וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושלם מכל בחינה, ועכשיו גם במחשב: בדקנו את Red Dead Redemption 2

17.1.2020 / 11:03

חברת רוקסטאר יצרה לעצמה שם כאחת מהחברות הטובות בעולם בתחום הגיימינג, ולאחרונה שחררה את המשחק Red Dead Redmption 2 למחשב. עמית לגו בילה כמה שעות מול המשחק, וחזר עם פה פעור

טריילר למשחק Red Dead Redemption 2/יח"צ

בשנים האחרונות חברת רוקסטאר יצרה לעצמה שם כאחת מהחברות הטובות בעולם בתחום, וכזו שגם מצליחה לגרוף רווחי ענק על כותרים שהכריזה עליהם לפני שנים רבות. החברה אחראית בין היתר על משחקי ענק כמו GTA ו-L.A Noire ואפילו סדרת משחקי מקס פיין. החברה שהוקמה ב-1998, סך הכל לפני 20 שנים, היום נחשבת לאימפריה. ואולי הקרדיט הכי גדול שאפשר לתת לה - היא אינה פועלת על לוחות זמנים, וכבר מזמן אמרה שהיא מעדיפה לחכות עם ההשקות הגדולות עד שהמשחקים שלה באמת יהיו מוכנים בדקדקנות מופתית. התוצאות, אגב, מראות הצלחה מסחררת. שבוע הפתיחה של GTA V, למשל, הוא המרוויח בהיסטוריית הגיימינג.

סדרת Red Dead נוצרה על ידי רוקסטאר אי שם ב-2004 עם Red Dead Revolver. כבר בחיתוליו המשחק נועד לעסוק במערב הפרוע של המאה ה-19 ותוכנן להיות מגוף שלישי, בדיוק כמו שאר הכותרים של רוקסטאר בשנים האחרונות. ב-2010 הכותר שני בסדרה, Red Dead Redemption, הגיח לחנויות וזכה לשבחים בעצמו מטעם מבקרי עולם הגיימינג. ללא ספק היה מדובר במשחק ששינה את פני השטח של העולם הזה דאז. זה היה משחק שכל גיימר היה חייב לשחק בו, והוא כלל כמה מהנופים המדהימים ביותר שהיה ניתן ליצור עם טכנולוגיית הגרפיקה של תחילת העשור. רוקסטאר "שיחקה אותה" במובן הזה, אולם קהל המעריצים עדיין התאכזב כשהודיעה שהמשחק לא יגיע כלל למחשב.

Red Dead Redemption 2. Rockstar Games, אתר רשמי
Red Dead Redemption 2/אתר רשמי, Rockstar Games

שמונה שנים לאחר מכן, המשחק Red Dead Redemption 2 הגיע ושינה שוב את פני השטח של עולם הגיימינג. רוקסטאר הצליחה ליצור עולם מלא חיים, פעיל ומרתק, אפילו יותר מזה של המשחק השני בסדרה. השבחים הגיעו מכל עבר ובצדק - מדובר במשחק שהתרכז בכל הפרטים השוליים שחברות מתחרות כמו EA ויוביסופט, שדואגות להוציא כותר בסדרה מדי שנתיים, נוטות לשכוח. עם זאת, גיימרים שוב נשאו את עיניהם לרוקסטאר בבקשה להביא את המשחק למחשב, ולאחר שנה ארוכה של המתנה, היא סוף סוף עשתה זאת. רד דד רדמפשן 2 הוא ללא ספק המשחק הכי טוב שאתם יכולים לרכוש כיום למחשב שלכם, וזה ממש לא רק בגלל הגרפיקה. זה השילוב של הכל - הסיפור המרתק, העולם הפתוח, הירידה לפרטים וטוב נו, כן, גם הגרפיקה המפילת לסתות, בלשון המעטה.

האירועים של המשחק השלישי בסדרה מתרחשים קצת לפני אלו של המשחק השני, במערב הפרוע של סוף המאה ה-19. הסיפור עוקב אחר ארתור מורגן, חבר בכנופיית הפושעים של ואן דר לינד ההולנדי. לאחר שוד שהשתבש בעיירה המערבית בלאקווטר, מורגן והכנופייה מוכרחים לברוח כמה שיותר מהר מהאזור. עם כמה מהרוצחים השכירים הכי טובים והסוכנים הפדרלים מאחוריהם, מנסים לתפוס ולהרוג אותם, הם נאלצים להילחם בכל מי שעומד מעולם ולבזוז כל מקום בדרך על מנת לשרוד. הכנופייה לאט לאט מתקדמת ברחבי אמריקה המערבית, בזמן שמתגלים חילוקי דעות פנימיים שמאיימים לקרוע את הכנופייה מבפנים. ארתור נותר בהתלבטות קשה האם לעקוב אחר הרעיונות והשאיפות שלו, או שמא ימשיך לשמור אמונים לכנופייה שגידלה אותו.

Red Dead Redemption 2. Rockstar Games, אתר רשמי
Red Dead Redemption 2/אתר רשמי, Rockstar Games

אני חושב שפה הגדולה של רוקסטאר מתגלה באמת. הדמויות הראשיות לא נותרות לחסד תסריט רע כמו בהרבה משחקים אחרים, אלא מתפתחות ומתעצבות מחדש עם אופי שמקרב אותנו יותר ויותר אליהן. כשאחת עומדת בפני החלטה קשה, לא יכולתי שלא להיות בעצמי על קצה המובש, מתלבט כאילו אותה ההחלטה תשפיע על חיי האמיתיים. במובן מסוים, המשחק מקרב אותך לעולם הזה יותר מכל מה שסרט, טוב ככל שיהיה, אי פעם יוכל לקרב. החיבור ביני לבין ארתור הרגיש הכי קרוב שיש, ועם כל תהפוכה בעולמו, קשה היה לא לגלות אמפתיה לדמותו.

אז הגיע גם מצב המולטי פלייר ולקח את כל מה שידעתי על סיפור עמוק, כואב ומורכב והפך את השטח תוך רגע למרכז התפרעות ילדותית שראיתי קודם לכן רק בעולם הפתוח של GTA V, ובחיי, כמה שזה כיף. תוך שניות ספורות כבר הייתי בעולם הפתוח יחד עם אנשים מרחבי העולם, חוזה בדברים הכי מגוחכים שאתם יכולים לעלות על דעתכם. רגע אחד אני מוצא את עצמי מטפס על ההרים ומביט על הנוף, וברגע אחר אני חוזה בתחרות סוסים שמנצלת את אחד הגליצ'ים במשחק ומתפקע מצחוק. זה מה שהופך את Red Dead Redemption 2, לדעתי, לחוויית המשחק המושלמת שאני רגיל לקבל מרוקסטאר כבר שנים רבות. אלו הדברים הקטנים שממש גורמים לי להעריך כמה השקעה יש במשחק הזה: החל מהדרך שבה דמויות שעומדות לידי נרתעות כשאני יורה בנשק, ועד כמה שהעולם עצמו חי גם ללא קשר לדמות של ארתור. בהרים המושלגים ניתן ללכת אחר עקבות הזאבים כדי לגלות קרבות, ובמקרה אחר ניתן לראות כיצד אזרחים מן המניין מגיבים לשינויים מינוריים בדמות שלכם.

Red Dead Redemption 2. Rockstar Games, אתר רשמי
Red Dead Redemption 2/אתר רשמי, Rockstar Games

ולכן, אני כל כך מתבאס שההשקה למחשב לא הייתה חלקה כפי שקיוויתי. היא הייתה מלווה בקריסות ובגמגומים, שאני עדיין חוזה בהם מדי פעם. מצד אחד, המשחק נראה מדהים על המחשב ויש לו פוטנציאל עצום להיות אחד מהכותרים המדהימים ביותר שאי פעם הגיעו לפלטפורמה הזאת. מצד שני, מרגיש שגרסה השחרור לא מוכנה מספיק. הדבר היחיד שניתן להגיד לחיוב בנושא זה איך בעודי מתקדם בסיפור שאורכו כ-50 שעות, רוקסטאר המשיכו לעדכן את המשחק כך שיהיה יציב ועמיד יותר - ועם כל עדכון, בהחלט ניתן לחוש בכך. יש עוד כל כך הרבה לספר על המשחק: הנשקים, הסוסים, היחסים עם האנשים ועם כסף, משימות הצד, האווירה ועוד, אולם רבים כתבו על כך בעבר וטוב ממני. מדובר ביצירת אמנות מופתית שלא ממקומי לומר לכם לוותר עליה, והיא ללא ספק שווה כל שקל. זה המשחק הכי מרשים ויזואלית, ובין הטובים ביותר בתחומו בכל שאר הקטגוריות שתוכלו למצוא והוא ללא ספק מומלץ לכל חובב גיימינג עם מחשב מספיק חזק כדי להריץ אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully