וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שמאחורי "העתק-הדבק" מת בגיל 74

שירות גלובס

20.2.2020 / 10:05

מדען המחשב לארי טסלר החל לעבוד בעמק הסיליקון בתחילת שנות ה-60, בתקופה שבה מחשבים היו בלתי נגישים לרוב הציבור. ההמצאות שלו עזרו להפוך את המחשב האישי לכלי נוח לשימוש

צילום מסך

לארי טסלר, אחד מהסמלים הגדולים של מדעי המחשב, מת בגיל 74. טסלר החל לעבוד בעמק הסיליקון בתחילת שנות ה-60, בתקופה שבה מחשבים היו בלתי נגישים לרוב הציבור. ההמצאות שלו, שכללו את הפקודות "גזור", "העתק" ו"הדבק", עזרו להפוך את המחשב האישי לכלי נוח לשימוש.

זירוקס, החברה שבה עבד בעת שהמציא את הפקודות, צייצה לזכרו: "הממציא של גזור/העתק והדבק, מצא והחלף ועוד, היה לארי טסלר. יום העבודה שלך הוא פשוט יותר תודות לרעיונות המהפכניים שלו".

טסלר נולד בשנת 1945 בניו יורק ולמד באוניברסיטת סטנפורד שנמצאת בקליפורניה. לאחר שסיים את לימודיו, הוא התמחה בעיצוב ממשק המשתמש, קרי, בהפיכת מחשבים ליותר ידידותיים למשתמש.

טסלר עבד במספר חברות ענק במהלך הקריירה הארוכה שלו. הוא התחיל במרכז המחקר של זירוקס בפאלו אלטו, עד שסטיב ג'ובס לקח אותו לאפל, שם טסלר עבד 17 שנה. לאחר שעזב את אפל, הוא הקים סטארט-אפ חינוכי ועבד לתקופות קצרות באמזון ויאהו.

בראיון שנתן ל-BBC ב-2012, אמר טסלר על עמק הסיליקון כי "זה כמו טקס מעבר - אחרי שהרווחת קצת כסף, אתה לא פורש, אתה משקיע את הזמן שלך במימון חברות אחרות. יש אלמנט חזק של התרגשות, של האפשרות לשתף את מה שלמדת עם הדור הבא".

ההמצאה הפופולרית ביותר של טסלר, ההעתק והדבק, התבססה על מתודה ישנה של עריכה שבה אנשים חתכו טקסט פיזי והדביקו אותו במקום אחר. הפקודה הוטמעה בתוכנה של אפל במחשבי הליסה והמקינטוש שיצאו בתחילת שנות ה-80, ובכך נהפכה לפופולרית בקרב הקהל הרחב.

מנהל המוזיאון להיסטוריית המחשב אמר כי טסלר "עירב ידע במדעי המחשב עם חזון של תרבות הנגד, שהאמין שמחשבים צריכים להיות נגישים לכולם".

  • עוד באותו נושא:
  • מחשבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully