וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייבים כזה בתל אביב: הז'קט של פורד שיציל את חיי רוכבי האופניים

28.2.2020 / 7:36

חוסר התקשורת בין רוכבי האופניים לנהגים בכביש גובה לעיתים חיי אדם. כעת ז'קט חדש של פורד מתיימר לפתור את הבעיה באמצעות אימוג'ים. בפורד פיתחו ז'קט הכולל רשת לדים הנשלטת על ידי בקר שנמצא בכידון

סרטון ז'קט אימוג'י פורד/יח"צ

יצרנית המכוניות פורד, הציגה אב טיפוס של ז'קט מבוסס אימוג'י שנועד לשפר את התקשורת הלא מילולית שבין רוכבי האופניים והנהגים בכבישים. על נתוני נציבות האיחוד האירופי, כ-2,000 רוכבי אופניים נהרגים מדי שנה בכבישי אירופה,אולם בשלב זה אב הטיפוס של פורד אינו מוצע למכירה ולא ברור האם יגיע לחנויות. הז'קט מיועד להראות כיצד ניתן להקל על מתחים בכביש ולאפשר לרוכבים להראות לנהגים ביתר קלות ובהירות יותר מה הכוונות שלהם - וגם איך הם מרגישים.

הז'קט כולל פנל רשת LED עם האימוג'ים: סמיילי מחייך, סמיילי עצוב, סמיילי "אדיש", וחצים ימינה - שמאלה, ואות מפגע. השליטה באימוג'ים מתבצעת באמצעות שלט אלחוטי המותקן על גבי כידון האופניים. הז'קט נוצר בשיתוף עם פרויקט 'שתף את הדרך' של פורד, מאפשר לרוכבים לבטא את רגשותיהם ויוצר קשר רגשי חשוב בינם לבין משתמשי דרך אחרים. 'שתף את הדרך' של פורד מבקש לטפח הרמוניה בין משתמשי הדרך ומדגיש את אמונתה של החברה לאפשר לאנשים רבים יותר לרכוב על אופניים בבטחה, במיוחד לנסיעות קצרות. כך, רוכבי אופניים אשר בדרך כלל צריכים להוריד יד מהכידון כדי לתקשר עם הסביבה וכלו לתקשר באמצעות האימוג'י האוניברסלי כדי ל"שתף את הדרך".

ז'קט אימוג'י של פורד. יח"צ,
רשת LED בגב הרוכב, ואפשרות שליטה באמצעות בקר על גבי הכידון./יח"צ

פורד גם הפיקה חווית מציאות מדומה עטורת פרסים כדי שנהגים ורוכבי אופניים יוכלו להבין טוב יותר את האתגרים במסעות זה של זה. 'החלפת גלגלים' מאפשרת לנהגים ורוכבי אופניים לראות כיצד נהיגה ורכיבה לא מתחשבת יכולה להיות מסמרת שיער - ואולי אף קטלנית - עבור חבריהם בדרכים. מחקרים ראשוניים מראים כי כל מי שצפה בסרט אמר שישנה את התנהגותו.

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully