וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הופכת את הסמארטפון לבלתי שמיש": נוזקה ישנה חזרה לתקוף מכשירי אנדרואיד

19.2.2020 / 10:00

היא הייתה אמורה למות לפני כמעט שנה, אולם נראה שכעת נוזקת ה-xHelper עושה קאמבק. משתמשים בעולם מדווחים שהסמארטפון שלהם הפך ל"בלתי שמיש" והחלק הכי נורא - גם איפוס לא עובד. כדאי שתעדכנו את מכשיר האנדרואיד שלכם כמה שיותר מהר

צילום: דו"צ, עריכה: טל רזניק

נוזקה ישנה חזרה מהמתים לתקוף שוב מכשירי אנדרואיד ברחבי העולם ויש לה את היכולת להפוך את הסמארטפון שלכם לבלתי שמיש. הנוזקה, שנמצאה על ידי חברת האבטחה הענקית Malwarebytes, התגלתה לראשונה כבר במאי 2019, אולם כעת נראה שהיא חזרה ובגדול. משתמשת אחת בשם אמיליה דיווחה על הנוזקה: "יש לי סמארטפון שהודבק בוירוס ה-xHelper ומאז ההרס הכואב שלו פשוט ממשיך לחזור שוב ושוב. אני מחשיבה את עצמי כטכנולוגית ולכן אני מרגישה בנוח לעשות כל דבר שידרש על מנת שהדבר הזה יעלם, כדי שהסמארטפון שלי יחזור להיות שמיש".

מבדיקה שערכו על מכשירה של אמיליה, גילו כי וירוס ה-xHelper הדביק אותו מחדש בנוזקה, גם לאחר שעשתה לו איפוס מלא להגדרות היצרן והסיבה לכך מפתיעה למדי. החוקרים גילו כי התוכנה הזדונית מסתירה את עצמה בתוך חנות האפליקציות של גוגל. כלומר, היא יכולה להיצמד לסמארטפון, גם לאחר איפוס כולל. "חשוב להבין שבניגוד לאפליקציות, ספריות וקבצים נשארים בסמארטפון המריץ אנדרואיד גם לאחר מחיקה של זיכרון המכשיר דרך ההגדרות. לכן, עד להסרה מלאה לחלוטין של כל הקבצים המאוחסנים בזיכרון, המכשיר ימשיך להידבק", אמר נתן קולייר, חוקר מטעם Malwarebytes. למרבה המזל, חברת האבטחה הצליחה לעזור לאמיליה להסיר את התוכנה הזדונית.

אנדרואיד 9.0 פאי. עמוד הטוויטר הרשמי של אנדרואיד, צילום מסך
אנדרואיד/צילום מסך, עמוד הטוויטר הרשמי של אנדרואיד

החל מסמסונג ועד לשיאומי, עולם המכשירים המריצים אנדרואיד רק הולך ומתרחב ובכך נהיה גם יותר פופולרי. ולמרות שבגוגל שוקדים באופן תמידי להפוך את מערכת ההפעלה שלהם לבטוחה יותר, במיוחד לאחרונה, אנחנו רואים גל של נוזקות ופירצות, במיוחד באמצעות אפליקציות, המופצות ברחבי העולם. קולייר הזהיר כי מדובר "בוירוס הכי לא נעים שהוא נתקל בו בזמן עבודתו כחוקר". עוד הוא שיתף כי ברוב הזמן, איפוס כולל אמור לפתור את הבעיה ונשמר כפתרון אחרון, כששום דבר אחר לא עזר. "זה מסמן עידן חדש בתוכנות זדוניות לניידים". אנו ממליצים שתעדכנו את הסמארטפון שלכם במהירות האפשרית לגרסה האחרונה ביותר ותמנעו מהתקנת אפליקציות שאתם לא מכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully