וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפתיעות וזולות (מאוד): בדקנו את האוזניות האלחוטיות של Cowin

25.12.2019 / 8:52

חברת Cowin נחתה בישראל לפני מספר חודשים, ומנסה להיות "שיאומי של עולם האודיו". עמית לגו לקח את האוזניות האלחוטיות "טרו ויירלס" לבדיקה, והופתע כששמע את המחיר. הן אולי רחוקות מלהיות מושלמות, אך בהחלט נותנות פייט ליצרניות הוותיקות

צילום מסך

בוידאו: מישהי הוטרדה ברשת בגלל תמונה של אוזניות

חברת Cowin נחתה בישראל רק לפני מספר חודשים, והיא למעשה מתיימרת להיות "שיאומי של עולם האודיו". האוזניות שלה מכוונות לאלו שלא מחפשים להוציא את הכסף שלהם על מותגי העל כמו אפל, סוני ו-Bose, אולם סדרת האוזניות שלה עדיין לא נחשבת לזולה ביותר בשוק. לכן כששמעתי על השקת אוזניות הטרו ווירלס שלהן בישראל, בתג מחיר של 269 שקלים בלבד, במקביל להשקת האיירפודס פרו, הייתי חייב לנסות אותן. בסופו של הדבר הצרכנים רוצים לחסוך והרוב בישראל עדיין נשלט על ידי אנדרואיד, לכן לאוזניות כאלו יש כל כך הרבה פוטנציאל לכבוש את הקטגוריה ולעשות לעולם האוזניות את מה ששיאומי עשתה לעולם הסמארטפונים. ה-KY02 נראו לי בהתחלה כמו מוצר שאני עתיד להתאכזב ממנו, אבל עדיין הייתה לי תקווה עבורם.

לא האוזנייה הכי יפה בקייס

אפשר להבין את הבחירות העיצוביות של המותג הסיני - הרי מדובר באוזניות אלחוטיות לחלוטין בכמה מאות שקלים. הקופסה שלהן לא החמיאה במיוחד, וכך גם קפסולת ההטענה כשפוגשים אותה לראשונה. למעשה, עוד לפני שבכלל ראיתי את האוזניות, המכלול של האביזרים לא הרשים למדי - נרתיק חצי קשיח, שכנראה מוכרים בשקלים בודדים באיביי, וכמה קצוות מסיליקון עבור כל גדלי האוזניים. התוספת של הנרתיק, אגב, נחמדה מאוד ולא מובנת מאליו, שכן הקפסולה של האוזניות מספיקה בעצמה לנשיאה. וזה כמובן מביא אותנו לקייס עצמו. לעומת המתחרות, היא לא גדולה במיוחד. המבחן הראשון שלי עם אוזניות כאלו זה "האם הן יכנסו לכיס הקטן בג'ינס?", ובאופן מפתיע, הן מצליחות, גם אם הן עדיין מעט בולטות ממנו. בהשוואה לזו של סנהייזר, היא קטנה באופן משמעותי, אבל כמובן הרבה פחות מעוצבת ויוקרתית.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

הקופסה עצמה עשויה מפלסטיק זול בצבע שחור, שרק מדגיש עוד יותר מדוע הן כה זולות. איכות הבנייה די גרועה, ובמיוחד בחלקה העליון, שם הוא חלול לגמרי עקב הפתח, היא מרגישה חלשה וזולה. לטובתה, היא משתמשת במגנטים חזקים כדי לשמור על עצמה סגורה וכן על מנת להטעין את האוזניות, בדומה לאוזניות אחרות כמו אפל וסנהייזר, שהרגישו שונה מהקפסולה, והרבה יותר קשיחות ועמידות.

אוזניות Cowin KY02. עמית לגו, מערכת וואלה!
העיצוב לא מדהים, אבל הוא מספיק. ה-Cowin KY02/מערכת וואלה!, עמית לגו

האוזניות עצמן כוללות כפתורי מגע לשליטה על המנגינה וכן על העוזרת הקולית בסמארטפון, אולם אחסוך לרוכשים הרבה ניסוי וטעיה - הם לא עובדים, בכלל, אפילו לא קצת. כל מה שרציתי זה לעצור את המוזיקה ולא לסטור לעצמי באמצע קו 480 בתקווה שהעוזרת הקולית לא תחליט שקראתי לה שוב. נוסף על כך, ה-KY02 הן ללא ספק אוזניות הטרו ווירלס הקטנות ביותר שניסיתי, מה שמצד אחד תורם מאוד לנוחות אם תנסו להישען איפשהו, ומצד שני קצת זורה פחד לאבד אותן במידה ויפלו.

חיבור מידי: ממש כמו האוזניות היקרות

כצפוי מאוזניות בתג המחיר הזה, הן לא מגיעות עם אפליקציה כלשהי או פיצ'רים ייחודיים, וזה בסדר לגמרי, ולא תמיד יש צורך בזה. יתרה מכך - הן ממש לא צריכות את זה, וכל דבר מעבר למה שהן כבר מציעות זה לא מובן מאליו. מרגע פתיחת הקופסה, שחשוב לציין כי כוללת חיבור Type-C להטענה, האוזניות נכנסות למצב חיבור. אחרי כמה דקות, כבר הייתי מוכן להאזין למוזיקה בפעם הראשונה. בשימוש לאחר מכן, האוזניות התחברו לסמארטפון שלי תוך כמה שניות מרגע פתיחת הקפסולה. ועל אף שבקופסה יש הוראות פשוטות למדי על איך לחבר בין שתי האוזניות, אצלי הן עבדו מצוין כבר מהרגע הראשון. חשוב לציין, שבדומה לאוזניות של סנהייזר, רק האוזניה הימנית היא בעלת יכולות חיבור לסמארטפון. כלומר, במידה ותחזירו רק את האוזניה הימנית לקפסולה ותסגרו אותה, המוזיקה תיעצר לגמרי, אולם אם תעשו זאת עם האוזניה הימנית, המוזיקה או שיחת הטלפון תמשיך כרגיל.

אוזניות Cowin KY02. עמית לגו, מערכת וואלה!
ה-Cowin KY02/מערכת וואלה!, עמית לגו

מפתיע: איכות אודיו מעולה

עם תג מחיר נמוך מגיעות השלכות בתחום הסאונד וזו משוואה ברורה. אולם באופן מפתיע למדי, כאן זה ממש לא היה המקרה. למעשה, אני יכול לספור על יד אחת את כמות האוזניות ששמעתי מתחת ל-300 שקל וחשבתי שהן מספקות איכות סאונד טובה מספיק בתמורה למחיר שלהן, כך שאני ממש שמח להוסיף עוד זוג לרשימה. אבל לא אשלה אתכם, הן נשמעות רק בסדר גמור, והן עדיין רחוקות מלהיות מדהימות. האטימה עדיין לא מספיק טובה כדי לבודד רעש חיצוני, והן עדיין צורמות, כמו רוב האוזניות במחיר הזה, בווליום גבוה. מה שכן, הסאונד שלהן היה נקי וברור ברוב הזמן. עם זאת, בשירים מסוימים הן נשמעו טיפה "מתכתיות" בגלל הדגש הגדול על הטרבלים. עוד נראה שאין דגש כלשהו, או סימני קיום לאיזשהו בס באוזניות. גם מוזיקת מועדונים נשמעת יותר צורמת ממלאת בסים. אם כבר אפשר לזקוף משהו לזכותן זה שהן מצליחות להגיע לרמות ווליום גבוהות.

אוזניות Cowin KY02. עמית לגו, מערכת וואלה!
איכות סאונד סבירה, אבל לא מעבר. ה-Cowin KY02/מערכת וואלה!, עמית לגו

מספקות תמורה למחיר ושוות את הכסף

הן לא מדהימות, אבל הן בהחלט מפתיעות: האוזניות נטולות החוטים לחלוטין של Cowin התגלו כפוטנציאל שמומש בדרך לא רעה בכלל. העיצוב שלהן טוב, קפסולת ההטענה מגיעה עם חיבור Type-C וסוללה נוספת לזו שכבר משולבת באוזניות, שבעצמה מצליחה לספק עד 5-5 וחצי שעות של האזנה. ולמרות הכשלים הברורים כמו איכות הבנייה של הקפסולה ואיכות הסאונד שהייתה סבירה אך לא מעבר, לא ממש נכנסים כפקטור כשמחשיבים כמה הן עולות. מדובר במתחרה בקטגוריית התמורה לכסף, שמביא לשולחן הרבה יותר ממה שאפשר לצפות ממנו. את האוזניות תוכלו לרכוש כבר עכשיו ברשתות החנויות תמורת 269 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully