וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות של 100 אלף שקלים ללא דיווח: יוטיוברים ומובילי דעה על כוונת רשות המסים

17.12.2019 / 12:52

יוטיוברים, מובילי דעה ויוצרים תוכן? אתם על הכוונת של רשות המסים. בימים האחרונים ניהלה הרשות מבצע לאיתור יוטיוברים וכאלו שמרוויחים כסף מהאינטרנט. ברשימה, נמצא יוטיובר שקיבל סכום של 100 אלף שקלים, עליו לא דיווח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רשות המסים בישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשות המסים ערכה מבצע ניהול ספרים ארצי לעסקים המנוהלים באינטרנט וברשתות החברתיות, בהם בלוגרים, יוטיוברים, אופי עוגות, שפים, מתקשרים ועוד. המבצע ארך במשך יומיים, ובמהלכו בדקו האם עסקים מדווחים על פי דין על הכנסותיהם מפעילות זו. אחרי עבודת הכנה של רשות המסים, שכללה בדיקות מבוססות מידע, הצלבות מידע ממוחשב ושימוש באמצעים טכנולוגיים שונים, נוטרו העסקים הוירטואלים שמרכז עשייתם ברשתות החברתיות וחלקם אף מקבלים שכר מגוגל (בעיקר יוטיוברים), ומרשתות חברתיות כמו אינסטגרם ופייסבוק.

בין היוטיוברים ומובילי דעה, נמצא יוטיובר שקיבל מגוגל סכום של 100 אלף שקלים, עליהם לא דיווח בספרי העסק שלו והצהיר "אני רוצה לסגור את התיק". עוד נמצאה כוכבת רשת שלא ניהלה רישום הכנסות, למרות שקיבלה תשלום קבוע מגוגל בעבור סרטונים שהעלתה ואמרה "אני בוחנת את האופציה אם שווה לפתוח תיק". עוד אורתה מאמנת כושר ידועה, המתעדת את עצמה בסרטונים ביוטיוב, אך מאידך לא תיעדה את ההכנסות מגוגל ברשות המסים. "לא ידעתי שצריך להוציא קבלות על הכנסה זו וגם אשתי נמצאת הרבה בחו"ל", אמר בן זוגה.

בתחום הבישול נמצא שף שהכנסתו העיקרית היא ממתכונים ותוכן באינסטגרם, פייסבוק ויטיוב. על פי הדיווחים, קיבל סכום של 47 אלף שקלים בשנת 2018 ועוד 15 אלף שקלים במהלך שנת 2019, כשהוא לא תיעד אותם כהכנסות בספרי העסק. "חשבתי שאני צריך להוציא קבלה ולרשום בספרים רק בסוף השנה, כי זה כסף שהתקבל מחו"ל, טעיתי אני מצטער", אמר. בין התירוצים הבולטים: "התפקששו לי רישום התקבולים הללו", "אני לא זוכרת כלום! באמת זה לא תירוץ", כנראה פספסתי לא בכוונה, אני אחפש שוב כרגע אין לי תשובות, אני לא מוצאת את הרישום, אמשיך לחפש בבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully