וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה חוגגים עשור: ההאקתון המטורף של אוטודסק

חברת אוטודסק חוגגת עשור בישראל, ולכבוד החגיגות, בחרה לקיים האקתון לציון העשור. לא מדובר בעוד האקתון של 24 או 48 שעות, אלא בהאקתון שנמשך במשך כמעט שבוע ימים, במהלכו עובדי החברה הציגו פיתוחים בתחום הטכנולוגי

מי שנקלע בשבוע האחרון למשרדי חברת אוטודסק ישראל בשדרות רוטשילד בתל אביב, היה ודאי בטוח שחבורה של תיכוניסטים בעלי חוש יצירה מפותח השתלטו על המקום, אלא שהמציאות היתה שונה לחלוטין. למעלה ממאה עובדי החברה עצרו את העבודה בשבוע האחרון למשך ארבעה ימים שלמים כחלק מ"באזינגה!" (כן, אותה ה"באזינגה!" של שלדון מה"מפץ הגדול") ארוע ההאתקון החברה השנתי - שבמרוצת השנים הפך למסורת מוכרת שחצתה את גבולות החברה.

ראשיתו של האירוע עוד שבוע לפני כן עם הרצאה מיוחדת של ד"ר אייל דורון, חוקר ומפתח חשיבה יצירתית שהעביר הרצאה על יזמות וחשיבה מחוץ לקופסא שהניחה את היסודות למה שארע שבוע לאחר מכן. לעובדים ניתנה למעשה הנחיה יחידה ובודדת - הפיתוח חייב היה להיות טכנולוגי. מעבר לכך ניתן למשתתפים החופש המוחלט ללא שום הגבלה על תחום הפיתוח עצמו ועל המוצר הסופי. כמובן שכל זה נעשה כשברקע מועמסים מגשים של אוכל ונשנושים, עמדות של פנקייקים , מרקים, בייגלה ושקשוקות כשכוסות בירה ובקבוקוני קוקטיילים מסתוריים מציצים מכל עבר.

לא פחות מ-17 קבוצות הציגו את תוצרתם באירוע הגמר שנערך אמש, באירוע חגיגי שהתקיים בשעות הצהריים. בין הפיתוחים שהוצגו יישומון שמסכם פגישות, יישומון שמתכנן מסלול טיול לפי האטרקציות שאתם מעוניינים לבקר בהן וישומון נוסף שלא מובן איך שרדנו עד כה בלעדיו בשם Im In שעוזר לקבוצה לתכנן פגישה, אירוע או יציאה משותפת בלי כאב ראש מיותר.

מיכאל קלנקוביץ' מפתח תוכנה בחברה, פיתח תיבת נגינה דיגיטלית Magic Music Box מעיין נגן MP3 שבעצם מקבל את אספקת החשמל שלו דרך מנגנון בעל ידית מסתובבת (מנואלה). "הרעיון נוצר מהשיחה עם חברה שלי, אירנה", הוא מספר. "ראינו תיבה מוזיקלית אצל חברים והבטחתי לה לעשות אחת כזאת, אבל חכמה יותר".

פיתוח נוסף של עידו זלצברג ותומר הר-יופי בשם Air Touch Cooking מאפשר לגלול בתוך עמודי מתכונים שונים מבלי לגעת פיזית במכשיר, אלא על ידי שימוש במחוות ידיים בלבד. "אני אוהב מאוד לאפות בזמני החופשי "אומר זלצברג. "אחת מהבעיות שעולה הרבה פעמים כשאני אופה היא שכשאני משתמש באייפד או באייפון שלי כדי למצוא מתכון אני צריך לגלול את המתכון תוך כדי אפייה עם הידיים שלי בעת שהן מלוכלכות מבצק. "הפיתוח שלנו מבוסס על בינה מלאכותית, ועל מודל שאימנו שיזהה מחוות ידיים שונות (במשך יומיים עברנו במשרד וצילמנו מלא תמונות של הידיים של העובדים). מהתמונות נוצר המודל, אותו הטמענו בתוך האפליקציה וזהו בגדול. אם המשתמש מעביר את היד שלו מעל המצלמה של המכשיר - המסך ייגלל למעלה, אם המשתמש מכווץ את היד לאגרוף - המסך ייגלל למטה".

מנואלה של אוטודסק. יח״צ,
תיבת נגינה דיגיטלית Magic Music Box מעיין נגן MP3 שבעצם מקבל את אספקת החשמל שלו דרך מנגנון בעל ידית מסתובבת״./יח״צ

בתום פרזנטציה קצרה של כל הקבוצות הועברה ההכרעה למנכ"ל ולעובדים אשר הצביעו לפרוייקטים הטובים ביותר, איך לא, באמצעות אפליקציה ייעודית לאירוע. אל המקום השני הגיעה קבוצה. עליה נמנים עידו בובליל, יוגב לחייאני, ערן בייצ'ר, דרור ברן, אור מנצ'ור וניב סער, אשר יצרה מרכז הודעות - נוטיפיקשיין סנטר שאמור להקל על המשתמשים. "רצינו לשפר את חווית המשתמש במערכת על ידי יצירת מרכז הודעות שירכז את כל הנוטיפקציות השונות של משתמשים במערכת" אומר סער. "אם עד היום אלו היו מגיעות ישירות למייל, הרי שהפיתוח שלנו מונע את הצפת תיבת הדואר ועוזר למשתמש באמת להבין מה התחדש ומה השתנה בפרוייקט".

את המקום הראשון באירוע קטפו עמית דיאמנט ואליאס קואינקה, שפיתחו במלך ימי ההאקתון שדרוג ויזואלי מרשים ופשוט לתוכנת השרטוט והדימוי התלת ממדית של החברה. הפרויקט של השניים בעצם מחליף את הטעינה הפשטנית של הפרוייקטים במעברונים ויזואליים חלקים ומרשימים אשר מצליחים לשדרג את חווית השימוש גם ברגעים המתים, אותם הרגעים בהם המשתמש ממתין לטעינת קבצים. ומה הפרס אתם שואלים? ובכן מעבר לכבוד ולהערכת החברים, השניים זכו בגביע מיוחד שהודפס במדפסת תלת ממד.

  • עוד באותו נושא:
  • אוטודסק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully