותה השעה בבוקר לקומה שלהם, צריך הרבה יותר מרק צי בלתי נגמר של מעליות, אלא גם מערכת חכמה שתדע לנהל את העומס. לכן, ב-KONE פיתחו שיטה חדשה לשנע אנשים במעליות על ידי הצגה של מערכת חכמה, אותה הם כבר החלו להריץ במקומות בודדים בישראל. לדוגמה, בבניין אחד, החברה פיתחה מערכת שתתן לכל עובד מספר מעלית ברגע שהוא מעביר את כרטיס העובד שלו בדלת. בכך, היא הצליחה להפחית באופן ניכר את זמני ההמתנה למעלית.

עוד המעלית החכמה יודעת לנתב את עצמה באופן אוטומטי לסביבת הקומות הפופולריות בכל שעה נתונה. בבוקר, למשל, המעלית תגיע באופן אוטומטי לקומת הקרקע, ואילו בסביבות שעות הצהריים, המעלית תתמקם באופן אוטומטי בקומות העליונות. הכל, בסופו של דבר, על מנת להפוך את המעליות לחכמות יותר מאי פעם. אבל זה ממש רחוק מלהסתיים שם, משום שהשוק, במיוחד בעולם המעליות, תמיד דורש יותר על מנת להבין מה הערך המוסף. הרי בעיניי רבים מדובר בסך הכל ב"קופסת מתכת שנעה בפיר" - אז זהו, שבעולמה של החברה הפינית, זו נחלת העבר, והיא הקדישה את השנים האחרונות בהפיכת עולם המעליות למעניין יותר ומחובר יותר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
המעלית החכמה של KONE. KONE,
המעלית החכמה החדשה של KONE/KONE

במסיבת העיתונאים, יצרנית המעליות הפינית השוותה את התחום לעולם הרכב. "למה כולנו מסתכלים על מכוניות שחלקיהן הפנימיים זהים אולם חושבים שהן שונות לחלוטין - פשוט בגלל החוויה שלנו איתן", אמר על הבמה הנריק ארנרות', מנכ"ל ונשיא החברה. בכך KONE מנסה להבליט ולהבדיל את עצמה בשוק מול מתחרות כמו "שינדלר" או "אוטיס", הפופולריות גם בישראל. "בעוד 10 שנים, בריטניה וצרפת יהפכו למקומות בהם בכל דירה תוכלו למצוא רק אדם אחד, ועל מנת לפתור את בעיית הצפיפות, הקבלנים החלו לבנות לגובה במקום לרוחב. הציפיות של הלקוחות שלנו משתנות עם השנים, ולכן גם הטכנולוגיה שלנו חייבת להשתנות מאוד בשנים הקרובות. האתגר הוא לעשות זאת בלי לשנות את היסוד לחלוטין, וזאת על מנת להתאים את עצמנו לתשתיות הקיימות ולא להפוך את העבודה למסובכת יותר".

KONE רוצה שתדמיינו שמהרגע שנכנסתם לדלת הבניין, הוא יודע שהגעתם. הוא מזמין עבורכם את המעלית לקומה שלכם באופן אוטומטי, כך שלא תצטרכו להניח את התיקים או השקיות שלכם. במידה והמעלית תזהה שאתם לבד, היא תנגן לכם את המוזיקה שאתם אוהבים באמצעות שיתוף הפעולה החדש עם SoundTrack. כל חוויית השימוש במעלית משתנה על מנת להפוך את החוויה ליותר זורמת, חלקה והכי חשוב - מחוברת. שיתוף פעולה אחר שהחברה הכריזה עליו היא עם "בליינדסקוור", אפליקציית הניווט לעיוורים, כך שאנשים עיוורים יוכלו לנווט ישירות למעלית שתוזמן בשבילם באופן אוטומטי דרך האפליקציה.

"השינויים שאנו עושים כיום נעשו בשיתוף פעולה עם הלקוחות שלנו. עשינו המון מחקרים. אנחנו לא יכולים לגשת לפיתוח עם גישת 'ראש בקיר' יותר, אלא אנו חייבים להפוך לפלטפורמה שתהפוך את החיים של המשתמשים בה לטובים ונוחים יותר. זה ישנה את החווייה של המשתמש שלנו עם המעליות לחלוטין, ואפילו יותר מכך, זה ישנה לחלוטין את פני התעשייה כולה בעתיד. אנחנו משלבים את טכנולוגיות המחר בבניינים של היום. כל המעליות שלנו מעתה ואילך יהיו מחוברות", הוסיף ארנרות'.

מנוע מעלית של KONE בבניין ה-Cheese Grater בלונדון. עמית לגו, לונדון, מערכת וואלה!
מנוע מעלית של KONE בבניין ה-Cheese Grater בלונדון/מערכת וואלה!, עמית לגו, לונדון

עוד KONE החלה לשתף פעולה עם חברות כמו אמזון אלקסה כדי לפתח יותר ויותר את הפלטפורמה החדשה שלה, הזמינה לכולם בקוד פתוח, בהתניית אישור מהחברה. כלומר, כל חברה וכל אדם יוכל לפתח הרחבות ותוספים למעלית, כשה-API, אותו מנגנון שממנו אפשר למשוך כל פרט מידע שרק תרצו, יהיה זמין לבעלי הבניין. "אנחנו נציג, בין היתר, גם שירות מוזיקה שיתחבר למעליות שלנו. אלו דברים שאף חברה אחרת בתעשייה לא עושה". גם החומרים של המעליות עצמן השתנו לחלוטין. בראש ובראשונה, כל החומרים החדשים יהיו אנטי בקטריאלים, כך שהמעליות יהיו נקיות והיגייניות יותר מאי פעם. עוד המעליות יגיעו עם מתכת שתרפה את עצמה, כך שהן חזקות ועמידות יותר מכל דגם אחר שהחברה יצרה. עוד יש שינויים ניכרים בעיצוב, כך שניתן להתאים כל מעלית למה שהלקוח ירצה.כך למשל, בדגמים החדשים יהיה מסך ואורות לד שיוחלפו בהתאם לכל בקשה.

KONE השיקה לפני כן גם את מערכת "24/7 Connected Services", המאפשרת ניטור, ניתוח ותצוגה מקוונת של נתונים המגיעים מחיישני המעליות, ובכך משפרת את הביצועים, האמינות והבטיחות של המעליות שלה. המערכת מאפשרת חיזוי תקלות מראש וביצוע תחזוקה מונעת שתחסוך משאבים רבים, לרבות זמן. המערכת הזו תגיע בכל הדגמים החדשים. "היום אנחנו למעשה משיקים פלטפורמה פתוחה לחלוטין, כך שבמקום שכל אחד יתכנת בנפרד ויבנה רכיבים שונים לכל מעלית, כולם יוכלו לעשות זאת בקלות", אמר לי פייר ליוטו, נשיא אזור מזרח אירופה ומזרח תיכון ב-KONE.

כיצד KONE מאמינה שיראו ערי העתיד? מה המסר שלכם לנושא הזה?

"אני חושב שאנחנו נכנסים לאזור חדש בו המוצר עצמו כבר לא משנה, אלא המשתמשים מתעסקים בחוויית השימוש סביבו. מה שאנחנו רואים היום זה שבניינים חכמים מחויבים לספק חווית שימוש טובה יותר לדיירים, ושכעת גם עולם המעליות חייב להסתגל לטריטוריה החדשה הזאת. ודרך ההכרזה שאנו עושים היום, אנחנו למעשה תופסים את השליטה על התחום הזה בשוק ותורמים לחווייה מחודשת של שילוב הטכנולוגיה והמוצר למשתמש דרך כל התחומים - התאורה, הצלילים והמידע שזורמים דרך המעליות החדשות שלנו. מעליות הן כבר לא קופסת מתכת שנעה בצורה אנכית, אלא דרך ליצור חוויה לבניינים החכמים של העתיד".

המעלית החכמה של KONE. KONE,
המעלית החכמה החדשה של KONE/KONE

למה בעצם אנחנו צריכים את זה? כיצד תתרום לנו החוויה הטכנולוגית במעליות?

"אנחנו כבני אדם חיים עם כל שנה שעוברת בעולם מחובר יותר. עוד אנחנו רואים שאנשים גרים יותר לבד ושכל חוויית המגורים והעבודה השתנתה לחלוטין. אנשים רוצים לגור קרוב יותר לבית המקורי שלהם ולאיפה שהם עובדים, ולכן הגבולות בין עבודה לחיים אישיים ולבידור שאנו מקבלים ביומיום אט אט מטשטשים. ולכן, עם הצפיפות החדשה של ערי המגורים, בניינים יהיו חייבים להפוך לגבוהים יותר ויותר, והמעלית תהפוך לחלק בלתי נפרד בחיים המחוברים שלנו. אם אנחנו נצליח להפוך את המעלית שלנו לחלק מהמהפכה הזאת. לכזו שתשפיע על המשתמשים. אני חושב שזה דבר טוב".

למעשה המערכת כולה של המעלית עלולה להיות חשופה לפריצות ובעיות פרטיות קשות. איך אתם מתמודדים עם הבעיה הזו?

"כמובן שאנחנו פעלנו ועדיין פועלים להרחיק את כלל השירותים שלנו מהתערבות זדונית חיצונית. מהפן הביטחוני, כל הנתונים והחיישנים שאנו נותנים גישה אליהם לידי המשתמשים והמפתחים הם נפרדים לחלוטין מהמערכת הבטיחותית של המעלית. כלומר אף אחד לא יכול להתחבר למערכת מרחוק ולשנות את מהירות המעלית או את הקומה אליה היא אמורה להגיע. זו מערכת מופרדת לחלוטין. מהפן של שמירת פרטיות המשתמשים, המעלית היא לא קופסה השוכנת אצלכם בבית, אלא היא משהו יותר ציבורי ונבנית גם בצורה הרבה יותר בטוחה. החיבורים בין המעלית למערכות החיצוניות שלה מוצפנים לחלוטין מקצה לקצה. עוד אנחנו חברה אירופאית ואנו מודעים לחוקי ה-GDPR ואנחנו עובדים ופועלים על פי החוקים הללו".

seperator

עם הפרויקטים עליהם חתומה KONE בעולם ניתן למנות את מגדל ג'דה בערב הסעודית, המגדל הגבוה ביותר בעולם, שיתנשא לגובה של קילומטר, מגדל 'השמיים' בניו זילנד, המתנשא לגובה 229 מטר ומגדל השארד בלונדון. בארץ הקימה החברה מעליות בפרויקטים כגון מנורה מבטחים ברמת גן, מלון רוטשילד 22 ומגדל מאייר בתל אביב.

הכתב היה אורח של חברת KONE בלונדון

  • עוד באותו נושא:
  • מעליות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully