וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשרט בקלות": נראה שחיפוי הזכוכית לא סייע לעמידות הסמארטפון המתקפל החדש של סמסונג

17.2.2020 / 16:00

סמסונג הכריזה בשבוע שעבר על הגלקסי Z Flip, הסמארטפון המתקפל החדש שעתיד להחליף את מקומו של הפולד במחיר נגיש יותר. סמסונג הבליטה את המסך החדש, שכעת עשוי משכבה של זכוכית, אולם מבדיקה מעמיקה, נראה שהוא הרבה פחות עמיד מאנשים חשבו

מייקי לוי

סמסונג הציגה את הגלקסי Z Flip, הסמארטפון המתקפל החדש אחרי הפולד, כפורץ דרך בתחום עם תצוגה מתקפלת, דק במיוחד, העשוי מזכוכית. עם זאת, כעת נראה שזה לא ממש המצב. זאק נלסון, מנהל ערוץ היוטיוב "JerryRigEverything", ניסה לבחון את התיאוריה של סמסונג, שהמסך שלהם באמת עבר איזשהו שדרוג משמעותי בהשוואה לתצוגה העשויה פלסטיק של הגלקסי פולד. בסרטון ניתן לראות שנותרו סימנים קבועים של שריטות מוקדם מהצפוי, הרבה לפני שזכוכית אמיתית הייתה נשרטת. בסמסונג טענו שהמכשיר החדש כולל שכבת הגנה מיוחדת מעל המסך, הדומה לזו שבגלקסי פולד, מה שמעלה את השאלה - האם השריטות, שניתן לראות בבירור, הן אך ורק על השכבה החיצונית שלו?

בבדיקה שערך נלסון, הוא שורט את מסכי הסמארטפונים עם סדרה של מברגים מיוחדים בדרגות מסוימות על מנת לבדוק מתי התצוגה מתחילה להראות סימני נזק. מסכים של סמארטפונים בשנה האחרונה, הצליחו להראות סימני נזק רק בדרגה של 6 או 7 בסט המברגים. עם זאת, ה-Z Flip מראה סימנים כאלו כבר בדרגה 2 - אותה הדרגה שהגלקסי פולד הראה בה סימני נזק. לקראת סוף הסרטון, נלסון החל ליצור חורים שלמים במסך, שכצפוי הפסיק לעבוד, אולם לא נראה שהיה עליו כל סימן של זכוכית שבורה. את הסרטון הוא חתם ב-"המסך הזה אינו עמיד לשריטות בשום צורה". אתר הטכנולוגיה The Verge ניסה לפנות לסמסונג בתגובה לכך, אולם החברה סירבה להגיב.

הגלקסי Z Flip הושק בשבוע שעבר, במהלך ההשקה של מכשיר הדגל ה-Galaxy S20. בניגוד ל-Fold שנפרס בתצורת "ספר", ה-Flip נפרס בתצורת "צדפה", בדומה למכשירי הטלפון הישנים, כמו הרייזר המיתולוגי של מוטורולה. הוא כולל מסך בגודל 6.7 אינץ', ברזולוציית FullHD, עם ציפוי זכוכית, מה שנותן הרגשה של מסך סמארטפון מסורתי, ולא ציפוי פלסטיק בדומה ל-Fold. בלב הסמארטפון פועמת ערכת שבבים מתוצרת סמסונג, כשאליה משודך 8 גיגה זיכרון RAM ו-256 גיגה לאחסון פנימי. כמו כן, הוא תומך בהטענה אלחוטית מהירה, וסוללה בקיבולת 3,300 מיליאמפר-שעה. מדובר בסמארטפון "נגיש" יותר, כשמחירו עומד על 5,599 שקלים, לעומת ה-Fold שעלותו 7,999 שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully