וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוויטר מאשימה: גורם ישראלי קצר מידע על משתמשים באמצעות פירצת אבטחה

4.2.2020 / 12:50

האם ממשלת ישראל אוספת מידע על תושבים ברשתות? טוויטר דיווחה היום (שלישי) כי גורמים בישראל, איראן ומלזיה ניצלו פירצת אבטחה בערכת הפיתוח של הרשת החברתית הפופולרית. הפירצה המדוברת אפשרה להצליב בין מספרי טלפון לחשבונות, וכך לחשוף משתמשים אנונימיים

עריכה: טל רזניק

בוידאו: טראמפ נגד CNN. נשיא ארה"ב פרסם ציוץ בו הוא נראה מכה אדם שעל פניו מופיע הלוגו של רשת החדשות.

"ב-24 בדצמבר גילינו פירצה במערכת שלנו, שנוצלה על ידי רשת שהצליבה מידע עם החשבונות שלנו. מקור הפעילות החשודה מישראל, איראן ומלזיה", כך מדווחת הרשת החברתית טוויטר. מדובר בפירצה שאפשרה להצליב בין מספרי טלפון לחשבונות טוויטר, וכך גם לאתר את מי שעומד מאחורי חשבונות אנונימיים. את הפירצה איתר חוקר האבטחה איברהים בליק, שחשף כי 17 מיליון מספרי טלפון הוצלבו אל מול חשבונות טוויטר. ההצלבה נעשתה מתוך מאגר שכלל שני מיליארד מספרי טלפון. מקור הפירצה הינו מנגנון שמאפשר להוסיף חברים באמצעות מספר הטלפון שלהם, אך נראה כי בטוויטר לא הגבילו את הפיצ'ר, שהפך לפירצה חמורה.

"בעוד שזיהינו פעילות ממספר רב של מדינות, מצאנו כי רוב הבקשות הגיע מכתובות IP הממוקמות בישראל, איראן ומלזיה". עוד אמרו בזהירות כי "ייתכן כי חלק מהכתובות IP שניצלו את הפירצה, שייכות לגורמים מדיניים מישראל, איראן ומלזיה". עד נובמבר 2019, טוויטר דרשה מכל המשתמשים לספק מספר טלפון, על מנת לבצע אימות דו - שלבי. הדרישה עדיין התקיימה גם כשהמשתמש ביקש להשתמש בתוכנת אימות דו - שלבי חיצונית, שלא תלויה במספר הטלפון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אפליקציית טוויטר. ShutterStock
טוויטר/ShutterStock

הרשת החברתית טוויטר שונה במהותה מפייסבוק ואינסטגרם, ומשמשת בעיקר לשיח ענף סביב פוליטיקה. לא בכדי, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, משתמש בטוויטר כדי להעביר הודעות חשובות ואפילו לדבר עם הציבור. לכן, משתמשים רבים הקימו חשבונות אנונימיים שבאמצעותם הם מבקרים את החלטות ופעילות הממשלות בעולם. כך לדוגמה, ניתן היה לאתר את מי שעומד מאחורי החשבון, ובמשטרים חשוכים כמו איראן, גם "להעלים אותם" או לזמנם לחקירה. טוויטר הודיעה כי הפירצה תוקנה, אך נראה כי הנזק כבר נגרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully