וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשנים הקרובות נגיע לרמה הגבוהה של הבינה המלאכותית": שוחחנו עם מנהל הטכנולוגיות הראשי של LG

במהלך כנס CES שהתקיים בלאס וגאס, ניתנה לנו ההזדמנות לשוחח עם ד"ר איי.פי. פארק, נשיא LG ומנהל הטכנולוגית הראשי של הענקית הקוריאנית. במהלך הריאיון, התייחס לחזון בינה המלאכותית שהציגו, וסיפר על עתיד החברה בתחום

מסכי הטלוויזיה החדשים של LG ב-CES 2020/צילום: עמית לגו, לאס וגאס

בוידאו: מסיבת העיתונאים של LG ב-CES 2020

"אנו מנסים להיות פתוחים יותר ולשתף פעולה עם חברות נוספות בתעשייה", אמר ד"ר איי.פי. פארק, נשיא LG ומנהל הטכנולוגיות הראשי, בריאיון שערכתי עמו במהלך כנס CES בלאס וגאס. החברה הקוריאנית פתחה את תערוכת הטכנולוגיה בווגאס עם בינה מלאכותית כגולת הכותרת ואפשר מאוד להבין למה. בשנים האחרונות, נושא הבינה המלאכותית הולך וגודל, וחברות רבות מרחבי העולם החלו להשתמש בה כמילת "באז". אולם אם לפני שנתיים היה באמת מדובר בכך, כיום, בינה מלאכותית מספיק מפותחת כדי לעשות בדיוק את מה שהיא מבטיחה - ללמוד על המשתמש ולהציע לו אפשרויות טובות יותר. מלבד טלוויזיות ושאר המוצרים הלבנים, אל ג'י הציגה ב-CES את החזון שלה לשנים הקרובות, ובכנות, זה נראה מבטיח ומפחיד כאחד.

במסיבת העיתונאים שערכה החברה בתחילת השבוע, הוצגו על המסך המכשירים החדשים, הכוללים כעת, כמעט לאורך כל קווי המוצרים, את טכנולוגיית ה-ThinQ. אותה טכנולוגיה למעשה מאפשרת למכונת כביסה, למשל, להבין איזה סוג של בד אתם מנסים לכבס, וכן את משקל הכביסה, ולהתאים את ההגדרות של המכונה בהתאם. יש לכם גם מייבש מאותו הדגם? אם כן, מכונת הכביסה אפילו תשלח אליו באופן אוטומטי את ההגדרות הטובות ביותר לייבוש הבגדים שזה עתה כיבסתם. למעשה, החברה רוצה להפוך הרבה מהתהליכים היומיומיים שלנו לאוטומטיים לחלוטין באמצעות AI, לרבות מענה על הצרכים שלנו לפני שאפילו ביקשנו אותם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

פארק וז'אן פרנסואה גנייה, מנכ"ל חברת Element AI הקנדית, המתמחה בבינה מלאכותית, עלו יחדיו לבמה וחשפו את שיתוף הפעולה הראשון שלהם עם ארבע רמות של חוויית בינה מלאכותית: יעילות, התאמה אישית, נימוק וחקר, המעוגנות כל אחת בקפיצה משמעותיות של היכולת הטכנית וביישום כלים מתקדמים יותר ויותר. על הבמה הוצגה עוזרת קולית כדוגמה, שהופכת עם כל שכבה נוספת של בינה מלאכותית ליותר ויותר אנושית - כשלבסוף, היא הופכת לחברה הטובה ביותר של המשתמש ומספקת לו תבונות ומידע באופן פרסונלי לחלוטין לאחר שלמדה את הרגליו. עוד היא מסוגלת ללמוד מטעויות ומניסיונות העבר מול המשתמש ולהתאים את עצמה מחדש באופן טוב יותר.

רובוטי ה-Cloi של חברת LG. AP
הרובוטים החכמים של LG/AP

הרמה הרביעית, היא כשהבינה המלאכותית מתחילה לאסוף מידע על המשתמש, ומלבד היותה המעניינת ביותר, היא גם המורכבת והמפחידה ביותר. ד"ר פארק קרא לה "היעד האולטימטיבי של הבינה המלאכותית ב- LG", וזו באמת המציאות שלה אנחנו שואפים להגיע בשנים הקרובות. באמצעות קונספט המכונה 'למידה ניסיונית' המבוסס על שיטה מדעית, מערכות בינה מלאכותית יהיו מסוגלות לפתח יכולות חדשות על ידי גיבוש השערות ובדיקתן. או במילים פשוטות יותר, המערכת תדע ותוכל להציע ללקוחות שירותים מסוימים שלדעתה יסייעו להם, גם לפני שבכלל ידעו שהיו זקוקים לכך.

"אני חושב שהמיקוד של חברות היי-טק רבות אינו בכיוון הנכון, אהיה כנה. הם מספקים טכנולוגיה שהם חושבים שאנשים רוצים, אבל זה לא באמת מה שאנשים רוצים. המשתמשים רוצים דברים שיסייעו להם באמת, ואני רוצה לוודא שאנחנו מספקים בינה מלאכותית המספקת למשתמשים משהו שהם יכולים לסמוך עליו - ולא רק לכפות עליהם טכנולוגיה חדשה. אנחנו צריכים לדאוג שהיא תהיה פשוטה יותר, נגישה יותר ובעלת ערך גבוה יותר עבור משתמשים", הוסיף ד"ר פארק, בריאיון עם וואלה! TECH. עוד אמר פארק בשאלה על התמודדות עם בעיית הפרטיות כי החברה פועלת כל הזמן להחמיר את תקן האבטחה במכשירים שלה, וכי כל מידע שנאסף על המשתמש נשאר אך ורק במכשיר עצמו ואינו משותף עם גורמים נוספים. החברה סיכמה בכך שהטכנולוגיה עדיין בשלבי פיתוח, וכרגע מדובר בקונספט, אולם הוא צפוי להגיע אלינו כבר בשנים הקרובות. אם רק חלק ממה שהוצג על הבמה יתורגם למציאות, אנו צפוים לראות את הבינה המלאכותית מעורבת בחיינו בקרוב מאוד.

הכתב הינו אורח של חברת LG ב-CES 2020

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully