וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירצת אבטחה חמורה: פנקס הבוחרים של מדינת ישראל דלף באמצעות אפליקציית "אלקטור"

10.2.2020 / 14:30

פירצת אבטחה חמורה אותרה אמש באפליקציית "אלקטור" שאותה מפעילים מטעם הליכוד. האפליקציה על פניו, מנסה לסייע לאתר מצביעי ליכוד פוטנציאליים, אלא שהפירצה חשפה את פנקס הבוחרים של מדינת ישראל שכלל תעודות זהות, שמות, כתובות ועוד

בסרטון: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לסוגיית הסיפוח.

פירצת אבטחה חמורה באפליקציית הליכוד: אמש פורסם כי אפליקציית "אלקטור" שנועדה לאסוף פרטים על תומכי ליכוד פוטנציאליים, הייתה בעלת פירצת אבטחה חמורה שאפשרה גישה מלאה וחופשית לפנקס הבוחרים שכלל שמות, כתובות, מספרי טלפון ועוד. "נבחרת לסייע להצלחת הליכוד בבחירות 2020! אני סומך עליך בעיניים עצומות. איך ורק איתך נעשה ונצליח בגדול!", נכתב בסמס שנשלח בשבועות האחרונים לרשימת תפוצה רחבה במיוחד, ולצד ההודעה צורפה "סיסמה להפעלת האפליקציה". עוד כללה האפליקציה סרטון של בנימין נתניהו, ראש הממשלה, הקרוא לפעילי הליכוד לתרום לניצחון באמצעות התוכנה.

"כשהמדינה נותנת למפלגות גישה למידע הכי רגיש עלינו, ואין שום בקרה על אבטחתו, דליפה של המידע הזה היא רק ענין של זמן. המפלגות יכולות לעשות שימוש במידע הרגיש והפוליטי עלינו כבוחרים כדי להפעיל עלינו מניפולציות כפי שלא היה מעולם. מי שמזלזל בזכות שלנו בפרטיות ורוצה לעשות עלינו מניפולציות באמצעות דאטה, יסכן את ביטחון המדינה", אמרה ד"ר תהילה שוורץ, עמיתה בכירה במכון הישראלי לדמוקרטיה.

כבר בשבוע שעבר פרסם יובל דרור, משתמש באפליקציה, כי ניתן להזין שם פרטי ושם משפחה של כל אדם אקראי, וכך לקבל את 4 ספרות האחרונות של תעודות הזהות שלו, לרבות כתובת עדכנית. אלא שבאמצעות הפירצה החדשה שנחשפה, ניתן לאתר את כל הפרטים על אוכלוסיית ישראל. דליפת פנקס הבוחרים מצטרפת אל דליפה נוספת שהתקיימה בשבועות האחרונים, של אפליקציית התשלומים פייבוקס, עם שני המאגרים הללו ניתן לבצע נזק גדול יותר ממה שנראה, כשכעת להאקרים פרטים מלאים על המשתמשים, לרבות ארבע ספרות אחרונות של אמצעי התשלום בו הם משתמשים.

מהליכוד נמסר: "סוכל ניסיון לחבל במאמצים לגייס את מצביעי הליכוד להצביע בבחירות. בעקבות כך, האבטחה על פעילות האתרים תוגברה. יודגש כי מדובר בספק תוכנה חיצוני שנותן שירותים למפלגות רבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully