וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי‌ ‌בכירים‌ ‌בחברות‌ ‌ענק‌ ‌לצד‌ ‌סטארטאפיסטים‌ ‌צעירים:‌ ‌ביקרנו‌ ‌בכנס‌ ‌הענק‌ ‌של‌ ‌אמזון‌

עמית סלונים הגיע לכנס השנתי של אמזון שירותי אינטרנט (AWS) בלאס וגאס, ביחד עם עוד 60 משתתפים וביניהם: סטארט-אפיסטים צעירים, לצד בכירים בחברות ענק. כולם הגיעו כדי ללמוד מהמובילה העולמית בתחום הענן

אנדי גסי מנכל AWS. יח"צ,
אנדי ג'סי, מנכ"ל AWS, במהלך הכנס בלאס וגאס/יח"צ

היא אומרת שקוראים לה ליסה. ליסה סימפסון. "אבל את בכלל לא נראית צהובה כמו בטלוויזיה!", אני מגיב בהתלהבות של מישהו שלא ישן 24 שעות. היא נראית כאילו זו פעם ראשונה שמישהו הגיב ככה לשם שלה. ליסה מציגה את עצמה בפניי לאחר ששמה לב לאפליקציית AWS Events שמותקנת לי על הסמארטפון. "זאת הפעם הראשונה שלי ב-re:Invent", ליסה מספרת לי, "שמעתי שהולכים להיות 600 אלף איש הפעם". אני אומר לה שהמספר קרוב יותר ל-60 אלף, אבל זה עדיין מספר ענק של משתתפים יחסית לכנס מקצועי וכמעט לימודי באופיו. "לא לא, אני אומרת לך, הולכים להיות 600 אלף. האמת היא שאני מגיעה במקום הבוס שלי, ואני בעיקר מתכוונת להשתכר ארבעה ימים. בכל זאת לאס וגאס", מסכמת ליסה.

בסופו של דבר הגיעו "רק" 65 אלף איש לכנס re:Invent שנערך על פני כמה מלונות ואולמות כנסים בלאס וגאס במהלך השבוע. וזה מספר מטורף לכל הדעות. שש פעמים היכל הספורט ביד אליהו, יותר מפעמיים בלומפילד - כמות עצומה של אנשים שמגיעים מכל קצוות העולם, לא כולל 126 עיתונאים שהגיעו מ-26 מדינות ומדברים 20 שפות שונות. אני הייתי אחד מהם.

כעיתונאי, זכיתי בשרשרת אדומה שנותנת כניסה מהירה לכל האירועים, הסדנאות וההרצאות - אבל בחרתי לראות איך הכנס נראה דווקא מעיניהם (ורגליהם) של עשרות האלפים שלא זכו לתג עיתונות. והאמת היא שמדובר בחוויה יוצאת דופן, גם בתוך עולם הטכנולוגיה. החוויה של לראות משהו כמו עשרת אלפים בני אדם שהגיעו מכל העולם, התעוררו מוקדם בבוקר, הולכים בתוך מסודר בכל הדרך העקלקלה של הקזינו ממלון הונישיאן אל אולם הכנסים של מלון הסנדס ז"ל - הכל כדי לראות הרצאה של אנדי ג'סי, המנכ"ל של AWS.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
AWS ReInvent. אמזון AWS,
כנס ה-re:Invent של AWS בוגאס/אמזון AWS

ג'סי אינו סטיב ג'ובס, הוא גם לא מייקל ג'קסון. זה נשמע מובן מאליו, אבל חשוב לציין את זה כדי להבין כמה התופעה של אלפי אנשים שעומדים בתור דחוק כדי לצפות בו מדבר על התפתחויות לא מאוד דרמטיות בשירותי הענן של אמזון היא מרתקת. ג'סי לא הגיע למכור מוצר חדש, הוא לא הגיע כדי להלהיב את הקהל עם איזו השקה מפתיעה - הוא פשוט בא להודות להם על זה שהם חלק מהכנס העצום הזה שהולך ומתרחב מדי שנה.

אלפי אנשים שעמדו בתור נשארו בחוץ, ונאלצו לצפות בהרצאה על מסכי ענק או פשוט בסמאטרפון שלהם. האלפים שמצאו את עצמם בתור אולם הכנסים העצום מצאו את עצמם מול הרצאה ארוכה של איש לא מלהיב במיוחד, שהציג בפניהם כמה הכרזות חשובות ומעניינות, אבל בדרך הכי קולית שאפשר. כמו רוצה לומר, "אני לא צריך להגיד לכם כמה שאני גדול, אתם תבינו לבד". על הדרך הוא מסביר ש-AWS צמחה ל-175 שירותי ענן מתקדמים לעסקים. לא צריך להבין בכלל מה זה אומר, רק את השורה התחתונה: החברה כמעט הכפילה את השירותים ללקוחות שלה בתוך שנתיים. על הדרך הוא רומז ללקוחות של המתחרה הגדולה מיקרוסופט, שיבדקו כמה שירותים נוספו לשירות שלהם.

בהרבה מובנים AWS, מחלקה שנוסדה באמזון לפני 13 שנים והפכה מאז לאחת הרווחיות ביותר בחברת מאות המיליארדים, היא המכבי תל אביב בכדורסל של שירותי השרתים לעסקים. בכל אחד מהפאנלים שנכחתי בכנס היה חשוב לבכירי AWS להזכיר כמה הפער ביניהם לבין המתחרה השני בשוק גדול. זה לא מספיק שהם הכי גדולים, הם צריכים גם להזכיר כל הזמן כמה שהאחרים קטנים.

דיוויד סולומון גולדמן, מנכ"ל גולדמן סאקס. יח"צ,
דיוויד סולומון גולדמן, מנכ"ל גולדמן סאקס, במהלך הכנס בלאס וגאס/יח"צ

לא מדובר בהתנשאות או בביטחון עצמי מופרז, זו המציאות. נוח, סגן נשיא לענייני טכנולוגיות של בנק ניו יורקי גדול, מספר לי שהמעבר של הבנק שלו לשירותי הענן של AWS לא היו פשוטים, אבל זו ההחלטה הכי נכונה שהוא עשה בתפקיד שלו. גם ריאן, ילד בן 22 שפתח חברת סטראט אפ יחד עם 4 חברים מהקולג' עם רעיון להקים את אפליקציית השידוכים המושלמת המבוססת על בינה מלאכותית, מסביר שהוא הגיע לכנס כדי להשתתף במספר סמינרים לימודיים שמעניינים אותו - אבל אין בכלל סיבה "למכור" את המוצר של AWS בגלל שהוא "באופן משמעותי טוב יותר משל המתחרים".

אם אצל עשרות אלפי באי הכנס היה קונצנזוס מוחלט על עליונותה הטכנולוגית של AWS, נראה שמי שחושב אחרת הוא דונלד טראמפ, שהשם שלו מתנוסס על אחד מהמלונות הכי בולטים בעיר בה יש יותר בתי מלון בולטים ממדרכות. זה לא שטראמפ הפך למומחה גדול בענייני שרתים או אחסון בענן, אבל לפי כל ההערכות, ההחלטה של הפטנגון להשתמש בשירותי הענן של מיקרוסופט במכרז ששווה לחברה 10 מיליארד דולר, הגיעה לאחר התערבות פוליטית של טראמפ. לפי השמועות, טראמפ ביקש מאחד הגנרלים הבכירים בפרוייקט "לזיין את אמזון", ככל הנראה עדות לאיבה העמוקה שרוכש טראמפ לג'ף בזוס, הבעלים של אמזון, שבמקרה הוא גם הבעלים של הוושינגטון פוסט, לא בדיוק כלי התקשורת הכי פרו-טראמפ בעולם.

בכירי אמזון מסרבים להגיב לעניין לציטוט, מכיוון שהעניין נמצא כרגע בבירור משפטי - אך הם כן מנסים לשדר מסר ברור: "אנחנו הכי טובים, אם ארצות הברית רוצה את השירות הכי טוב עבור הצבא שלה ועבור הביטחון שלה - היא צריכה לבחור בנו". מצד שני, מומחה צבאי ישראלי הסביר לי בפשטות שלמרות כל היתרונות ש-AWS מציגים, האמריקנים העדיפו "לא לשים את כל הביצים שלהם בסל אחד". לטענתו, הצבא האמריקני העדיף שירות היברידי, שיאפשר להם לשמור חלק מהמידע המסווג בחוות שירותים ייעודיות ומאובטחות, ולא להעביר את כל המידע לענן. "אפשר לדמיין את הגנרלים הזקנים שישבו בחדר יחד עם פוליטיקאים חסרי מושג והם חשבו: 'טוב, מה שצריך זה שיהיו הרבה חיילים שיכולים לאבטח את המידע עם מכונות ירייה וטנקים'. אם מסתכלים על זה מנקודת המבט שלהם אפשר להבין למה הם הלכו עם מיקרוסופט".

AWS ReInvent. אמזון AWS,
כנס ה-re:Invent של AWS בוגאס/אמזון AWS

בכל רגע נתון במהלך היום ניתן לראות אלפי בכירים בחברות ענק יושבים לצד סטארטאפיסטים צעירים ומשתלבים באחד ממאות הסמינרים הלימודיים שמתקיימים במהלך היום. "זה בעצם ההבדל בין הכנס הזה לבין רוב הכנסים הטכנולוגיים", מסביר לי ריקרדו, מתכנת תוכנה מקולומביה שחולק איתי שאטל שמחבר בין שלל המיקומים הענקיים של re:Invent, "אני רודף כל היום אחרי הזנב של עצמי בניסיון להספיק כמה שיותר הרצאות כאלה. חלקן מעניינות יותר וחלקן פחות".

בינתיים הלילה יורד על עוד לילה בווגאס והחגיגות של רבבות המשתתפים בכנס נמשכות אל תוך מתחם ה-re:Play שכולל משחקים, פעילויות וגם ריקודים אל תוך הלילה בכמה מהמועדונים הכי נחשקים בעולם. מועדון ה-Tao האקסלוסיבי שנמצא בתוך מתחם המלונות האדיר של שלדון אדלסון פתח את שעריו בפני באי הכנס לערב אחד. השילוב של אנשי הטק המאופקים שהגיעו ללמוד על שירותי ענן לבליינים הקבועים באחד ממועדוני הלילה הנוצצים בעולם הוא בדיוק הסיבה שאת הכנס הזה אי אפשר לערוך בשום מקום אחר בעולם.

מחוץ למועדון הלילה, כשאני מסתכל על אלפי הלקוחות מרחבי העולם שהגיעו כדי לחוות את האירוע הגדול של ג'ף בזוס וחבריו, אני שם לב שהיחס בין גברים לנשים לא כל כך מתאים לשנת 2020 שנמצאת ממש בפתח. על כל משתתפת בכנס ניתן למצוא שלושה משתתפים. לפחות. מבט על השמות של משתתפי הפאנלים מראה תמונה דומה. רוב המרצים הם גברים. רובם המוחלט לבנים, חלקם ממוצא אסייתי. אולי היו שם מרצים שחורים, אבל לא ראיתי אותם. זה המצב הקיים, ואמזון לא אשמה בכך, אבל בשנה הבאה לצד הנתונים המדהימים על כך ש-AWS גדלה במספר הלקוחות והשרותים שהיא מציעה, יהיה נחמד לחשוף גם כמה הצטמצמו הפערים המגדריים בהנהלת החברה, כמה עובדים היספנים או שחורים התקדמו, ועל כך שנשים וגברים מרוויחים בחברה בדיוק אותו הדבר. זה יהיה קסם יותר קשה לביצוע מכל הקסמים שיש בלאס וגאס, וזה בטוח יהיה מרשים יותר מלאחסן מידע ממוחשב על ענן וירטואלי.

הכותב הינו אורח אמזון בלאס וגאס.

  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully