וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך נראה משחק שפותח ב-36 שעות? הצצה לארועי הגלובל גיים ג'אם

יותר מ-50,000 מפתחים מרחבי העולם לקחו חלק ב"גלובל גיים ג'ם", אירוע מפתחי המשחקים הגדול ביותר בעולם שנערך השנה זו הפעם ה-12 ברציפות. מעלה מ- 600 משתתפים, מתחומי ידע וכישורים שונים שהשתתפו באירוע השנה. כך נראים המשחקים שפותחו ב-36 שעות

יותר מ-50,000 מפתחים מרחבי העולם לקחו חלק ב"גלובל גיים ג'ם", אירוע מפתחי המשחקים הגדול ביותר בעולם שנערך השנה זו הפעם ה-12 ברציפות. האירוע, המכונה בקיצור גם GGJ- Global Game Jam הוא אירוע גיימינג ייחודי שמתרחש פעם בשנה בו זמנית ברחבי הגלובוס - וגם בישראל.

כמדי שנה ארועי הגלובל גיים ג'אם הופקו בישראל על ידי עמותת GameIS עמותת תעשיית המשחקים הדיגטליים בישראל. נתונים רישמיים שהועברו ליידי וואלה אודות האירוע מדווחים על למעלה מ- 600 משתתפים, מתחומי ידע וכישורים שונים שהשתתפו באירוע השנה בלא פחות מ- 8 אתרים ברחבי הארץ: מב"ש בדרום ועד חיפה בצפון כשחברת הגיימינג פלייסטודיוס (Playstudios) ישראל אירחה את המוקד המרכזי הישראלי.

מפתחים משחקים בסופ"ש. אלעד מלכה,
מפתחים משחקים בסופשבוע./אלעד מלכה

"סה"כ פותחו במהלך סוף השבוע בישראל לא פחות מ-80 משחקים" אומרת יעל חקשוריאן, מנכ"לית עמותת GameIS. " השנה התקיים האירוע ב-118 מדינות ובהן ישראל בפעם ה-12, האירוע מעודד יצירתיות, למידה והכרת כלים חדשים, מעודד שיתופי פעולה ואינו תחרותי".

אז איך זה עובד בפועל? כאמור מפתחים, גרפיקאים, מעצבי משחק, מעצבי תלת מימד, אנשי סאונד ומוזיקה וגם תסריטאים, סטודנטים ולמעשה כל מי שבוערת בו היצירתיות והאהבה למשחקים התכנסו לסופ"ש ארוך מאוד ובמהלכו נדרשו לפתח משחק בנושא שנבחר מראש על ידי המארגנים העולמיים. כמדי שנה הנושא נשמר בסודיות מוחלטת עד לפתיחת האירוע. אמרנו אהבה למשחקים? ובכן לא מדובר רק במשחקי מחשב, אלא במשחקים באשר הם בין אם אלו משחקי קלפים, משחקי קופסא או משחקי מובייל.

עוד בוואלה!

"הכלה בורחת איך שרואה את החתן": הרשת צוחקת על הפרק הראשון של חתונה ממבט ראשון

לכתבה המלאה

השנה הנושא הנבחר היה: "תיקון" - Repair. החל מחפצים במצבים שונים של תיקון או שבירה, דרך משחקים שתפקידים תיקון מבנים או מערכות יחסים ועד לצמחים ובעלי חיים שמחלימים בכוחות עצמם - בידי המשתתפים נותרה הזכות לפרש את הנושא כרצונם. אמרנו אהבה למשחקים - ובכן לא מדובר רק במשחקי מחשב, אלא במשחקים באשר הם בין אם אלו משחקי קלפים, משחקי קופסא או משחקי מובייל. הנושא מוכרע תמיד על פני חודשים של התלבטות על ידי צוות יצירתי מדהים עם שילוב רחב של חוויות והשקפות על תהליך עיצוב המשחק.

אדווה לב פלייסטודיוז. אלעד מלכה,
אדווה לב Head of Relations & Co-operations בפלייסטודיוס ישראל./אלעד מלכה

כאמור האירוע נמשך 48 שעות שבמהלכן המפתחים התכנסו במרכזים שנבחרו מראש לסשן מרוכז שהתפרס על פני סוף השבוע בעשרות מוקדים ברחבי ארץ. אחד האתרים המרכזים והגדולים בארץ השנה מוקם בלב ליבה של שכונת פלורנטין בתל אביב, במשרדי חברת הגיימינג פלייסטודיוס (Playstudios) ישראל, אשר אירחה, בשיתוף מכללת מנטור, עשרות מפתחים וחובבי משחקים מכל הארץ לסוף שבוע שלם של יצירה.

"מדובר באירוע שמח וצבעוני שחוגג את תרבות הגיימינג ומונע כולו מחדוות היצירה" סיפרה אדווה לב Head of Relations & Co-operations ב- פלייסטודיוס ישראל. " כחברה, פלייסטודיוס מייצרת משחקי סושיאל שמפגישים אנשים בזמן אמת לעשות יחד דברים שהם אוהבים כך שזה זה היה רק טבעי שנארח אצלנו אירוע כזה שמגשים בדיוק את הסיבה שלשמה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים.

משחקי הרובושופ. אלעד מלכה,
משחק הרובושופ מתוך אתר הגלובל גיים ג'ם./אלעד מלכה

בין עשרות המשחקים שנוצרו היו גם כמה מסקרנים דוגמת הרובושופ (RoboShop) - משחק מובייל משולב משחק שולחן שפותח על ידי קונדרה מגנוס ומור וגילי לוי ומטרתו לתקן ולהרכיב רובוטים על פס ייצור בזמן אמת. משחק נוסף משעשע הוא משחק מובייל בשם Tv Smash אשר סובב סביב מקלט טלוויזיה שכדי להמשיך להפעילו יש לתת לו מכות בזוויות שונות כאשר כל מכה שכזו גורמת לגיף אלמותי או קטע וידאו איקוני להטען על מסך הטלוויזיה.

"הם באים לכאן כי עבורם מדובר בכיף מוחלט" אומר בני פייביש, ראש המסלול לעיצוב ופיתוח משחקים במכללת מנטור שגם הנחה והוביל את הארוע שנערך בפלייסטודיוס. " מדובר באנשים שעובדים בתעשיית המשחקים או אנשים שמתעניינים בתחום המשחקים, בין אם אלו סטודנטים, אומנים, אנשים שתחום המובייל מעניין אותם. עבורם זה ממש סוף שבוע שלם של יצירה - בלי בוס שיושב להם על הראש ואם האפשרות לעוף עם הדמיון שלהם ולזרום אחרי החלומות הכי פרועים - כל זאת מבלי לדאוג שבסוף לא יהיה מוצר או שצריך לייצר מוצר רווחי".

את רשימת המשחקים שפותחו בישראל אפשר לראות כאן, וכן, ביניהם תמצאו גם גם כמה משחקי קופסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully