וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בקרוב אפל לא תוכל למכור אייפונים בתוך מדינות האיחוד האירופי?

16.1.2020 / 13:33

נציבות הסחר האירופית מנסה לקדם מזה עשור חקיקה שתחייב את יצרניות הסמארטפונים להשתמש בתקן טעינה אחיד. החקיקה החדשה מאיימת על אפל שמשתמשת בחיבור Lightning ובמידה ותעבור, תחייב אותה ליישר קו, או לוותר על מאות מיליוני צרכנים

האייפון 11 פרו בהצצה ראשונה בהשקה במטה אפל/צילום: מייקי לוי, סן חוזה

האם אפל תוותר בקרוב על חיבור ה-Lightning במכשירי האייפון בעקבות רגולציה אירופאית? השבוע חברי הפרלמנט האירופי דחקו בנציגות הסחר לקדם תקינה שתאלץ את יצרניות הסמארטפון להשתמש בתקן טעינה אחיד. מארוס ספוביק, חבר בנציבות הסחר האירופית מאז 2009 אמר: "נציבות הסחר האירופית מעודדת הרמוניה בכבלי הטעינה של המכשירים הניידים. ב-2009 היו לנו 30 כבלים שונים, וכעת נשארנו עם 3 פתרונות עיקריים. בשיחות עם התעשייה, התעקשנו לשמור על נוחות המשתמש, ביטחון והפחתת הזיהום". הדבר יאלץ את כל היצרניות לעבור לתקן אחיד, לרבות אפל שכיום נחשבת לחריגה ומשתמשת בחיבור Lightning.

כיום שלושת החיבורים הפופולריים הינם Type-C, חיבור micro-USB וחיבור Lightning של אפל. כעת נראה כי נציבות הסחר האירופית מתוסכלת מכך שעברו עשר שנים, ושום דבר לא נעשה בנדון. הדיון שחזר לכותרות, הגיע בעקבות ניסיון להפחית את הזיהום על פני כדור הארץ, שבתחום הטכנולוגי, לא מעט ממנו מגיע בגלל שימוש במגוון רחב של כבלים. חבר הפרלמנט האירופי, אלכס אגיוס סליבה, אמר במהלך הדיון: "זה מזיג מאוד לסביבה, יש לנו יותר מ-51,000 טון בשנה שמגיעים ממטענים".

אפל לא הגיבה לדיון שנערך, אך לפני שנה אמרה לנציבות הסחר ששקע טעינה אחיד יקפיא את החדשנות במקום לעודד אותה. למרבה האירוניה, אפל גם הזהירה כי אילוץ מכשירי אייפון לעבור לתקן USB-C, יהפוך את התקן למיושן, מה שיגרום לפסולת אלקטרונית גדולה יותר. עוד הדבר אומר כי במידה ואפל לא תיישר קו עם נציבות הסחר, היא לא תוכל למכור אייפונים בתוך האיחוד האירופי, מה שייאלץ אותה ליישר קו עם החלטת נציבות הסחר האירופית. עוד חשוב להדגיש כי כבר היום, מכשירי האייפד פרו מגיעים עם תמיכה בתקן Type-C, כך שהתלונה של אפל לא מבוססת.

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully