וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריך להתייחס לכל ההיסטוריה": פרשיית האונס של קובי בריאנט גרמה לסערה ברשת

ההספדים ברשת לא איחרו להגיע לאחר שהיוודע דבר מותו של שחקן העבר, קובי בריאנט, בהתרסקות מסוק בקליפורניה. חלק מהמגיבים שיתפו גם בהיסטוריה הפחות זוהרת של השחקן וגרמו לסערה ברשת שנגררה לתגובות זועמות. כתבת מהוושינגטון פוסט הושעתה מתקפידה ואף קיבלה איומים ברצח

התגובות בלוס אנג'לס למותו של קובי בריאנט בהתרסקות מסוק/צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

"הרגע שבאמת צריך להגדיר את הקריירה של קובי היה באחד ביולי שנת 2003": שעות ספורות לאחר מותו הטראגי של קובי בריאנט, הרשת החלה לשתף בהיסטוריה היותר אפלה של השחקן. רק הבוקר (שני), הושעתה מתפקידה פליסיה סונמז, כתבת לענייני פוליטיקה אמריקאית בוושינגטון פוסט, וזאת לאחר שצייצה לינק לפרשיית האונס בה בריאנט היה מעורב בעבר. הכתבה שפרסמה, "תיק האונס המטריד של קובי בריאנט: ראיות ה-DNA, סיפורה של הקורבן, והחצי-ווידוי", זכתה לאלפי תגובות - חלקן תומכות וחלקן זועמות, בשל העיתוי הבעייתי.

כתבת "וושינגטון פוסט" פליסיה סונמז בציוץ נגד קובי בריאנט. מתוך "דיילי מייל", צילום מסך
הציוץ המדובר/צילום מסך, מתוך "דיילי מייל"

גם בישראל סירבו להתעלם מהפרשה המדוברת, וכך החלה אחת מסערות הרשת הגדולות ביותר כיום. "קובי בריאנט הוא אייקון ספורט מטורף. אחד הגדולים שדרך על המגרש", שיתפה אחת הגולשות. עם זאת, היא המשיכה ב-"קובי בריאנט אנס אישה. זה לא עניין של מי טו או לא… קובי בריאנט המשיך הלאה בחייו. המשיך בקריירה הסופר מצליחה שלו. משהו שקורבנות אונס רק לעיתים רחוקות מצליחות לעשות". התגובות ברחבי העולם על הפרשה היו קשות, שכן אפילו הכתבת של הוושינגטון פוסט מצאה את עצמה מחוסרת גיבוי מצד העיתון - ואף בהשעייה מיידית. שעה קלה אחרי הציוץ הראשון פרסמה סונמז ציוץ נוסף בו טענה כי זכתה ל"עשרות אלפי איומים על חיי" וביקשה מהקוראים: "קחו רגע ותקראו את הסיפור הזה, שנכתב לפני יותר משלוש שנים ולא על ידי. כל דמות ציבורית ראויה להיזכר בזכות כל מה שהייתה, גם אם הדמות הזו אהובה ויש לה חלקים פחות נעימים".

עוד בנושא

כתבת "וושינגטון פוסט" הזכירה את סיפור האונס של קובי - והושעתה מתפקידה

לכתבה המלאה

חשוב לציין כי מאז התפוצצות הפרשה, בה נטען שבריאנט אנס בכוח פקידת קבלה במלון בקולורדו, הושקעו מאמצים רבים בהשתקת הסיפור. התיק לא הגיע לידי כתב אישום בסופו של דבר משום שהמתלוננת סירבה להעיד במשפט הפלילי. למרות זאת, המתלוננת הגישה לאחר מכן תביעה אזרחית, אולם משכה אותה לאחר שבריאנט והיא הגיעו להסדר כספי, במסגרתו היה חייב גם להתנצל בפניה באופן פומבי, אך ללא הודאה באשמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully